Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er en dårlig idé fordi evnetesten ikke påvirker sjansen for å bli kalt inn, bare hvilke muligheter du har. Dermed sørger du for å ødelegge for deg selv om du blir kalt inn, uten å bedre noe. Mange tjenester krever nemlig et visst evnenivå. Det er dog lurt å si at du ikke vil, og har planer om utenlandsutdanning. Utdanning i utlandet er dog grunn for utsettelse, i motsetning til offentlig utdanning i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er noen som har blitt innkalt til førstegangstjeneste i januar, så kan jeg godt skrive en blogg, hvor jeg forklarer dagene på rekrutten og lignende. Hvis det er flere som vil det, så tar jeg med meg Mac'n. Regner med at jeg har frihet nok til å bruke 10-20 minutter på dette annenhver dag :)

Anbefal innlegget om dere vil at jeg skal gjøre dette.

Isåfall er adressen: http://web.me.com/igabby/My_Army_Adventure/-_siste_nytt_fra_førstegangstjenesten/-_siste_nytt_fra_førstegangstjenesten.html

Kan godt gi beskjed på forumet hver gang det kommer et nytt innlegg på bloggen (Og ja, jeg vet linken e lang.. vet ikke hvorfor).

Endret av iGabby
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nei. De selger det i kiosken inne på leiren, og du kan uansett gå bort til kjøpesenteret ca. 1 km fra leiren etter du er ferdig for dagen.

Ikke de første 1-2 ukene...

Jeg har med for å spare cash, er kjøpt i Sverige... Er vel 75 for ei porsjon på Madla, så dobbelt av svensk pris.

Da jeg var på rekrukken i mars 2010, hadde de det fra første dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. De selger det i kiosken inne på leiren, og du kan uansett gå bort til kjøpesenteret ca. 1 km fra leiren etter du er ferdig for dagen.

Ikke de første 1-2 ukene...

Jeg har med for å spare cash, er kjøpt i Sverige... Er vel 75 for ei porsjon på Madla, så dobbelt av svensk pris.

Da jeg var på rekrukken i mars 2010, hadde de det fra første dag.

Du har ikke lov til å forlate leiren de første 1-2 ukene, snus selger de hele tiden ja ;)

Lenke til kommentar

Du har ikke lov til å skrive om dagene i rekrutten osv uten godkjenning fra Forsvaret. Sjekk bloggen til Supermarie.net. Hun har forklart dette i et innlegg, husker ikke hvilket. Sto da i et innlegg at en kompis av ei jente som leser bloggen fikk bot pga dette. Tror det var lettere for hun å få godkjennelse, enn det er for oss menn. For Forsvaret så på det som god reklame for å få flere jenterekrutter.

Lenke til kommentar

Dere har skrevet under på en sikkerhetserklæring hvor dere forplikter dere til å ikke la sensitiv informasjon om forsvaret komme på avveie. Hva som går under sensitiv informasjon må avgjøres for hvert enkelttilfelle. Eksempler på dette er bilder fra innsiden av leiren, samt bilder og beskrivelser av trening på stridsteknikk eller andre deler av utdanningen.

Hvis man velger å skrive en blogg må man i alle fall være klar over dette og vurdere nøye hva som publiseres. Enkle beskrivelser av hvordan hverdagen arter seg, vil jeg ikke tro er noe problem.

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

She was haaawt...

Men patetisk at jenter skal få fordeler i forsvaret, selv for å øke antall på jenter.

Jeg ville aldri hatt en jente til å dekke meg i strid, ei heller ta avgjørelser som gjelder min helse.

Leser man om opptakk til spesialjeger pressiseres det at jenter har samme krav, syns dt er driiitbra, forsvaret sier rett ut at de færreste jentene klarer spesialjegerkravene.

(Btw, vi kan få kvinnelige befal på Madla, så er bare å forberede seg på å få ordre av ei kjærring, ikke bra det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...