Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å lage trøbbel med OmniFuel er jo en bragd i seg selv, så dere må i såfall ha vært særs udugelig. Hadde det vært Optimus kunne jeg til en viss grad forstått det, men selv de er rimelig stabile så lenge brukeren følger en god fremgangsmåte.

 

Var en grunn til at fyren ble sendt til FLO før rekrutten var over for å si det sånn. Den ene fikk vi fiksa etter han gikk av fyringsvakt, men hver gang han skulle på igjen så fucka den seg på nytt. Den andre var faktisk FUBAR så ble å bytte ut hele greia da vi kom tilbake fra øvelsen. Andre hadde bare sprekte dyser, og ødelagte pakninger og filtre. Etter da har jeg ikke hatt noen problemer med de, selv om jeg skulle ønske vi hadde Optimus...

Lenke til kommentar

Var nettopp på byen i Stavanger med den gamle troppen min, fy faen så arrogante befalet er om de tror du er rekrutt... Satt atme ei som var kvartermesterasspirant som ikke gidda å svare meg før jeg sa jeg ikke var rekrutt, kun på besøk. Greit at de ikke skal ha noe forhold til rekruttene, men vanlig folkeskikk burde faen meg være inngravert i huet deres, uansett grad og stilling.

Lenke til kommentar

Hehe, det er alltid befalet lavast på rangstigen som er høgst på strå. Befal under opplæring spesielt :p

 

Men ikkje noko forhald til rekruttane? Det høyrtest jo litt kjipt ut. Greit at befalet er strengare i rekrutten enn etter, men rekrutten eg hadde var igrunn good times med troppen og befalet.

Strenge skulle dei vere, men eg såg no ofte at det rykte i munnviken, så det var nok ikkje berre berre å halde maska :D

 

Og Rittmesteren, han var skummel han! Tre stjerner på brystet og greier! Så kom han inn døra, og då sto alle i rett med hjartet i halsen, men nei han ville berre slå av ein liten prat han. Han blei liksom pappa'n i troppen :D

Samme med oberstløyntnanten. Han verka som ein skikkeleg koseleg type.

 

Og så har du UB-Korpen; Udugeleg, arrogant, bærumsgutt.

Rart med det...

Endret av Bonnskij
Lenke til kommentar

Skal på madla snart å tenkte å booke togbillett, men hvordan vernepliktsrabatt skal jeg velge?

Regner med at det er "Militær 50%" jeg skal ha? Har jo ikke uniform ennå og ikke er jeg i sivil tjeneste.

 

Militær 50%. Du viser frem innkallingspapiret ditt. Skal også stå på papiret at du skal ha rabatt. Pengene får du selvsagt igjen når du starter innrykket.

Lenke til kommentar

Der hvor det ikke er minstekrav bestemmer Fenriken din om du kommer eller ikke.

 

Ikke direkte av Fenriken eller noen av troppsbefalet. Troppssjef skriver en uttalelse på hvordan du har gjennomført tjenesten og denne blir sendt til personen dere møter på intervju. Denne ligger da fremme på pc-skjermen når du blir intervjuet. Og det er opp til intervjueren om han vil ha deg med eller ikke.

 

For stillingene som ikke kreves inntakskrav eller intervju, så er det personelloffiserene for de vernepliktige som fordeler ihht Forsvarets behov.

Lenke til kommentar

Var nettopp på byen i Stavanger med den gamle troppen min, fy faen så arrogante befalet er om de tror du er rekrutt... Satt atme ei som var kvartermesterasspirant som ikke gidda å svare meg før jeg sa jeg ikke var rekrutt, kun på besøk. Greit at de ikke skal ha noe forhold til rekruttene, men vanlig folkeskikk burde faen meg være inngravert i huet deres, uansett grad og stilling.

Det har alltid vært noe spesielt med folk langt ned i gradene. UB-korporaler og kvartermesteraspiranter som vimser rundt på en rekruttskole er et eget folkeslag i forsvaret som man heldigvis slipper etter rekrutten :)

 

Nå skal det sies at de UB-korporalene vi hadde på troppen var veldig hyggelige da, og generelt på kompaniet også. Men man hadde også de som oppførte seg som idioter og trodde de var konger over alt og alle etter 1 år på befalskole.

 

I tillegg er Stavanger kanskje den dårligste byen å være militær i om man forsøker å få kontakt med vanlig sivile dødende mennesker. Stavanger er generelt en fin by, men ikke om du har litt kort sveis og befinner deg i alderen fra 18 til 22 år.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Om man er homo er det lett, alle nattklubbene hadde 95% gutter... Glad jeg er i Trondheim nå, men skal jo forsåvidt nedover på rekrutten om 15 dager, så bør vel egentlig bytte fil så sjekkinga innebærer mer enn å bare klare å finne det rette kjønnet.

 

Generelt sett er det jo håpløst å finne seg kjøtt der nede, og om man finner ei, men hu har nazi foreldre kan det fort bli dyrt for hotell for en som lever på 4k i måneden.

Lenke til kommentar

Er vel i Garden jeg hørte at hele troppen måtte... Om de hadde blitt tvunget vet jeg ikke, men han sa at de var nødt...

Troppen min fikk ikke noe valg de, tvang er å ta i, men alle sammen ble klippet...

Dagen etter fikk vi vite at vi ikke måtte ble klippet om vi ikke ville, noe troppsjefen ikke hadde nevnt for oss.

Alle skulle bli klippet var det vi fikk høre av troppsjefen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...