Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jo som sagt til madla nå (er det slik at en får fri noen dager etter rekruttskolen på madla før en går videre?), men som du Olsen skrev, så kan jeg kanskje tenke på hva jeg vil etter det. Er rimelig sikker på at jeg vil til Ørland. Er det slik at du bare søker sted, eller er det flere punkter?

 

Er det slik at det er vanskelig å komme seg til Ørland?

Lenke til kommentar

Dere får vel fri i en uke etter endt rekruttskole(vi fikk hvertfall det)og når dere har kommet dere på plass på nytt tjenestested. Du får ett ark med mulige stillinger, og mulige baser du kan velge. Du velger etter prioritet 1, 2 og 3! Litt flere ønsker på valg av tjeneste men fokus blir på forsvarets behov i samsvar med ønsker på 1 2 og 3 valg

Lenke til kommentar

Ja, har lest litt om det. Men de sier at det er veldig mange Madla-rekrutter som havner på Ørland uansett, uten at folk visste hvorfor. VGD kan selvsagt være litt ustabilt med tanke på seriøsitet.

Mange fra Madla som ender opp på Ørland ja, men dette er i forskjellige stillinger, som baseforsvar (Vakt og Sikring), og diverse drifting av basen, som velikehold av F-16, godsen (last på fly og lignende), velferds- og idrettsassistenter osv.

 

Men ja, du kan havne mange forskjellige steder, alle luftvingene, pluss Kjevik og et par til. Det kommer litt an på hva du søker på. Hva har du tenkt å søke på

 

 

Edit:

Så hvor skal jeg forvente at jeg siden jeg skal i luftvern?

Skal du i luftvern skal du på rekruttskole på Ørlandet, hvis du skal til Madla, er du ikke kommet inn i luftvern.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere får vel fri i en uke etter endt rekruttskole(vi fikk hvertfall det)og når dere har kommet dere på plass på nytt tjenestested. Du får ett ark med mulige stillinger, og mulige baser du kan velge. Du velger etter prioritet 1, 2 og 3! Litt flere ønsker på valg av tjeneste men fokus blir på forsvarets behov i samsvar med ønsker på 1 2 og 3 valg

Skal man på et kurs, som f.eks. Vakt og Sikringskurs, minibusskurs eller lignende, er det normalt at man ikke får perm mellom endt rekruttskole og kurset, men heller fri etter kurset. Uansett så får man fri i en av disse periodene, og er du heldig, mellom begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har lest litt om det. Men de sier at det er veldig mange Madla-rekrutter som havner på Ørland uansett, uten at folk visste hvorfor. VGD kan selvsagt være litt ustabilt med tanke på seriøsitet.

Mange fra Madla som ender opp på Ørland ja, men dette er i forskjellige stillinger, som baseforsvar (Vakt og Sikring), og diverse drifting av basen, som velikehold av F-16, godsen (last på fly og lignende), velferds- og idrettsassistenter osv.

 

Men ja, du kan havne mange forskjellige steder, alle luftvingene, pluss Kjevik og et par til. Det kommer litt an på hva du søker på. Hva har du tenkt å søke på

 

 

Edit:

Så hvor skal jeg forvente at jeg siden jeg skal i luftvern?

Skal du i luftvern skal du på rekruttskole på Ørlandet, hvis du skal til Madla, er du ikke kommet inn i luftvern.

Jeg har fått beskjed om at jeg har kommet inn i luftvernet... Nå begynner jeg å lure på hva som skjer ass =P
Lenke til kommentar

Jeg har fagbrev som platearbeider, samt en del nyttige kurs rettet mot faget, men også et omfattende kurs i HMS og beredskap i forhold til brann/røykdykking, redning osv, er dette noe som jeg burde ta med sertifikater på? Står at jeg skal ha med alle sertifikater osv, men er dette relevant for en som skal i sjøforsvaret?

Lenke til kommentar

Ja, har lest litt om det. Men de sier at det er veldig mange Madla-rekrutter som havner på Ørland uansett, uten at folk visste hvorfor. VGD kan selvsagt være litt ustabilt med tanke på seriøsitet.

Mange fra Madla som ender opp på Ørland ja, men dette er i forskjellige stillinger, som baseforsvar (Vakt og Sikring), og diverse drifting av basen, som velikehold av F-16, godsen (last på fly og lignende), velferds- og idrettsassistenter osv.

 

Men ja, du kan havne mange forskjellige steder, alle luftvingene, pluss Kjevik og et par til. Det kommer litt an på hva du søker på. Hva har du tenkt å søke på

 

 

Edit:

Så hvor skal jeg forvente at jeg siden jeg skal i luftvern?

Skal du i luftvern skal du på rekruttskole på Ørlandet, hvis du skal til Madla, er du ikke kommet inn i luftvern.

Jeg har fått beskjed om at jeg har kommet inn i luftvernet... Nå begynner jeg å lure på hva som skjer ass =P

Luftvernet, eller Luftforsvaret? Hvis du er kommet inn i luftvernet, skal du virkelig ikke på Madla mener nå jeg :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...