iGabby Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Lurte litt på hvordan folk er dere nede på rekrutten i Stavanger. Ble dere alle fornøyde med romkameratene ? Var nettopp en fyr jeg gikk på ungdomskole med, som var der nede i 1 uke, før han ga opp og reise hem igjen. Douchebag =P Selv tror jeg de første 7 ukene på Madla blir kanonharde, siden jeg har drukket litt mye øl i sommer. Mr. Olsen: Går du i luftvernet på Ørland (eller hva det heter i Trondheim), er det bra? Vurderer å søke meg videre der, for jeg har egentlig ikke lyst opp til Bodø. Og et til spørsmål? Er det slik at du ikke har lov å forlate Madla de 3 første ukene? EDIT: Ble mange spørsmål her, og dårlig orden, beklager det. Jeg glemte å spørre om holdningene til snus. Snuser til vanlig 1 boks per dag, og lurer på om det er ulovlig i militæret å snuse i det hele tatt? Endret 18. september 2010 av vinokourov1 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Lurte litt på hvordan folk er dere nede på rekrutten i Stavanger. Ble dere alle fornøyde med romkameratene ? Var nettopp en fyr jeg gikk på ungdomskole med, som var der nede i 1 uke, før han ga opp og reise hem igjen. Douchebag =P Selv tror jeg de første 7 ukene på Madla blir kanonharde, siden jeg har drukket litt mye øl i sommer. Mr. Olsen: Går du i luftvernet på Ørland (eller hva det heter i Trondheim), er det bra? Vurderer å søke meg videre der, for jeg har egentlig ikke lyst opp til Bodø. Og et til spørsmål? Er det slik at du ikke har lov å forlate Madla de 3 første ukene? EDIT: Ble mange spørsmål her, og dårlig orden, beklager det. Jeg glemte å spørre om holdningene til snus. Snuser til vanlig 1 boks per dag, og lurer på om det er ulovlig i militæret å snuse i det hele tatt? Det er slik at du ikke ha lov å forlate leiren de 2 første ukene. Du har uniformsplikt i vel 2 uker er det vel, men du får lov å dra hjem helg nr. 2, så skal du hjem ved første mulighet er det gakkgakken som regjerer. Hei, nei, jeg var på rekruttskolen på Madla i 9 dager men ble mudda pga. Kyssesyken. Skal inn 27 September nå i Sjø... Ang snus, null stress. Det eneste er at du ikke har lov til å snuse på noen av apell-plassene. Selv har jeg ca. 4 tårn i fryseren jeg skal ha med ned =D Jeg kom på samme lugar som en god kompis fra klassen i Trondheim utrolig nok, men jeg holdt på å så til han etter 4 dager. Du kommer sikkert til å bli forbanna på de noen ganger for et eller annet de gjør, men generelt sett kommer alle godt overens med hverandre. Endret 18. september 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 etter min menig er den beste tiden den som er på madla, mye bedre samhold tropsvis og opplever mye mer... Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Okei, takk for fint svar, Olsen. Vi ses muligens også, siden jeg skal inn den 28 ! Ja og et spørsmål til. Er det populært med fifa og slikt? Endret 18. september 2010 av vinokourov1 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Tvilsomt, et er lite aktivitet på tvers av troppene, og man får, etter planen, tildelt tropp når man kommer. Tipper vi havner i forskjellige kompani også... Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Ja, okei. Jeg har ingen peiling faktisk, så vet ikke hvordan det fungerer på Madla. Hvor stor er en tropp? Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Ca 50 mann på troppen. Ca 4-5 tropper pr kompani, og totalt 5 kompanier Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Okei, takk Noe mer jeg bør vite før jeg reiser ned? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 De fleste troppene var på 30-40, vi var dobbelt så stor med 60 mann. Rekruttene snakket om at 1.5 ble lagt ned til vår rekruttskole... 1.5 vant forresten 3km og ble beste idrettstropp. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Tenk igjennom allerede nå hva du kan tenke deg å gjøre resten av året. Blir litt info etter noen ukers tid, men det går ganske fort fra når du får info til du skal søke. Så greit å ha en liten anelse om hva du kunne tenke deg å bedrive Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Problemet er at den endelige listen med alternativer ikke kommer opp før rett før du skal velge, så se gjennom en del, var masse muligheter som juli-rekruttene ikke fikk som valg, selv om det var informert om det på nettet. MTB var f.eks ikke nevnt på listen, og MDK-opptaket er nå i oktober/november... Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Noen som veit åssen det er å være røyker i hæren? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Relativt uproblematisk. Er perioder du ikke får røyka, men ikke mange/lange. Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Takk for kjapt svar! Gleder meg til innrykk i Januar 2011! Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 vis du er redd for og ikke komme med kompiser er det bare og sitte vedsiden av verandre, sånn ble vi tildelt i januar, bare tok det etter hvordan man satt... Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Var det samme med oss, rekrutten var en artig periode Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Da jeg kom på rom med kompissen min skjønte jeg at lugaren hadde en utfordring forran seg... Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Haha, håper bare jeg ikke kommer med noen "loosere" for å bruke det ordet. Har lyst å bli kjent med folk som kan finne på noe og ikke bare gå etter "reglene" (da tenker jeg på å gå på byn osv) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 For det første, å gå på byen koster en del, så med mindre du har med en del hjemmefra bør du ikke forvente at du kan gå på byen 2 ganger hver helg, surt å mangle penger til å komme seg hjem. For det andre, å ikke gå på byen er opp til hver enkelt, man er ikke dårligere enn deg fordi man ikke gjør det. Jeg ble ikke imponert over bylivet i Stavanger de to kveldene jeg var der, og kommer ikke til å brenne etter å dra dit... Taxi/drikke/mat blir for et par tusen kroner, tenk med huet...(Det på toppen av skuldrene, ikke mellom beina) Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Mener det ikke slikt. Ble kanskje litt dumt. Men poenget var vel at jeg vil bo på rom med folk som er like meg. Det å gå på byn koster, som du sier, så det blir ikke byn hver helg, tror jeg.. men vil være med folk som er gira. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå