iGabby Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Skal jo som sagt til madla nå, men som du Olsen skrev, så kan jeg kanskje tenke på hva jeg vil etter det. Er rimelig sikker på at jeg vil til Ørland. Er det slik at du bare søker sted, eller er det flere punkter? Er det slik at det er vanskelig å komme seg til Ørland? Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Skal jo som sagt til madla nå (er det slik at en får fri noen dager etter rekruttskolen på madla før en går videre?), men som du Olsen skrev, så kan jeg kanskje tenke på hva jeg vil etter det. Er rimelig sikker på at jeg vil til Ørland. Er det slik at du bare søker sted, eller er det flere punkter? Er det slik at det er vanskelig å komme seg til Ørland? Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Dere får vel fri i en uke etter endt rekruttskole(vi fikk hvertfall det)og når dere har kommet dere på plass på nytt tjenestested. Du får ett ark med mulige stillinger, og mulige baser du kan velge. Du velger etter prioritet 1, 2 og 3! Litt flere ønsker på valg av tjeneste men fokus blir på forsvarets behov i samsvar med ønsker på 1 2 og 3 valg Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Regner med du skal i luft siden du vil til Ørlandet? Det er mange som er på Ørlandet på rekrutten, vet ikke om de prioriteres før Madla-luft, tror ikke det. Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Det er vel luftvern som har rekruttskole på Ørland? Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ja, har lest litt om det. Men de sier at det er veldig mange Madla-rekrutter som havner på Ørland uansett, uten at folk visste hvorfor. VGD kan selvsagt være litt ustabilt med tanke på seriøsitet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 mange madlarekrutter havner på ørlandet, men ikke i luftvern. De drifter basen. Er mer enn luftvern på ørlandet. Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Så hvor skal jeg forvente at jeg siden jeg skal i luftvern? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Ja, har lest litt om det. Men de sier at det er veldig mange Madla-rekrutter som havner på Ørland uansett, uten at folk visste hvorfor. VGD kan selvsagt være litt ustabilt med tanke på seriøsitet. Mange fra Madla som ender opp på Ørland ja, men dette er i forskjellige stillinger, som baseforsvar (Vakt og Sikring), og diverse drifting av basen, som velikehold av F-16, godsen (last på fly og lignende), velferds- og idrettsassistenter osv. Men ja, du kan havne mange forskjellige steder, alle luftvingene, pluss Kjevik og et par til. Det kommer litt an på hva du søker på. Hva har du tenkt å søke på Edit: Så hvor skal jeg forvente at jeg siden jeg skal i luftvern? Skal du i luftvern skal du på rekruttskole på Ørlandet, hvis du skal til Madla, er du ikke kommet inn i luftvern. Endret 20. september 2010 av Zeke 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Dere får vel fri i en uke etter endt rekruttskole(vi fikk hvertfall det)og når dere har kommet dere på plass på nytt tjenestested. Du får ett ark med mulige stillinger, og mulige baser du kan velge. Du velger etter prioritet 1, 2 og 3! Litt flere ønsker på valg av tjeneste men fokus blir på forsvarets behov i samsvar med ønsker på 1 2 og 3 valg Skal man på et kurs, som f.eks. Vakt og Sikringskurs, minibusskurs eller lignende, er det normalt at man ikke får perm mellom endt rekruttskole og kurset, men heller fri etter kurset. Uansett så får man fri i en av disse periodene, og er du heldig, mellom begge. 1 Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ja, har lest litt om det. Men de sier at det er veldig mange Madla-rekrutter som havner på Ørland uansett, uten at folk visste hvorfor. VGD kan selvsagt være litt ustabilt med tanke på seriøsitet. Mange fra Madla som ender opp på Ørland ja, men dette er i forskjellige stillinger, som baseforsvar (Vakt og Sikring), og diverse drifting av basen, som velikehold av F-16, godsen (last på fly og lignende), velferds- og idrettsassistenter osv. Men ja, du kan havne mange forskjellige steder, alle luftvingene, pluss Kjevik og et par til. Det kommer litt an på hva du søker på. Hva har du tenkt å søke på Edit: Så hvor skal jeg forvente at jeg siden jeg skal i luftvern? Skal du i luftvern skal du på rekruttskole på Ørlandet, hvis du skal til Madla, er du ikke kommet inn i luftvern. Jeg har fått beskjed om at jeg har kommet inn i luftvernet... Nå begynner jeg å lure på hva som skjer ass =P Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg har fagbrev som platearbeider, samt en del nyttige kurs rettet mot faget, men også et omfattende kurs i HMS og beredskap i forhold til brann/røykdykking, redning osv, er dette noe som jeg burde ta med sertifikater på? Står at jeg skal ha med alle sertifikater osv, men er dette relevant for en som skal i sjøforsvaret? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ja, har lest litt om det. Men de sier at det er veldig mange Madla-rekrutter som havner på Ørland uansett, uten at folk visste hvorfor. VGD kan selvsagt være litt ustabilt med tanke på seriøsitet. Mange fra Madla som ender opp på Ørland ja, men dette er i forskjellige stillinger, som baseforsvar (Vakt og Sikring), og diverse drifting av basen, som velikehold av F-16, godsen (last på fly og lignende), velferds- og idrettsassistenter osv. Men ja, du kan havne mange forskjellige steder, alle luftvingene, pluss Kjevik og et par til. Det kommer litt an på hva du søker på. Hva har du tenkt å søke på Edit: Så hvor skal jeg forvente at jeg siden jeg skal i luftvern? Skal du i luftvern skal du på rekruttskole på Ørlandet, hvis du skal til Madla, er du ikke kommet inn i luftvern. Jeg har fått beskjed om at jeg har kommet inn i luftvernet... Nå begynner jeg å lure på hva som skjer ass =P Luftvernet, eller Luftforsvaret? Hvis du er kommet inn i luftvernet, skal du virkelig ikke på Madla mener nå jeg 1 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Rekrutten er jo lik da, så trenger ikke være at han MÅ på Ørland, eller? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ettersom luftvern har egen rekruttskole, så nei. Det er nok mange likheter, men faktum er at Madla ikke leverer soldater til luftvern. 1 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hehe, da er det jo fett å være luftvern på Madla =D Lenke til kommentar
Argument Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Er det vanskelig/upraktisk å få tak i snus på Madla? Leser f.eks at du, Mr.Olsen tar med en haug... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Nei. De selger det i kiosken inne på leiren, og du kan uansett gå bort til kjøpesenteret ca. 1 km fra leiren etter du er ferdig for dagen. 1 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Nei. De selger det i kiosken inne på leiren, og du kan uansett gå bort til kjøpesenteret ca. 1 km fra leiren etter du er ferdig for dagen. Ikke de første 1-2 ukene... Jeg har med for å spare cash, er kjøpt i Sverige... Er vel 75 for ei porsjon på Madla, så dobbelt av svensk pris. Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Skal inn til byn for å kjøpe meg iPod Shuffle til førstegangstjenesten. Håper den kommer godt med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå