mathos Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Er vel bare kongen som signerer med "Rex". Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Kronprins Haakon, enkelt og greit: http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelige/article2294146.ece Antar han brukte det samme i marinen. 1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) *ups* Endret 19. januar 2011 av endrebjo Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Et aldri så lite spørsmål; Er alle menn som har kongelig blod militære? Altså har alle en veldig høy rang? Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 trur nok de går krigs skole....etter det jeg har hørt er vell sonja major eller noe og trur jeg vet ikke om hun var det før eller etter hu traff Harlad men...litt stolt av at min avd kjørte på Harald da når han var hos oss på FOH Reitan Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Det er helt vanlig at de kongelige tar militær utdanning. Og jeg kan huske det ble litt debatt etter at kronprinsen åpnet for at han kanskje skulle avslutte sin utdanning innen forsvaret etter endt grunnleggende utdanning på laveste nivå. Nå tok han vel KS etterpå likevel.. Dronningen har ikke noe spesiell utdanning fra det norske forsvaret, men har vel mer en grad pga sin posisjon. Lenke til kommentar
WakeMe Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 NYE VÅPENREGLER Intensjonen er å få regler som er like hensiktsmessige på skytebanen som i skarpe operasjoner. 1. Behandle alltid alle våpen som om de er ladd! 2. Pek eller sikt aldri på noe du ikke er beredt til å bekjempe. (Unntak på regel 2 gjøres på ordre, jmf. UD 2-1) 3. Avsikre våpenet først i det øyeblikk du har våpenet rettet mot målet. 4. Hold fingeren av avtrekkeren helt til du har siktene på målet og har til hensikt å skyte. 5. Kjenn ditt mål - hva som er rundt, foran og bak det! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Er dette nytt da? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Ikke faen om jeg gidder lære meg de før jeg dimmer. 1 Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Komplisering av gjeldende regler som allerede fungerer bra. Helt unødvendig 1 Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Med unntak av nr2 høres det hele veldig likt ut som det jeg lærte på Skiskytterskolen 2004. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg skal inn i rekrutt på Madla den 20. Mars. Jeg har også kjøpt meg en billett til Sensation White den 16. April. Er det noen som helst sjans for at jeg får perm til dette? :`\\ Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg skal inn i rekrutt på Madla den 20. Mars. Jeg har også kjøpt meg en billett til Sensation White den 16. April. Er det noen som helst sjans for at jeg får perm til dette? :`\\ Ja normalt så fremt det ikke er i samme uke som feltuka da kan det bli hektisk Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 ayayayay smuud Hvor lang tid tar det med tog fra stavanger til lillehammer Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 ayayayay smuud Hvor lang tid tar det med tog fra stavanger til lillehammer 8-9 timer med tog til Oslo. Det er vel drøy 2 timer til Lillehammer fra Oslo. Hvis du plotter inn Stavanger Lillehammer inne på nsb sine sider skal det komme opp total reisetid Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 ah sant... Da blir det vel kanskje så jeg ikke rekker det..? O.o fy faen da skal jeg gråte masse. Starter klokken 20:00.. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 NO SIR! IT R AT SATURDAY, SO IS OK! YES SIR! fy faen nå bæsja jeg seriøst skikkelig mye mais. nå er jeg glad, og da må jeg spille cs. takk for alle svar og all hjelp jeg elsker alle sammen her. spesielt Stephenjazz. <33333333333333333333333333333333333 :w00t: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 dumt spørsmål, men - har vi noen form for "dishonorable discharge" og "court martial" her i norge? Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 dumt spørsmål, men - har vi noen form for "dishonorable discharge" og "court martial" her i norge? Du har krigsretten, men er usikker på om den er nasjonal eller internasjonal. Da RoE ( Rules of engagement) er internasjonale regler og skal håndheves av alle Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 dumt spørsmål, men - har vi noen form for "dishonorable discharge" og "court martial" her i norge? Du har krigsretten, men er usikker på om den er nasjonal eller internasjonal. Da RoE ( Rules of engagement) er internasjonale regler og skal håndheves av alle RoE varierer da ut fra sted og oppdrag... Jeg har drevet i norge med ett gjeldende RoE-kort, hvordan kan dette gjelde internasjonalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå