TheSleepwalker Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Øker sjangsene for å komme på den tjenesten man vil jo høyere over krava man er? Lenke til kommentar
mac_gyver Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Øker sjangsene for å komme på den tjenesten man vil jo høyere over krava man er? tror da det... Lite vits med tester og karakterer hvis det ikke har noe å si. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg tror nok at så lenge du ligger over kravene, har det nok vel så mye å si hvordan inntrykk du har gitt bafalet i løpet av rekrutten, og hvordan din generelle innsats har vært. Så lenge du er i ganske grei form, er testresultatene bare en av mange ting som avgjør hvor du havner, i alle fall på de fleste vanlige stillinger uten konkrete krav. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Slik jeg ser det: Enkelte stillinger og avdeling har minstekrav, disse må man klare for å komme inn. Er den populær vil det bli en seleksjon til, enten på grunnlag av testene dine, eller ny. Der hvor det ikke er minstekrav bestemmer Fenriken din om du kommer eller ikke. Når man søker til en stilling kan det være greit å ha en Cv fra før av i forsvaret som kanskje hjelper, men utenom dette har ikke Forsvaret mye greie på hva du er i stand til, og det er derfor fenriken din som blir spurt om du er skikket til dette. Har du gitt alt, hele tiden, vist at du bryr deg om troppen, vist sammarbeidsvilje, gitt 110% i individuelle aktiviteter, og virkelig vist at du er villig til å prøve å gjøre så godt som mulig, kan fenriken si dette til avdelingen du søker. Alle vil ha de beste til å jobbe for seg, så om fenriken skryter av deg har du kommet langt. Gir du faen, kjefter på andre og er gretten osv vil du ikke få noen annbefaling fra Fenriken din, og du stiller med en svak søknad. Er du en Fenriken har irritert seg over kan det være du får med negative kommentarer i tillegg. Jeg ville gitt alt uansett hvor du har tenkt deg, du tar ikke skade av å løpe 3000m med 100% innsats, og etterpå føles det godt. (Kanskje ikke med en gang, etter 3000m på fullt kjør vil du være kvalm og ha krampe i store deler av kroppen) men sinnet er fornøyd. Kjedelig å i ettertid tenke at man kunne gitt mer, man er ikke utkjørt før man smeller i bakken, og da kan man likevell krype. Er det konkurranse så er det konkurranse. Du konkurrerer mot alle andre, både på leiren, på kompaniet og i troppen, se for deg at noen står med en pistol mot hodet ditt og skyter deg om du stopper, lever man seg inn i det kan man hente ut krefter som får deg til å yte mye mer. Det er en grunn til at fotballspillerne på årets MDK-opptak røk ut etter under 3 uker, mens de som har drevet sykling, langdistanseløping og ski holder lengre, de er vant til å pine seg og vet hvordan man gjør det. det emste sitter i hodet Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Er stasjonert så lang sør man kommer Og hvor er det? Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hei! Du er nå omfordelt til tjeneste i 2.bn med fremmøte i januar 2011. Du vil motta innkalling i posten om kort tid med forbehold om at din vandel er tilfredsstillende. Vennlig hilsen Xxxx Xxxxxx Vernepliktsverket JA!! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Kald start på 1. gangstjeneste ja... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Ser for meg at Mauken er riktig trivelig på den tiden ja. Lenke til kommentar
Humrik Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Jan. inrykket i år hadde visstnok 50-60 effektive kuldegrader på Biuvakk 1. Så Mauken er definitivt et koselig sted på den tiden av året Endret 10. september 2010 av Humrik Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Var kos når begge omnifuelene gikk til helvete for så å ligge 2 timer ute på OP vakt. Man lærer seg å tåle litt kulde når man har vinterinnrykk ja. 3 måneder og 1 uke til dimm nå. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Å lage trøbbel med OmniFuel er jo en bragd i seg selv, så dere må i såfall ha vært særs udugelig. Hadde det vært Optimus kunne jeg til en viss grad forstått det, men selv de er rimelig stabile så lenge brukeren følger en god fremgangsmåte. Lenke til kommentar
mac_gyver Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Skal på madla snart å tenkte å booke togbillett, men hvordan vernepliktsrabatt skal jeg velge? Regner med at det er "Militær 50%" jeg skal ha? Har jo ikke uniform ennå og ikke er jeg i sivil tjeneste. Lenke til kommentar
Pimmy Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Skal på øvelse til uka og tilbringe hele uka i felt. Det blir min første feltopplevelse hvor jeg bor i telt osv. Lurer på om noen har gode pakketips. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hvis du ikke har det allerede så legg en svartsekk nedi sekken, så pakker du ting nedi svartsekken. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Ta med deg nok sokker, pakk alt i plastpose, pakk en plastpose rundt soveposen, ta gjerne med litt nøtter, hiv alt tjafstet i FR som du ikke trenger, så slipper du å bære med deg drit og søppel som du ikke trenger. Fyrstikker i en vanntett pose. Vær forberedt på at været kjapp kan snu. Jeg var med på snøstrom siste dagen i mai og det snødde på mestringer vår første helga i juni. Og sjekk føttene dine ofte og bytt sokker. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Skal på øvelse til uka og tilbringe hele uka i felt. Det blir min første feltopplevelse hvor jeg bor i telt osv. Lurer på om noen har gode pakketips. Du bør vel strengt tatt få opplæring av lagfører/instruktør før tilvenningsøvelse Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Husker at på vår føreste øvelse så sto hele troppen å pakket ilag mens befalet passet på at alle fikk alt med seg. Det tok tid det! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Hva skal man gjøre for å komme inn på sjøkrigsskolen egentlig? Sier man på sesjon at man gjerne vil inn på befalsskolen og tar det derfra? Edit: Er det gjennomgående befals- og sjøkrigsskole man søker, hvis man ikke har fullført førstegangstjeneste/vært på sesjon osv? Søknadsfristen er 15.april, når sånn ca vil man starte på befalsskolen da? Endret 11. september 2010 av EvenruD Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Du søker på www.mil.no til våren (før 15. april), og du søker gjennomgående krigsskole ja. Da vil du mest sannsynlig bli innkalt til Felles Opptak og Seleksjon i slutten av juni (noen dager etter at skolen er ferdig, vanligvis), og om du gjør det bra på opptaket begynner du i juli. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Mente jeg leste her i tråden at man kunne ta "språkkurs", er det noe man må søke seg til? eller får du muligheten til å velge dette når du ankommer tjenestestedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå