aklla Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 felt uka var kos den:P bortsett fra å springe rundt i kraftig vind og regn iført kun stilongs og regnbukse som ikkje dekker utstyret...siste natta vart det intet søvn, og knapt mat pga feil av befal, + 1 mil gåtur med full oppakning 07 om morningen stakkars skuldre^^ 7280609[/snapback] ett tips, bruk buksa feil vei, da dekker den utstyret, men ikke bak, og jeg prioriterer utstyret forran vi brukte oftest buksa feil vei, men den er jo uansett ikke vanntett, så skal du krabbe i søla blir du våt uansett btw, 1 mil med full oppakning er ingenting, jeg gikk 3,5mil startet 01:00 og var ferdig ca 05:30, og fikk sove til 08:00 etter det, gjelder å pakke sekken etter hodet, ikke lista, vårt befal sjekket ikke sekkene, var det noe vi hadde glemt var det vårt problem, og vi som måte lide for det... f.eks koma-genser på sommeren er unødvendig, selv om det står på listen... ull-undertøy er uansett greit å ha med, veier lite også... Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 1mil er ikkje noke spes hardt, men er uvant, og da tar det på skuldrene, og alle hadde problem med å få justert sekkane, og befalet dreit i det:P vi hadde med absolutt alt..måtte det, var fitte kaldt, og det var nesten storm og det piss regna fra dag 1 Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 I dag var det mye fintfolk på leieren. Tror det var forsvarsministeren. Var litt artig, en i troppen støtte på en generalløytnant på toalettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 I dag måtte jeg ikle meg T1 for møte med kommandøren. Helvete så stygg den buksen min er. Jeg var liksom det befalet i basen med styggest paradebukse. Så nå må jeg vaske og stryke... Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hvem bruker regntøyet under marsj uansett? Det egner seg kun for å ligge i stilling når det er vått ute. En mil er som regel ikke så mye. Under transport av sårede til fots er det langt, men ellers langs vei går det veldig greit. Det gjør jo tross alt tremila også. Vi hadde fjellmarsj på Senja mot slutten av året i fjor, med rundt 40 kg pakning og i noen ganske heftige bakker. Da ble en mil ganske mye. Så kom vi ned på vei, og det var én mil til bivuakkområdet -- plutselig var en mil veldig lite igjen. Under lagførerkurset i verneplikten hadde vi en mils marsj i ulendt terreng, oppoverbakke og ca. én meter dyp snø, fra E6 opp til Akkasæter på Blåtind. Det var også relativt tungt (fire av åtte på laget brøt underveis), men gikk helt greit. I dag var det mye fintfolk på leieren. Tror det var forsvarsministeren. Var litt artig, en i troppen støtte på en generalløytnant på toalettet. 7284561[/snapback] Forsvarsministeren besøkte nabotroppen i fjor. Vi hadde besøk av bl.a. Forsvarssjefen (da lå jeg i posen) og et lite assortiment av generalmajorer og -løytnanter, under CR06. Tidligere i år hadde jeg leksjon med soldatene, og plutselig var Grandhagen noen meter bak meg. Har møtt ham flere ganger før, men aldri alene som ansvarlig foresatt for en avdeling, og aldri så plutselig. For øvrig er det generalmajorer i (befals)messa her rett som det er. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 vi hadde besøk av forsvarsministeren på en øvelse når jeg var i førstegangs-tjenesten. han gikk også på nato-plank senest i dag snakket jeg med en general de fleste der er bare mennesker de også, oftest koselige... Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 He***te! Fant ut for 40 min siden at jeg må delta i en øvelse på Evjemoen i uke 48! Uke 48 er egentlig friuken min, men da blir jeg liggende "kukk i ræv" foran multifuelen ei uke istedenfor. Wohoo! Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har blitt erklært tjenesteudyktig jeg. Liten bismak i munnen å vite at hvis Norge havner i krig, blir jeg ikke innkalt, men ellers var det helt greit. Jeg dør som sivilist i allefall :O Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det norske forsvaret er så ufattelig latterlig! BRENN! Sitter selv nå på et helvetes kontor. Sitter no sivile folk her som tror dem er så jævelig militær. Spess ei ungjente som liksom er kontoret sjef. Hadde det ikke vært for at faren hennes er av høyere rang her på stasjonen hadde hu faen ikke hatt noe jobb her ihvertfal. Men slik er det å være pappajente. Send hu i barnehagen, så kunne hu vært barnehage tante istede for å sitte her å leke noe hu ikke er. Jeg er absolut ikke militær av meg, syns hele militæret er latterlig teit. Fikk nettopp beskjed om at jeg måtte da for faen vite hvor jeg stod hen her i systemet, og at jeg bare er SOLDAT! ARG! Er menneske jeg! Latterlige påfunn detta militærtullet. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 syns det høres ut som at militæret er akkuratt det du trenger^^ Lenke til kommentar
diversity Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 PERM!! Ferdig med ca 3 uker med øvelse Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 ferdig med perm eg no:( reiser tilbake i morra=) sanitets kurs på sessvoldmoen. holde på med det til UB korporal opptak=) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det norske forsvaret er så ufattelig latterlig! BRENN! Sitter selv nå på et helvetes kontor. Sitter no sivile folk her som tror dem er så jævelig militær. Spess ei ungjente som liksom er kontoret sjef. Hadde det ikke vært for at faren hennes er av høyere rang her på stasjonen hadde hu faen ikke hatt noe jobb her ihvertfal. Men slik er det å være pappajente. Send hu i barnehagen, så kunne hu vært barnehage tante istede for å sitte her å leke noe hu ikke er. Jeg er absolut ikke militær av meg, syns hele militæret er latterlig teit. Fikk nettopp beskjed om at jeg måtte da for faen vite hvor jeg stod hen her i systemet, og at jeg bare er SOLDAT! ARG! Er menneske jeg! Latterlige påfunn detta militærtullet. 7289902[/snapback] Uheldig med tjenesten? Hvor tjenestegjør du hen? Jeg skjønner at folk kan ha slike tanker om militæret. Det hadde jeg nok hatt selv om jeg hadde havnet på trykkeriet, postkontoret eller lignende. Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Gardermoen Mil Flyplass. Terminal Ass. Er ikke noen direkte spennende tjeneste. Og jeg har ingen spess store tanker om mil. heller ikke noen motivasjon for å tjenestegjøre. Hadde fast jobb osv før jeg måtte inn her, med god lønn, dyre hobbier, og alt blir ødelagt for en luse"lønn" og slavearbeide på et kontor, dag inn og dag ut. Vi har heldigvis turnus tjeneste med 2uker på og 1 uke av så har det greit nok slik. Fri hele neste uke. Men hadde det ikke vært slik hadde ingen overlevd denne tjenesten (et lite hint; KJEDELIG) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 du kan jo sitte på nettet å sufre dagen lang da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Gardermoen Mil Flyplass. Terminal Ass. Er ikke noen direkte spennende tjeneste. Og jeg har ingen spess store tanker om mil. heller ikke noen motivasjon for å tjenestegjøre. Hadde fast jobb osv før jeg måtte inn her, med god lønn, dyre hobbier, og alt blir ødelagt for en luse"lønn" og slavearbeide på et kontor, dag inn og dag ut. Vi har heldigvis turnus tjeneste med 2uker på og 1 uke av så har det greit nok slik. Fri hele neste uke. Men hadde det ikke vært slik hadde ingen overlevd denne tjenesten (et lite hint; KJEDELIG) 7292760[/snapback] Ga du faen på rekrutten eller var du bare uheldig? Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Gardermoen Mil Flyplass. Terminal Ass. Er ikke noen direkte spennende tjeneste:p 7292760[/snapback] Uff ja, jeg var på besøk der en gang da jeg var stasjonert på Sessvollmoen en periode. For et kjipt sted å tjenestegjøre. Syns det var ille nok på Sessvoll, men på Gardermoen var det jo ikke noe velferdstilbud over hodet. Det var rett og slett lagt ned fordi det var for få soldater der. Men kasernene var fine da, og messa var temmelig bra. Men et kjedelig sted var det, så definitivt. Jeg søkte selv terminalass., men fikk heldigvis ikke det ønsket oppfylt Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 korleis er det på sessvoldmoen da? Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 korleis er det på sessvoldmoen da? 7294435[/snapback] Sessvollmoen er østlandets svar på Setermoen Stort mer øde blir det ikke en times biltur fra Oslo. Men selve leiren er helt grei, med mange soldater fra alle forsvarsgrener og avdelinger. Fine kaserner og grei messe. Velferdsbygget er helt greit, men det er dårlig med PC'er der. Alltid kø. jeg var der på et 6 ukers kurs, og hadde heldigvis kort veg hjem i helgene. Men de som bodde i leiren pleide å reise inn til Jesshiem i helgene, eller til Perminalen i Oslo. Hadde vel egentlig en ganske allright tid der, men det var også litt fordi vi ikke hadde noe befal mens vi var der Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hei! Jeg har søkt meg på utskrevet befalskurs i januar i sjøforsvaret. Problemet er at jeg nettopp har byttet avdeling fra KNM Tordenskjold, til FLO Base oslo, og på søknaden til UB HH skreiv jeg at avdelingen jeg gikk på var FSR/KNMT. Hvordan vil jeg få vite om jeg blir tatt opp i januar da? Og hvilken dato er opptaket på? Mvh Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå