Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er blitt innkalt til Luftforsvaret. Og skal på rekruttskole ved Madla den 27. september. En jeg kjenner ble innkalt på Madla tidligere i år, men ble desverre sent hjem pga. dårlig syn.

 

Har selv litt dårlig syn selv, og er bekymret for at det samme kan skje meg. Bruker nivå -1.5 på linser/briller. Er det ofte situasjoner som dette skjer?

 

Kan også opplyse om at jeg fikk 6/9 på synstest ved sesjon.

 

- Mats

Endret av MatsHG
Lenke til kommentar

Hei!

 

Er blitt innkalt til Luftforsvaret. Og skal på rekruttskole ved Madla den 27. september. En jeg kjenner ble innkalt på Madla tidligere i år, men ble desverre sent hjem pga. dårlig syn.

 

Har selv litt dårlig syn selv, og er bekymret for at det samme kan skje meg. Bruker nivå -1.5 på linser/briller. Er det ofte situasjoner som dette skjer?

 

Kan også opplyse om at jeg fikk 6/9 på synstest ved sesjon.

 

- Mats

 

Suger synet på begge øyne eller fungerer det ene bedre enn det andre?

 

Mitt venstreøye er ikke helt bra, men på innrykket skulle vi teste med høyre først, så jeg memorerte hele rekka da jeg gikk gjennom, og brukte hukommelsen når jeg skulle ta motsatt med venstre øye, funka bra, fikk full score.

Lenke til kommentar

Hei! Spør bare litt generelt. Hvor nøye er vanligvis folk til å godkjenne permer osv? Vet at troppsjefen godtar opptil en dag, Kp-sjef tre dager, og høyere skal opp til bataljonsjef. Tenkte reise hjem en helg her snart, men tenkte reise på en onsdag eller torsdag, uten noen spesiel grunn. Er bare ingen spesiel tjeneste akkurat de dagene. Tror du de vil godkjenne noe sånt uten videre?

Er en på rommet her som tenkte ta en hel uke ekstra perm rett etter neste perm. Han skal lure med at han skal på bryllup type borgerlig på en onsdag, men har selvfølgelig ikke noe "bevis"

Hvor lett er det å komme igjennom med noe sånt? Jeg tok selv perm tidligere der jeg dro på konfirmasjon, men trengte ikke levere noe bevis av noe slag. Den uka han skal ta perm er det ingen viktige ting vi skal gjøre, men jeg syntes det virkelig litt for usannsynlig?

Lenke til kommentar

Jeg ble dimmet på innrykksdagen pga forverret syn, dvs har en styrke på litt under -3.. Jeg hoppet derfor på medisinstudiet i bergen, men fikk i dag et brev fra VPV hvor det stod at jeg kunne bli kalt inn igjen etter endt utdanning. Lurte på hvor mye man tjener som lege under førstegangstjeneste, og har hørt rykter om at man må gå befalskole fordi man automatisk får rangen løyntant som lege, stemmer dette? Ble litt klompete skrevet :)

Lenke til kommentar

Selv om du er lege, elektriker, firmaeier eller noe annet så blir alle behandlet likt.

Gjelder ikke leger, tannleger, veterinærer, prester og muligens jurister, som kan kalles inn etter ferdig høyere utdannelse og tjenestegjøre som militærlege, feltprest etc, med løytnants grad som følger stillingen. Hvilken lønn de får er jeg noe usikker på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...