Stephenjazz Skrevet 31. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2010 Noen som tjenestegjør som Term ass på Gardermoen nå? Jeg kjenner noen av dem, hvorfor spør du? Fordi tjenestestedet mitt etter rekrutten blir på Gardermoen som Term-ass Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 31. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Jeg vet jeg skal inn på sesjon (det fikk jeg beskjed om etter undersøkelse på nettet), men jeg har ikke blitt kalt inn til en spesifikk dato; jeg har ikke fått brevet enda. Mange har fått det, og de sier det blir utsendt i alfabetisk rekkefølge. Noen sa til og med at de siste på listen ble kalt inn til sesjon i vinter ... Målet er å komme med i GSV, men vinterinnrykket (i GSV eller andre) er helt uaktuelt. Gidder ikke å sløse bort ett år på ingenting fordi etternavnet mitt begynner på S. Noe jeg kan gjøre for å komme inn raskere å sikre en plass? Endret 31. oktober 2010 av Todda7 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 31. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2010 Ring 03003 og be dem om å få komme på sesjon asap? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 31. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg fikk inntrykk av at det var mest random egentlig. Var veldig sent på sesjon selv om jeg ikke er sent i alfabetet. Men det skader ikke å ringe og høre. Lenke til kommentar
zennox Skrevet 31. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg vet jeg skal inn på sesjon (det fikk jeg beskjed om etter undersøkelse på nettet), men jeg har ikke blitt kalt inn til en spesifikk dato; jeg har ikke fått brevet enda. Mange har fått det, og de sier det blir utsendt i alfabetisk rekkefølge. Noen sa til og med at de siste på listen ble kalt inn til sesjon i vinter ... Målet er å komme med i GSV, men vinterinnrykket (i GSV eller andre) er helt uaktuelt. Gidder ikke å sløse bort ett år på ingenting fordi etternavnet mitt begynner på S. Noe jeg kan gjøre for å komme inn raskere å sikre en plass? Etternavnet mitt begynner på C, og jeg skal inn om vinteren. Var på sesjon for en uke siden, tror det er ganske tilfeldig når du blir kalt inn. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 31. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2010 Er det mulig når jeg er på sesjon at jeg sier jeg vil i GSV, men om det kun er vinterinnrykket som er ledig går jeg heller en plass hvor det er ledig for sommerinnrykk? Får man vite på sesjon hvor man havner? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 1. november 2010 Rapporter Del Skrevet 1. november 2010 Nå aner jeg ikke hvordan det er med den nye ordningen, men jeg vil tror det fortsatt er slik at du først får vite hvor du havner når varsel om planlagt innkalling eller selve innkallingen til førstegangstjeneste kommer. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 1. november 2010 Rapporter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 1. november 2010 Rapporter Del Skrevet 1. november 2010 Bare så dere er obs på en ting angående sesjonsoffiserer og VPV: De er mestere i å si en ting og gjøre noe radikalt annet. En kompis av meg søkte utelukkende på hæravdelinger på sine valg, og ble lovet plass der. Han ble innkallt til sjø, og hadde visstnok et strev med å få bytta... I dag er han fenrik, så skal da ikke tro det stod på hans evner eller. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 1. november 2010 Rapporter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 1. november 2010 Rapporter Del Skrevet 1. november 2010 Jøss, har de begynt å bestemme hvor folk skal tjenestegjøre, på sesjon nå? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 1. november 2010 Rapporter Del Skrevet 1. november 2010 Jeg har skriftlig bevis på at jeg skal opp på GSV i juli 2011. Svart på hvitt, underskrift og stempel. Da har de endret praksis totalt siden jeg var på sesjon, er dog også 4 år siden nå... Mener å huske at jeg fikk en liste med ønskede tjenestesteder, men hvis det er som du sier så er det god stemning:) Lenke til kommentar
mathos Skrevet 1. november 2010 Rapporter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Er ikke verre enn å ringe inn og be dem plassere deg der du vil. Gjorde det samme, og da fikk jeg velge selv. Endret 1. november 2010 av mathos Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. november 2010 Rapporter Del Skrevet 1. november 2010 Må også ha litt flaks med at det er ledig dit du vil å. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. november 2010 Rapporter Del Skrevet 2. november 2010 Noen som tjenestegjør som Term ass på Gardermoen nå? Jeg kjenner noen av dem, hvorfor spør du? Fordi tjenestestedet mitt etter rekrutten blir på Gardermoen som Term-ass Ah, okey, tror du får det fint her. De fleste trives veldig godt, dette inkluderer alle andre avdelinger. Jeg har delt stilling som vaktsoldat, og ATV for 135 Luftving (som er hele Gardermoen med unntak av FLO, som du havner under). 1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 2. november 2010 Rapporter Del Skrevet 2. november 2010 Jeg leier nå en leilighet av en privat-person. Må jeg da si opp leiligheten når jeg skal i militære? Jeg må si opp leiligheten 3 måneder før jeg flytter ut, og jeg skal i militære den 18.01.2011. Men jeg venter på svar på utsettelse søknad. De betaler vell ikke leiligheten når jeg leier den privat? Trivest veldig godt i den leiligheten. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. november 2010 Rapporter Del Skrevet 2. november 2010 Jeg leier nå en leilighet av en privat-person. Må jeg da si opp leiligheten når jeg skal i militære? Jeg må si opp leiligheten 3 måneder før jeg flytter ut, og jeg skal i militære den 18.01.2011. Men jeg venter på svar på utsettelse søknad. De betaler vell ikke leiligheten når jeg leier den privat? Trivest veldig godt i den leiligheten. De betaler leien så lenge du har bodd der i mer enn 3 måneder og har kontrakt. Mulig de godtar andre beviser enn kontrakt, men regner med at du har kontrakten... Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 2. november 2010 Rapporter Del Skrevet 2. november 2010 Oh, det var godt å høre. Har bodd der rundt et halvt år nå og jeg har kontrakt ja. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Noen som har peiling på hvordan livet er ombord på en MTB? Da hovedsaklig som artillerist. Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Noen som tjenestegjør som Term ass på Gardermoen nå? Jeg kjenner noen av dem, hvorfor spør du? Fordi tjenestestedet mitt etter rekrutten blir på Gardermoen som Term-ass Ah, okey, tror du får det fint her. De fleste trives veldig godt, dette inkluderer alle andre avdelinger. Jeg har delt stilling som vaktsoldat, og ATV for 135 Luftving (som er hele Gardermoen med unntak av FLO, som du havner under). Alle har vel kaserne på Sessvollmoen, eller tar jeg helt feil da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå