Zimmerh Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 6 mann i lagstelt er da god plass? Var som oftest 8 - 9 i mitt, men har vært oppe i 12 - 13 og da begynner det å bli trangt om plassen. Selvsagt patruljetelt er litt annerledes da de er 4-5 mann. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 eneste jeg alltid plages med den der kneppinga, er når du skal gjøre sånn, husker ikke navnet, der du må gjøre det dobbelt, et helvete å få den siste inn i hulltingen. Er vell hurtigknepping elns det heter. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Kanskje en smule gay. Men jeg hadde et av mine beste øyeblikk på øvelsen også. - Midt på natten mens jeg satt fyringsvakt foran multifuelen og hørte på snorkelydene, hørte multifuelen knatre forsiktig og gi fra seg jevne pust, kom "In The Army Now" svalt på den lille reiseradioen som hang i teltet. Jeg fikk faktisk straks en følelse av at "Faen gutt. Det er jo faktisk dette som er livet!" Det der er en god følelse. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 6 mann i lagstelt, da vasser man i plass. Vi har vært 10 stykk i 7duker, null stress. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 6 mann i lagstelt, da vasser man i plass. Vi har vært 10 stykk i 7duker, null stress. Formulerte meg litt feil Vi var i et patruljetelt som er et fjelltelt som var beregnet på 4-5 stk og allerede på 4 var det akkurat med plass. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 12. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 Helsport teltet du mener eller? Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 12. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 Helsport teltet du mener eller? Sikkert helsport ja er ikke sikker ikke akkurat det jeg så på da vi ville fortest mulig inn og sove Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 12. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 Har etter mine fire første måneder i Panser sovet i 10-duker og lagstelt. Synes faktisk det er bedre plass i 10-duker når vi er 10-12 mann, enn i lagstelt med 12-13 som vi har vært på øvelse. Eneste fordelen med lagstelt er varmen. Som Bobbylove sier, -30 grader, en god del vind, 10-duker og vanskelige primuser er ikke kult Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 12. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 6 mann i lagstelt, da vasser man i plass. Vi har vært 10 stykk i 7duker, null stress. Du, det handler i bunn og grunn om hvem som ligger i det lagsteltet Har vært borti soldater som griner bare soveposen toucher hverandre, og det finnes vel ikke noe mer irriterende enn slike mennesker i feltet. Kontorrotter som er ute på sin årlige feltuke. Nei og nei. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 12. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 Det er så sant som det er sagt Mantoius... Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 12. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 Det var som lagføreren vår sa til oss, er det ikke plass får folk legge seg på høykant og etasjevis. Fosterstilling ble også flittig brukt av meg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 Da har man jaggu meg misforstått. Trangest mulig = varmest mulig, og varme er god stemning. Om vinteren er det obligatorisk å ligge kuk i ræv. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 12. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 Enig. Lett en random nordtrønders morrabrød i låret enn å fryse ræva av meg. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 14. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2010 Jaja... Fuck my life. Da var det bort med Jerven min, og på med Brigade Nords reinsdyr... Fikk gå med Jerven i nøyaktig 11 dager. MENINGSLØST Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 14. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2010 Utrolig teit egentlig. Hva skal man med brigademerke på armen når vi kun har 1 brigade? Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 14. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Say whaaaat? Jerven er jo bare flytta til høyre arm? Endret 14. desember 2010 av saftsus Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 14. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2010 Den har vel aldri vært på venstre arm? Minken derimot er flyttet over til høyre. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 14. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2010 Herregud for en amatørfeil av meg :O Tenkte mink skreiv jerv :S Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 14. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2010 Er så latterlig, omtrent samtlige i Nord Norge er jo fra Brigade Nord, vi trenger jo ikke å gå rundt med hjorten da En eller annen kontorsliter høyt oppe i systemet som mener at det skaper bedre fellesskap innad i brigaden... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2010 Kan jo ha en sammenheng med hodeskallemerket som ble slått kraftig opp i media for en tid tilbake. Avskaffe alle muligheter for mindre avdelinger enn bataljoner å ha egne merker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå