Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Fant også denne her: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.6440042

Hvordan er romfordelingen nå? (ser artikkelen er 2009).

Grensestasjonene har ikke plass til å drive separate rom, spesielt ikke de plassene det bare finnes én eller to jenter på statsjonen. Så på grensestasjonene er det nok fremdeles slik, og da ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skal være slik i leiren heller. Det fungerte helt ypperlig 2008/2009.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmrfs... Fikk brev fra forsvare idag. "Innsendt svarkort - avslag"

1 Bakgrunn

Vernepliktsverket (VPV) viser til ditt innsendte svarkort på varsel om planlagt førstegangstjeneste

2 Drøfting

Ditt svarkort er ufullstendig utfylt. DU er ikke innvilget utsettesle med førstegangstjenesten. Dersom du er lærling eller skoleelev må du sende en søknad med bekreftelse på din studentstatus.

3 Konklusjon

Dersom det ikke blir fremsendt bekreftelse på dine studier eller lærlingforhold, blir du innkalt som varslet.

Hva mener de med dette? At jeg hadde med for lite informasjon?

Jeg sendte tilbake det arket som skulle sendes tilbake viss jeg ville utsette førstegangstjenesten.

Sjefen min la med et brev hvor han fortalte at han ikke ønsket at jeg skulle i militære pga. at firmaet trenger meg, da vi er bare 3stk.

Jeg har både bil og leilighet som jeg betaler lån/leie på så jeg kan faen ikke i militære nå!

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Du kan bare møte opp og ta saken når du er der, ta med alle dokumenter så er du sendt hjem de første dagene, var null stress for de som måtte hjem på juli-innrykket.

Slikt ordnet seg ganske fort der nede, snakket med flere som hadde ringt VPV og bare fått beskjed om å møte opp så ble det ordnet når man kom ned. Du får alle utgifter dekt av Forsen uansett...

Lenke til kommentar

Er enig i en ting her, la oss legge denne diskusjonen vekk.

Btw Mr. Olsen, når har du innrykk?

Haha, burde kanskje ikke fortelle alle hvor jeg er til det og det tidspunktet, kommet til å få skambank av ei jente på 120kg i forsen...

Har innrykk på mandag (Sjø(, skal inn du også eller?

Skal inn i Januar 2011. Hærens Taktiske Treningssenter

Lenke til kommentar

Jeg har både bil og leilighet som jeg betaler lån/leie på så jeg kan faen ikke i militære nå!

Forsvaret fryser lån og dekker leieutgifter mens du er inne til førstegangstjeneste. Men dette er noe du selv må fortelle dem om og dukumentere. Det skal være gratis å være inne til førstegangstjeneste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Superslask: Kan du utdype? Vakt for hva da? Så vidt jeg vet så er ikke den øvelsen før ukene 42 og 43

Forberedelsene til faryab har vart en stund, selve øvelsen er gjerne bare en liten del av det hele, forberedelsene har for, min avdeling sin del, allerede vart i noen uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...