Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Still don't get it...

Ikke jeg heller, bruker ikke jenter feltmadresser, eller hva er greia? og hva er eventuelt bedre med flere felt madresser, og hva er egentlig forskjellen på en vanlig madrass og en feltmadress?

 

 

 

Sånn ellers: Jeg er i mot forskjellsbehandling og er for 100% likestilling mellom kjønn, både når det gjelder krav og rettigheter.

Lenke til kommentar

Denne forskjellsbehandlingen feministene gnåler om hele tiden, hvorfor er de ikke for obiligatorisk sesjon for kvinner. Nei kvinner er kanskje ikke fødte drapsmaskiner som oss gutta, men det er da flere stillinger de kunne fått, vasking, matlaging, sanitet osv, mens gutta trente skyting.

 

På skolen ser vi gutta forskjellsbehandling hele tiden, i gymtimen, i engelsken osv.

 

Hvordan har det seg at en søt jente i klassen fikk 5 i engelsk muntlig uten å si ET ORD i timene?

Jeg har aldri hørt henne snakke engelsk, på 10 år, så får hun 5, saklig. "Åh, jeg er sjenert fordi jeg er jente, jeg kan engelsk flytende, tør bare ikke vise det"

 

I gymmen, hvorfor skal en jente ha dårligere forutsetning for 3000?!

 

Forskning viser at et stort flertall av gutter bruker mye tid på tv og tv/pc spill, burde ikke dette ha noe å si?

En jente som går inn for å trene har like stor sjans for å løpe fort på 3000m som guttene. Skal man ta y-kromosomet som argument må man gå inn på gener mellom guttene også da noen har gener som gjør de bedre til idrett en andre.

 

Likestilling bør være begge veier. At en kvinne tjener mindre enn menn er bare BS, hadde de gjort samme jobben hadde de hatt like godt betalt.

 

Se på USA's politikk om underholdningsbidrag ved skillsmisse, WTF?!?!

Likestilling my ass! Jeg skjønner ikke at de tør å åpne kjeften om slike ting uten harde fakta.

Er noen uenig i denne påstanden: "Kvinner har lettere for å slippe unna konflikter, klager og lettere for jobb, fordi menn ofte tenker mer med kuken enn hjernen"

 

Jeg vet bare med meg selv at jeg er softere mot jenter enn mot gutter, burde ikke slikt telle når man diskuterer likestilling?!

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke jeg heller, bruker ikke jenter feltmadresser, eller hva er greia? og hva er eventuelt bedre med flere felt madresser, og hva er egentlig forskjellen på en vanlig madrass og en feltmadress?

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=feltmadrass ;)

 

 

Denne forskjellsbehandlingen feministene gnåler om hele tiden, hvorfor er de ikke for obiligatorisk sesjon for kvinner. Nei kvinner er kanskje ikke fødte drapsmaskiner som oss gutta, men det er da flere stillinger de kunne fått, vasking, matlaging, sanitet osv, mens gutta trente skyting.

 

På skolen ser vi gutta forskjellsbehandling hele tiden, i gymtimen, i engelsken osv.

 

Hvordan har det seg at en søt jente i klassen fikk 5 i engelsk muntlig uten å si ET ORD i timene?

Jeg har aldri hørt henne snakke engelsk, på 10 år, så får hun 5, saklig. "Åh, jeg er sjenert fordi jeg er jente, jeg kan engelsk flytende, tør bare ikke vise det"

 

I gymmen, hvorfor skal en jente ha dårligere forutsetning for 3000?!

 

Forskning viser at et stort flertall av gutter bruker mye tid på tv og tv/pc spill, burde ikke dette ha noe å si?

En jente som går inn for å trene har like stor sjans for å løpe fort på 3000m som guttene. Skal man ta y-kromosomet som argument må man gå inn på gener mellom guttene også da noen har gener som gjør de bedre til idrett en andre.

 

Likestilling bør være begge veier. At en kvinne tjener mindre enn menn er bare BS, hadde de gjort samme jobben hadde de hatt like godt betalt.

 

Se på USA's politikk om underholdningsbidrag ved skillsmisse, WTF?!?!

Likestilling my ass! Jeg skjønner ikke at de tør å åpne kjeften om slike ting uten harde fakta.

Er noen uenig i denne påstanden: "Kvinner har lettere for å slippe unna konflikter, klager og lettere for jobb, fordi menn ofte tenker mer med kuken enn hjernen"

 

Jeg vet bare med meg selv at jeg er softere mot jenter enn mot gutter, burde ikke slikt telle når man diskuterer likestilling?!

 

:)

 

Det er forskjell på likestilling og likeverd. Jeg er for det siste, ikke nødvendigvis det første.

Menn og kvinner må behandles forskjellig av den enkle grunn at vi er forskjellige, og må få lov å være det. Man har forskjellige interesser, enten det er avhengig av kjønn eller ikke.

Dette betyr ikke at det ene skal være mer verdt enn det andre, og at man ikke skal ha samme muligheter til å gjøre de samme valgene.

Lenke til kommentar

Leser man om opptakk til spesialjeger pressiseres det at jenter har samme krav, syns dt er driiitbra, forsvaret sier rett ut at de færreste jentene klarer spesialjegerkravene.

 

(Btw, vi kan få kvinnelige befal på Madla, så er bare å forberede seg på å få ordre av ei kjærring, ikke bra det der.

 

 

 

Før du forhåndsdømmer alle kvinlige befal så tenk deg litt om. Samma hvem du får ordrene av så lenge h*n er flink i jobben sin. Jeg tar gladlig i mot ordre i fra et befal med innovertiss som kan jobben sin framfor et befal med utovertiss som ikke kan jobben sin (Og de er det nok av i kongeriket)

Endret av MemorY
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av kvinner med stjerner og vinkler er svært godt. Har vært borti flere kvinnelige befal som går i front på knallharde marsjer og er med til det fulle på harde øvelser på lik linje med gutta med samme pakning. Kvinner er av natur svakere enn menn, det er et faktum, men det betyr jo ikke at endel har trent seg opp og er i knallgod form. Mitt inntrykk er også at enkelte kvinnelige egenskaper kommer godt med, som F. eks multitasking. Ikke alltid lett å holde hodet kaldt når mye skjer på en gang.

 

Til gjengjeld har jeg også vært borti jenter \ kvinner i forsvaret som måtte dyttes frem på utmarsj, andre har måttet bære pakningen for dem og mye syting. Men har også opplevd det samme fra menn så...

 

Poenget mitt er at man burde se på personlige egenskaper og fysikk fremfor kjønn og eller gi blaffen i kjønnkvoteringer og alt fokuset på det.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Min erfaring med kvinnelige befal er en arrogant kvart.mester ass og idrettsass.(!) som ikke pratet med rekrutter, men satt seg ned midt i gruppa.

 

En idrettsass er ikke over meg i grad av noe slag, og en kvart.mester ass. har gått maks 6mnd skriftlig og 2 mnd praksis, og er egentlig ikke mer enn en rekrutt selv, allikevell følte de at de var bedre enn de andre rekruttene. Det irriterer met, guttene jeg møtte som var fenriker og kvart.mester bare hyggelige, null markeringsbehov.

 

Jeg kommer til å fyke i kakebua om jeg møter på et overlegent stykke befal på byen som presser seg ned ved siden av meg, og nekter å svare meg.

 

Når man spør: "er du befal på madla?" bør de være pliktig til å svare deg, jeg blir jo straffet om jeg legger ann på befal.

Lenke til kommentar

Hehe, det forstår jeg...

 

Men sett deg i min situasjon, jeg har 13 år skole bak meg hvor jentene får åpenbare fordeler, men klager såfort de får sjansen, krever likestilling, men ser ikke hvor heldig de er, hvor mye de får gratis, så sorry om jeg har et anspent forhold til å ledes av et folkeslag jeg ikke skjønner meg på.

 

Jeg tar heller en pikk av et befal som er mann enn en kvinne, nettopp fordi jeg ikke stoler på kvinners dømmekraft før jeg blir kjent med de.

 

På spørsmålet "Har alle rett til å leve" i etikktimen på VGS ble det rabalder da jeg mente drapsmenn uten motiv ikke hadde rett til å leve og fortjente sprøyta, og det kan jeg forstå, men argumentet hennes var "Man kan ikke drepe noen fordi de har drept noen, det er dobbeltmoralsk..." Da jeg svarte "Så du mener Fritzl skal gå fri, fordi vi ikke kan sette han i fengsel fordi han satt noen i sitt fengsel, og det vil være dobbeltmoralskt?" begynte hun å anklage meg for personangrep på henne. Læreren stoppet diskusjonen, men kom etterpå bort til meg og sa hun var fornøyd med resonementet mitt, selv om hun ikke var for dødsstraff, noe jeg heller ikke er konfertabel med, og burde være en sjelden straff...

 

Var en grunn til at jeg fikk 5 i religion selv om det skriftlige ikke var helt bra, å argumentere for mine syke meninger kunne jeg :p

 

(Jeg ber dere se på postene mine med et smil om munnen, noe er ment som spøk også )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mr. Olsen: Nå har jeg kun positive erfaringer med kvinnelig befal, derfor skjønner jeg lite av hva du ønsker å komme fram til med ressonomentet ditt. Det jeg derimot kan komme fram til at du virker, mer enn noe annet, truet av et annet kjønn som "innvaderer" det du ser som tradisjonelle "manneting", IE forsvaret. Hva du har sagt i etikktimen på VGS tror jeg alle driter i, det som derimot er pussig er hvorfor du ikke stoler på kvinners dømmekraft før du blir kjent med di. Det mer jeg leser av innleggene dine, desto mer høres du ut som Dick Masteron (google om du ikke kjenner til han). Kvinner kan være ypperlige ledere, på lik linje som menn, hvis du hadde hatt evnen til å se litt rundt deg. Se f.eks på hvilket kjønn som har flest partiledere på Stortinget, tror du vi menn er blant flertallet der?

 

Og jeg tar personlig avstand fra utsagnet ditt om at menn er fødte drapsmaskiner. Tror du har misforstått hva Forsvaret ser etter blant soldatene sine, om du tror evnen til å drepe er et hedersutsagn blir du kastet rimelig fort ut av Forsvaret om du sier det til befalet.

 

Jeg kan faen meg ikke fordra folk som deg som hiver fordommene foran seg. Håper du har en kort karriere i Forsvaret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde du sett på det som humor og gått ut fra stereotypen kvinnehater hadde du kanskje ledd.

 

At jeg ikke stoler på dømmekraften til kvinner kommer jo av mine erfaringer, ikke mitt ønske om at mannen er det beste kjønnet. Jeg har null problem med å ta ordre fra en kvinne som viser seg å være kapabel til å lede en tropp, men erfaringen min (ifra gruppearbeid på skole og jobb) tilsier ikke at kvinner er gode ledere, men jeg har ikke noe imot å bli motbevist.

 

Så enten er du bare gretten eller så forstår du ikke hva jeg mener, og det er greit, jeg har ikke noe å bevise ovenfor deg.

 

Så vi kan legge denne diskusjonen død allerede nå om du ikke går ut ifra at jeg ikke har annet imot kvinner som ledere annet enn det min erfaring sier.

Erfarer jeg noe annet i forsvaret (hvor barbiedukkene er luket unna) har jeg null problem med å innfinne meg etter det.

 

Ok? ;)

Lenke til kommentar

Feltmadrasser, slik jeg skjønte det er det en fellesbetegnelse på alle jenter i forsvaret?

EDIT: Etter litt mer googling fant jeg ut at ordet er brukt på jenter som har seksuelle forhold med en stor mengde personer i forsvaret?

 

Fant også denne her: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.6440042

Hvordan er romfordelingen nå? (ser artikkelen er 2009).

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Feltmadrasser, slik jeg skjønte det er det en fellesbetegnelse på alle jenter i forsvaret?

EDIT: Etter litt mer googling fant jeg ut at ordet er brukt på jenter som har seksuelle forhold med en stor mengde personer i forsvaret?

Det siste stemmer, bare de som er "løse på tråden" - men uttrykket kan nok bli brukt om de som ikke er det også, særlig de første månedene, før man ser hvordan de viser seg å være, for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...