aklla Skrevet 30. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 Må militærpoliti klippe håret? Jeg har langt hår. 6991263[/snapback] Kommer veldig ann på befal tror jeg. Hos oss var det maks 9mm i rekrutten. Eller mer eksakt, samtlige måtte klippe seg. Men jeg så folk fra andre kompanier som gikk rundt med langt hår. *Fjernet en del* 7185219[/snapback] nei, man må aldri klippe seg i militæret, ingen kan tvinge deg til det... de kan prøve, men å klippe seg er faktisk valg-fritt og regelen er vel ikke under kragen og ikke over ørene, har du det må du gå med hår-nett under hele tjenesten btw, vi hadde en skytegal tropp-sjef, som gikk amok med våpen og rødplast ofte(når vi så han gå nedover veien med 3-4 ag`r, og alle innsamlede, fulle magasiner var det bare å følge med, gikk gjerne en eller to ag`r i grøfta... evt, se han tømme 8 magasier skarpt, rambo style, rulling, full automat, og alt som hører til Lenke til kommentar
zer0_zlayer Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 Får jeg kjøre tanks + knuse masse skaller? =]]] Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 det spørs hvor du kommer, men knuse masse skaller får du nok ikke gjøre... Lenke til kommentar
zer0_zlayer Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 det spørs hvor du kommer, men knuse masse skaller får du nok ikke gjøre... 7188641[/snapback] Boikott militæret! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 det spørs hvor du kommer, men knuse masse skaller får du nok ikke gjøre... 7188641[/snapback] Boikott militæret! 7188650[/snapback] nah, jobber der full-tid jeg trives... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 Gleder meg til vi får nye folk på båten. lei å være blandt "de nye" som får alle drittvaktene ^^ får vente til Januar Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 det spørs hvor du kommer, men knuse masse skaller får du nok ikke gjøre... 7188641[/snapback] Det var igrunnen nok bråk sist militært personnell lagde actionfilm med storstilt knusing, men selv virtuelt var det mer enn nok for de fleste, og de som var involvert ble vissnok oppsagt. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 Må militærpoliti klippe håret? Jeg har langt hår. 6991263[/snapback] Kommer veldig ann på befal tror jeg. Hos oss var det maks 9mm i rekrutten. Eller mer eksakt, samtlige måtte klippe seg. Men jeg så folk fra andre kompanier som gikk rundt med langt hår. *Fjernet en del* 7185219[/snapback] nei, man må aldri klippe seg i militæret, ingen kan tvinge deg til det... de kan prøve, men å klippe seg er faktisk valg-fritt 7185302[/snapback] Ikke mange rekrutter som tør å nekte orderen til ett befal som ser ut til å ha vært i x-antall kriger. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Lurer på om hvordan det er i militæret hvis man får migrene etter stress? Sliter selv med det, og det er vel endel stress (både psykisk og fysisk) i militæret regner jeg med? Fått innkallelse nå til Januar (HV, Værnes). Har lyst å prøve, men regner med at det skal gå ann å få bli sendt hjem igjen hvis det ikke går? Endret 2. november 2006 av BareMarius Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 stress ja, det er MYE stress i starten, er egentlig det hele perioden, men du blir vant til at befalet skriker på deg, og takler det, uten å bli stresset... er snakk om tidsfrister hele tiden... er mulig å komme seg ut av HV, men det er mye værre i komme ut enn det er å ikke komme inn. jeg vil anbefalle deg å ikke gå i tjeneste. Det Dvergiske Kaffebord: vet det, vi fikk faktisk beskjed om at vi MÅTTE klippe oss, dagen etter, på ett info-møte fikk vi vite at vi ikke måtte klippe oss... de fleste som er befal har ikke vært i krig, og det kommer an på befalet, var flere som sa nei, men så var det ub-korporalene som hadde ansvar for det, de var litt koseligere da, enn ellers(de var sikkert lei av å være sure på oss) Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Regner med jeg ikke må ta siviltjeneste hvis jeg da "slipper" å gå i førstegangstjenesten? Frister mer med militæret da for å være helt ærlig. Uansett - er det lurest å søke om å slippe førstegangstjenesten før man skal der, eller bare spørre legen der oppe når du kommer dit? Endret 2. november 2006 av BareMarius Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 slipper du tjeneste, så slipper du den, får ikke noe straff for at du ikke kan ha tjenesten... ta dette før du skal dit, de første 3-4 ukene har du ikke tid til å dra til legen, med mindre du har feber(har du ikke feber, er du ikke syk, har du feber, er du ikke syk for legen sier du er syk), dermed kan det bli problemer for det... få papirer på problemet ditt... Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 Tviler ikke det blir jævlig, men det finner jeg utav når jeg kommer der Noen som har vært/er MP som kan fortelle litt om hvordan det er? 7005736[/snapback] Ikke så mange som gidder å ha så mye kontakt med dem. kjører rundt i MP-bilene sine om kveldene for å ferske folk for å drikke ute. men får mye fri da. tror det er en uke på og en uke av. om ikke enda mere fri. 7005794[/snapback] Jeg kom inn i MP på Sessvollmoen i januar 2006. Rundt den 15. juni ble vi ferdig, vi var 150 som påbegynte MP-skolen, men vi var bare 70 som kom igjennom. Det var ganske hardt, og selv om rekrutten var ferdig på 6 uker, føltes hele dette halve året som en eneste stor rekrutt. En god del felttjeneste og mye fysisk aktivitet. Vi hadde blandt annet to løpeturer før frokost hver uke, med oppstilling 0600. Det er veldig kaldt på Sessvollmoen, og mestringsøvelsen og beretløpet var veldig hardt. Men jeg kom meg gjennom det. Vi ble så plassert rundt på MP-stasjoner rundt i hele Norge sånn stort sett etter ønske, så nå har jeg tjenestegjort på Madla, og jeg dimmiterer den 15. desember. Når det gjelder turnus, så har jeg 12 dager på og 9 dager av som fast ordning her, men dette varierer litt fra stasjon til stasjon. Har du noen spørsmål, så er det bare å spør, jeg kikker innom denne tråden med gjevne mellomrom. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Tviler ikke det blir jævlig, men det finner jeg utav når jeg kommer der Noen som har vært/er MP som kan fortelle litt om hvordan det er? 7005736[/snapback] Ikke så mange som gidder å ha så mye kontakt med dem. kjører rundt i MP-bilene sine om kveldene for å ferske folk for å drikke ute. men får mye fri da. tror det er en uke på og en uke av. om ikke enda mere fri. 7005794[/snapback] Jeg kom inn i MP på Sessvollmoen i januar 2006. Rundt den 15. juni ble vi ferdig, vi var 150 som påbegynte MP-skolen, men vi var bare 70 som kom igjennom. Det var ganske hardt, og selv om rekrutten var ferdig på 6 uker, føltes hele dette halve året som en eneste stor rekrutt. En god del felttjeneste og mye fysisk aktivitet. Vi hadde blandt annet to løpeturer før frokost hver uke, med oppstilling 0600. Det er veldig kaldt på Sessvollmoen, og mestringsøvelsen og beretløpet var veldig hardt. Men jeg kom meg gjennom det. Vi ble så plassert rundt på MP-stasjoner rundt i hele Norge sånn stort sett etter ønske, så nå har jeg tjenestegjort på Madla, og jeg dimmiterer den 15. desember. Når det gjelder turnus, så har jeg 12 dager på og 9 dager av som fast ordning her, men dette varierer litt fra stasjon til stasjon. Har du noen spørsmål, så er det bare å spør, jeg kikker innom denne tråden med gjevne mellomrom. 7203647[/snapback] Tusen takk for svar. Noe positivt om noe negativt om mp ser jeg ja:P Løpingen gruer jeg meg til, får legge meg i hardtrening. Men ble glad over at det bare er 6mnd trening inkl. rekrutten. Jeg trodde det var 8mnd. Gleder meg faktisk til jeg skal bli utplassert. Er det slik at de som gjør det best får velge tjenestested først? Hvordan var det siste halvåret? Edit: Hva skjedde med de som ikke klarte MP-skolen? Endret 2. november 2006 av stakan Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 stress ja, det er MYE stress i starten, er egentlig det hele perioden, men du blir vant til at befalet skriker på deg, og takler det, uten å bli stresset... er snakk om tidsfrister hele tiden... 7202949[/snapback] Varierer ikke dette mellom våpengrenene? Selv tjenestegjorde jeg i Hærens Samband, et sted med få Hollywood-sersjanter, men desto mer sivilisert. Et sted gjorde man et poeng av dette, og det var typisk for stedet at sjefen en gang etter oppstilling sa "alarm" uten å rope, men hele gjengen var likevel på beina øyeblikkelig. Når jeg snakker med folk om hvor de tjenestegjorde, merker jeg stor forskjell. Infanteriet ser ut til å ha stort fokus på disiplin, Sambandet hadde mer fokus på ferdigheter med ellers mye frihet og tørr internhumor. Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 før hadde jeg veldig lyst til å komme inn i militæret, men ble litt skeptisk når jeg hørte at man må klippe seg.... noen som har info om dette? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Tusen takk for svar. Noe positivt om noe negativt om mp ser jeg ja:P Løpingen gruer jeg meg til, får legge meg i hardtrening. Men ble glad over at det bare er 6mnd trening inkl. rekrutten. Jeg trodde det var 8mnd. Gleder meg faktisk til jeg skal bli utplassert. Er det slik at de som gjør det best får velge tjenestested først?Hvordan var det siste halvåret? Edit: Hva skjedde med de som ikke klarte MP-skolen? 7203889[/snapback] Det blir mye løping, men du skal komme greit gjennom det. Kondis er noe som kommer fort. I tillegg hadde vi mange morsomme og utfordrende kurs, blant annet korrekt håndjernspåsett, arrestasjonsteknikk og batongkurs med eksamen.Jeg fikk i tillegg ta lappen til både minibuss og utrykningskjøretøy, det er greit og ha senere! Det er mange kurs du kan melde deg opp til på voksenopplæringen, og det burde ikke være noe problem å få fritak fra tjenesten for å gå på kurs. Vi trodde også det var slik at de som gjorde det best fikk velge først, men slik var det ikke. De som presterte best ble sendt til Bardufoss der det er helt gale tilstander for tiden. Det siste halvåret som jeg holder på med nå har vært helt konge. Driver mye å tar avhør, skriver rapporter, og tar patruljer i leiren og i nærområdet. Her i Stavanger er både tirsdag, torsdag, fredag og lørdag utedager, og da har vi et ansvar for å passe på soldatene, og se til at de ikke har drukket seg overstadig beruset. Vi har glattceller som vi hiver folk i som ikke oppfører seg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 før hadde jeg veldig lyst til å komme inn i militæret, men ble litt skeptisk når jeg hørte at man må klippe seg.... noen som har info om dette? 7207013[/snapback] som sagt ett par ganger før, så kan de ikke tvinge deg til å klippe deg... Det var noen i kompaniet som hadde langt hår... hvis du har langt hår, så må du gå med hår-nett. og du hadde lyst, men er skeptisk?? militæret er jo ikke akkurat frivelig heller Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 militæret er jo ikke akkurat frivelig heller 7209333[/snapback] Det er ikke langt i fra. Lenke til kommentar
Zar09 Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) militæret er jo ikke akkurat frivelig heller 7209333[/snapback] Det er ikke langt i fra. 7211682[/snapback] Sant nok. still opp på sesjon og si at du absolutt ikke kunne tenke deg det... Og du slipper.. Iallefall er det ikke langt unna.. Kjenner 8 stk som gjorde det.. de har ikke hørt noe fra VPV.. Og de skulle vært inne for 2 år siden. Endret 4. november 2006 av Zar09 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå