Superslask Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 De fleste dørvakter jeg har møtt på i Tromsø er litt... anderledes enn andre steder, men å bli nektet inngang fordi jeg er "søring" har jeg til gode å oppleve. Nå tar jeg heller turen på Blå Rock enn Rogers også da. Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ekke bare bare visstnok. Lenke til kommentar
Argument Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg har tatt bra mange "lufterunder" rundt Rogers, selv om jeg ikke har drukket... Og jeg er fra Tromsø. Håper det er fint å være 20 år i Madla/Stavanger.(?) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Folk skryter veldig av utelivet i Stavanger og når du er 20 kan du velge å styre unna rekrutt-klubbene, og få litt roligere kvelder. Der vi var var klubbene små og masse musikk uansett hvor man befant seg, ikke som i Trondheim hvor man kan gå til rolige områder uten å forlate plassen. Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Går vel an å gå på rekruttklubbene for tilbudet å forflytte seg utover kvelden/natta! Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 noen som vet hvem i Bodø man må snakke med om grenader stillinger?? Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hvor vil du? Hovedflystasjonen eller reitan? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Finnes det detaljerte regler på nettet for hvordan man skal oppføre seg mot befal? F.eks, "man skal reise seg om et befal kommer inn i rommet" gjelder dette alt befal over deg, eller befal over høyeste befal i rommet fra før av? Om f.eks fenriken går gjennom noe så kommer kvartermesteren inn, skal vi reise oss? Hvordan er det er om et befal går inn og ut av vaskerommet 3 ganger på et minutt. Jeg satt ved vaskemaskina å brette klær da befalet mitt kom inn, jeg reiste meg opp, så gikk han ut igjen og kom tilbake på nytt... Gikk ut og kom tilbake med et annet befal... Forventes det at man reiser seg hver gang? (Rekrutten) Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vi har vært ganske slacke med å reise oss egentlig. Men hvis det kommer andre befal, høyere enn allerede i rommet, så reiser vi oss i rett. Men med egne befal tar vi det litt etter situasjonen. De kommer jo gjerne inn på rommet ofte mens vi pakker og sånt, så da er det ikke så viktig. Men fenriken vår forventer innimellom å få en rett. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvor vil du? Hovedflystasjonen eller reitan? jeg jobber på reitan men bor på flystasjon...så blir vel flystasjon... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvor vil du? Hovedflystasjonen eller reitan? jeg jobber på reitan men bor på flystasjon...så blir vel flystasjon... Prøv først tjenestevei. Evt. p-off på HK på flystasjonen. Eller hvis du vil jobbe i på en spesifikk avdeling, hører du med avdelingssjefen i den avdeling. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vi har vært ganske slacke med å reise oss egentlig. Men hvis det kommer andre befal, høyere enn allerede i rommet, så reiser vi oss i rett. Men med egne befal tar vi det litt etter situasjonen. De kommer jo gjerne inn på rommet ofte mens vi pakker og sånt, så da er det ikke så viktig. Men fenriken vår forventer innimellom å få en rett. Ok... Høres fornuftig ut... Bare jeg som sliter med å i det hele tatt se distinksjonene til luft? Endte opp med å hilse på rekrutter da jeg ikke fant distinksjonene på skuldrene, lærte meg aldri å se på brystet. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Både luft og hæren har distinksjoner på brystet, din gren som er "outsider" der. Med tanke på å gå i rett kjenner jeg meg godt igjen med hva Scoob911 sier. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hmm, må bare lære meg å se på kassa da... Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Noen som vet hva SLT dreier seg om? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vanlig praksis er vel bare reis opp/sitt ned-prosedyre om den som kommer inn har høyere grad enn den som har kommandoen over dere i rommet (f.eks. foredragsholderen). Det påhviler forøvrig høyeste befal i rommet eller den som først ser "nykommeren" å kommandere "reis opp!" Til det siste spørsmålet, om tre ganger på kort tid: under rekruttperioden gjør det nok det. Senere kan man nok tillate seg en litt mer avslappet holdning, i alle fall overfor eget troppsbefal... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Når man kommer ut på basene pleier man ikke bry seg om slikt. Der jeg er er det hilseplikt fra Major og oppover, og selv da er det ikke veldig viktig. 1 Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvor vil du? Hovedflystasjonen eller reitan? jeg jobber på reitan men bor på flystasjon...så blir vel flystasjon... Så bloggen din! Transporten er det ikke?;p Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Hvor vil du? Hovedflystasjonen eller reitan? jeg jobber på reitan men bor på flystasjon...så blir vel flystasjon... Så bloggen din! Transporten er det ikke?;p hehe stemmer det....hvem der?? Edit: så bilde ditt og så hvem du var hehe kjekt vettu, kos deg på natte vakt nå har jeg perm i noen dager til Endret 18. september 2010 av Fanta4free Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Går vel an å gå på rekruttklubbene for tilbudet å forflytte seg utover kvelden/natta! Haha! Lykke til med skinna sveis, kammorester i øret og tur på byen i Stavanger Damene i Stavanger elsker rekruttgutter og ønsker dere selvsagt velkommen til en hyggelig prat. Mail meg om det blir noe på noen av dere kompis. Edit: Gjør du sjakktrekket som noen presterer å gjøre på hver rekruttkull på byen - Druser til med en kjip hettegenser som står "2. KOMPANI! KJEMPE MESTRE VINNE" og en harry sint armyboy på ryggen eller noe annet skvipp. Da blir det i alle fall! Endret 18. september 2010 av Mantoius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå