Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det detaljerte regler på nettet for hvordan man skal oppføre seg mot befal?

 

F.eks, "man skal reise seg om et befal kommer inn i rommet" gjelder dette alt befal over deg, eller befal over høyeste befal i rommet fra før av?

 

Om f.eks fenriken går gjennom noe så kommer kvartermesteren inn, skal vi reise oss?

 

Hvordan er det er om et befal går inn og ut av vaskerommet 3 ganger på et minutt. Jeg satt ved vaskemaskina å brette klær da befalet mitt kom inn, jeg reiste meg opp, så gikk han ut igjen og kom tilbake på nytt... Gikk ut og kom tilbake med et annet befal...

 

Forventes det at man reiser seg hver gang? (Rekrutten)

Lenke til kommentar

Vi har vært ganske slacke med å reise oss egentlig. Men hvis det kommer andre befal, høyere enn allerede i rommet, så reiser vi oss i rett. Men med egne befal tar vi det litt etter situasjonen. De kommer jo gjerne inn på rommet ofte mens vi pakker og sånt, så da er det ikke så viktig. Men fenriken vår forventer innimellom å få en rett.

Lenke til kommentar

Vi har vært ganske slacke med å reise oss egentlig. Men hvis det kommer andre befal, høyere enn allerede i rommet, så reiser vi oss i rett. Men med egne befal tar vi det litt etter situasjonen. De kommer jo gjerne inn på rommet ofte mens vi pakker og sånt, så da er det ikke så viktig. Men fenriken vår forventer innimellom å få en rett.

Ok... Høres fornuftig ut...

 

Bare jeg som sliter med å i det hele tatt se distinksjonene til luft?

Endte opp med å hilse på rekrutter da jeg ikke fant distinksjonene på skuldrene, lærte meg aldri å se på brystet.

Lenke til kommentar

Vanlig praksis er vel bare reis opp/sitt ned-prosedyre om den som kommer inn har høyere grad enn den som har kommandoen over dere i rommet (f.eks. foredragsholderen).

Det påhviler forøvrig høyeste befal i rommet eller den som først ser "nykommeren" å kommandere "reis opp!"

 

Til det siste spørsmålet, om tre ganger på kort tid: under rekruttperioden gjør det nok det. Senere kan man nok tillate seg en litt mer avslappet holdning, i alle fall overfor eget troppsbefal...

Lenke til kommentar

Hvor vil du? Hovedflystasjonen eller reitan?

 

jeg jobber på reitan men bor på flystasjon...så blir vel flystasjon...

 

Så bloggen din! Transporten er det ikke?;p

 

hehe stemmer det....hvem der??

 

Edit: så bilde ditt og så hvem du var :p hehe :p kjekt vettu, kos deg på natte vakt nå har jeg perm i noen dager til :p

Endret av Fanta4free
Lenke til kommentar

Går vel an å gå på rekruttklubbene for tilbudet å forflytte seg utover kvelden/natta!

Haha!

Lykke til med skinna sveis, kammorester i øret og tur på byen i Stavanger :thumbup: Damene i Stavanger elsker rekruttgutter og ønsker dere selvsagt velkommen til en hyggelig prat.

 

Mail meg om det blir noe på noen av dere kompis.

 

Edit: Gjør du sjakktrekket som noen presterer å gjøre på hver rekruttkull på byen - Druser til med en kjip hettegenser som står "2. KOMPANI! KJEMPE MESTRE VINNE" og en harry sint armyboy på ryggen eller noe annet skvipp. Da blir det i alle fall!

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...