Pleya Skrevet 10. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 Sliten og trøtt dro jeg på sesjon del 2 idag. Fikk kun 3 i "iq" testen, så jeg må tydeligvis være dum :!: og da ble muligheten får utdanning i militæret borte... som var noe jeg egentlig ville. Alt resten var topp, 9 på syn, hørsel osv. Pga dette valgte jeg og sette opp 3 alternativer, luftforsvaret x2 og sjøforsvaret. Offiseren var desverre utrolig nedtrykkene ettersom jeg fikk karakter 3, skulle tro han ikke ville ha meg inn så fikk aldri ordentlig ta en samtale med han. Men betyr dette her da, at selv med høy innsats i førstegangstjeneste, så kan jeg ikke bli soldat, eller jobbe innen militæret pga dårlig karakter? takk Jeg var også på sesjon del 2 i dag i Oslo. Fikk 4 på matematikken, men vet ikke hva jeg fikk samla, på det teoretiske. Fikk 9 på syn og 6 på hørsel, for høyt blodsukker og litt ujevn hjerterytme, men ble tjenestedyktig. Innkalt til Sjøforsvaret i juli, da det plutselig dukka opp en ledig plass på juli-innrykket mens jeg satt hos offiseren. Skulle gjerne tatt mattetesten en gang til da jeg bruker unormalt lang tid på å regne en oppgave. På FOS tror jeg det er sånn at man kan ta testene en gang til Jeg fikk 3er samle, ifølge offiser fikk man IKKE lov og ta prøven på nytt. Ser ikke hvordan du kun fikk vite matematikk karakteren :S Han sa bare at jeg scora litt dårlig på matte, og spurte om jeg syntes om mattetesten var vanskelig, men at scoren på figur og ordlikhet var mye bedre. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg var inne til sesjon del 2 i dag. Fikk 9 poeng på matte, figurlikhet og synonymtesten. Fikk også 9 på hørsel og 7 på syn. Dessverre blir jeg sett på som en fare i nærheten av våpen siden jeg har prøvd cannabis noen ganger. Sykt, men sant. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Ville du i militæret da? Hvis det er tilfellet; synd, trist, leit. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Noen som har vært utenlands på perm når avdelingen din er på nasjonal beredskap? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Flere i min bataljon når vi var på nasjonal beredskap dro på ferie utenlands i sommerferien. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) asd Endret 16. september 2012 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Flere i min bataljon når vi var på nasjonal beredskap dro på ferie utenlands i sommerferien. Skal til Kina i permen. Husker ikke innen hvor lang tid man må være tilbake på NB. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Hvor tjenestegjør du da? Er det Pbn så er du på nasjonal beredskap i permen å du må melde fra hvor og når du skal oppholde deg i utlandet. Bare snakk med troppsjef Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg var inne til sesjon del 2 i dag. Fikk 9 poeng på matte, figurlikhet og synonymtesten. Fikk også 9 på hørsel og 7 på syn. Dessverre blir jeg sett på som en fare i nærheten av våpen siden jeg har prøvd cannabis noen ganger. Sykt, men sant. Så lenge din urinprøven viser negativt, så er det jo ikke noe problem? Sa de så? Jeg fikk beskjed om at den eneste måten jeg kan komme inn på er å levere en negativ prøve nå og en om to år Det blir i så fall en stund til. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 http://www.dagbladet.no/2011/04/13/nyheter/garden/innenriks/16176263/ Fantastisk bra av HMKG... "Det var gardister som gjemte seg under senga," Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Dagens soldater altså. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 http://www.dagbladet.no/2011/04/13/nyheter/garden/innenriks/16176263/ Fantastisk bra av HMKG... "Det var gardister som gjemte seg under senga," Hmm.. Skal man le eller gråte av den slags? Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Greit at det er kongefamilien, men ungdommen nå til dags... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Ikke skjær alle over en kam nå da... Men må si at Gardens rykte, som fra før ikke akkurat var det beste i landet, har fått seg et skikkelig skudd for baugen i dag. Bemerkninger om tinnsoldater osv vil ikke det ikke bli mindre av. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Det er nok ikke så ille som db skal ha det til, håper iallefall ikke det. De viste helt sikkert at det var øvelse dermed gidda de sikkert ikke kts, tror ikke det var for at de var redde Endret 13. april 2011 av saftsus Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Godt mulig, men må si at jeg aldri har sett heller hørt om soldater som har klatret over et gjerde for å slippe en øvelse. Men som saftsus er inne på, DB er veldig glade i å lage sensasjonsoverskrifter og vinkle tingene som de selv vil ha det. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Uansett om dette er vinklet den ene eller andre veien, så er det jo helt klart at noen faktisk har klatrer over gjerdet i leiren for å komme seg unna. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Må da være artig for Gardistene at det skjer noe i leir? Jeg hadde i alle fall ikke tenkt tanken på å stikke av engang! Enig med Killswitch lenger opp her; Garden har mistet ennå mer respekt. De mistet også en god del da de mistet kontigenten til Afgh fordi de ikke bestod Faryab-eksamen! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Dagens soldater altså. Er ikke bare dagens soldater, er nok holdninger og ikke minst befalet som har mye av skylden. Er ikke så mange år siden jeg var i førstegangstjenesten, når vi hadde økt beredskap og en potensiell trussel nærmet seg var det plutselig 2-3 andre soldater som var sammen med vakten, befalet stopper resterende. Dette var rundt 3 på natten eller noe, det var heller ikke øvelse Nå jobbet vi i vakta ca 1 døgn annenhver måned, så vi var antagelig litt mer på hugget enn de som er i vakta hele tiden. Men, som nevnt, uansett hvordan man vinkler det, så har soldater gjemt seg pga en alarm. Uansett hvilke omstendigheter det er rundt, så er ikke dette akseptabelt. At de gjør en god jobb ellers, når ingenting skjer er jo bra, men det er når ting skjer at de trengs. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Enig med Killswitch lenger opp her; Garden har mistet ennå mer respekt. De mistet også en god del da de mistet kontigenten til Afgh fordi de ikke bestod Faryab-eksamen! For ikke å snakke om laget fra garden på øvelse i nord Norge som brøt seg inn i en hytte og fyrte opp all veden til eieren en sen vinter med helt greie temperaturer. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå