Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UB-elev i baseforsvar ved LSK. Sitter på brakke 87. Noen flere her inne som er i samme situasjon? :)

Satt på brakke 87 for noen uker siden i forbindelse med et CCA-kurs :thumbup:

Helt fantastisk leir etter min mening! Kanskje en av forsvarets beste? Kasernestandaren er upåklaglig med egen dusj/toalett på alle rom, fine senger, TV og generelt veldig god standard. Det burde egentlig vært fasiten på hvordan kasernene burde se ut, men desverre er det ikke tilfelle.

Også veldig fin beliggenhet med Hamresanden rett i nærheten og god bussforbindelse med Kristiansand sentrum og sørlandssenteret. Savner faktisk Kjevik ganske mye jeg.. bare synd de ikke har oprative F-16 på basen der.

 

Edit: Glemte å fortelle lunsjbordet de hadde der også - helt fantastisk! Ferske rundstykker hver dag, et kav av pålegg som rekesalat, krabbesalat og ja gudene vet hva de ikke disket opp med. Pizza var det ofte å få til lunsj også. Hadde bare maten vært lik på Ørlandet en dag i uka, så hadde jeg vært råfornøyd!

 

Var ute og gikk i uniform på kjøpesenteret og bar uniformen min riktig, slik vi har fått streng beskjed av befal om å kle oss. Inne på kjøpesenteret ser jeg to soldater fra Madla-leiren, som ikke akkurat har brydd seg særlig om uniformsreglementet. De gikk i M04-buksa, uten jakken, og med t-skjorta hengende på utsida av buksa. I tillegg gikk han ene med upussa M-77 med buksa hengende slapt ned over støvlene, og med snøringen i buksa hengende på slep. Han andre hadde slitte joggesko, og hadde snøringen hengende han også.

 

Nå er jeg bare grenader, så jeg har ikke noe befalsmyndighet i forsvaret. Hadde jeg derimot hatt tre vinkler på brystet, ville jeg mest sannsynlig gått bort og snakket til dem. De var rett og slett en skam for den norske uniformen :p

Fra Madla? :ohmy: Man går da ikke rundt som en slask på Madla amfi iført det norske flagg? Hvorfor gikk du ikke bare bort og snakket høflig til dem? Man trenger da strengt tatt ikke ha befalsgrad for å gi anbefalninger til andre mennesker.

Nå er ikke jeg så jævlig nøye på skopuss og sånn selv, for det er absolut ingen som legger merke til det eller som sier noe på det der hvor jeg er, men jeg går ikke med buksa over støvelen og halveis påkneppet M04-jakke for det.

Endret av Mantoius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var ute og gikk i uniform på kjøpesenteret og bar uniformen min riktig, slik vi har fått streng beskjed av befal om å kle oss. Inne på kjøpesenteret ser jeg to soldater fra Madla-leiren, som ikke akkurat har brydd seg særlig om uniformsreglementet. De gikk i M04-buksa, uten jakken, og med t-skjorta hengende på utsida av buksa. I tillegg gikk han ene med upussa M-77 med buksa hengende slapt ned over støvlene, og med snøringen i buksa hengende på slep. Han andre hadde slitte joggesko, og hadde snøringen hengende han også.

 

Nå er jeg bare grenader, så jeg har ikke noe befalsmyndighet i forsvaret. Hadde jeg derimot hatt tre vinkler på brystet, ville jeg mest sannsynlig gått bort og snakket til dem. De var rett og slett en skam for den norske uniformen :p

Ingenting som hindrer deg i å kommentere det. Du har jo ingen formell myndighet, men de hører nok på deg likevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har nå nådd en mnd tjenestetid i HMKG, sitter på terningmoen og nyter vår første helgeperm :) Må si at det har vært ganske hardt, men koser meg noe jævlig :D ser fram til skytetrening hele neste uke :D

Ikke for å pisse i FRen din, men bare gled deg til du kommer til Huseby. Det er der hatet starter, tro meg. Men bra at du trives!

Lenke til kommentar

Har nå nådd en mnd tjenestetid i HMKG, sitter på terningmoen og nyter vår første helgeperm :) Må si at det har vært ganske hardt, men koser meg noe jævlig :D ser fram til skytetrening hele neste uke :D

 

Bli ferdig med rekrutten! Sånn at jeg får dimmet og komme meg for helvete bort fra Huseby leir.

Lenke til kommentar

Var ute og gikk i uniform på kjøpesenteret og bar uniformen min riktig, slik vi har fått streng beskjed av befal om å kle oss. Inne på kjøpesenteret ser jeg to soldater fra Madla-leiren, som ikke akkurat har brydd seg særlig om uniformsreglementet. De gikk i M04-buksa, uten jakken, og med t-skjorta hengende på utsida av buksa. I tillegg gikk han ene med upussa M-77 med buksa hengende slapt ned over støvlene, og med snøringen i buksa hengende på slep. Han andre hadde slitte joggesko, og hadde snøringen hengende han også.

 

Nå er jeg bare grenader, så jeg har ikke noe befalsmyndighet i forsvaret. Hadde jeg derimot hatt tre vinkler på brystet, ville jeg mest sannsynlig gått bort og snakket til dem. De var rett og slett en skam for den norske uniformen :p

Ingenting som hindrer deg i å kommentere det. Du har jo ingen formell myndighet, men de hører nok på deg likevel.

 

 

:ROLLEYES: herregud så glad jeg er at jeg dimma

 

militæret er fullt av sånne som dere

Endret av Daily-Drifter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ute og gikk i uniform på kjøpesenteret og bar uniformen min riktig, slik vi har fått streng beskjed av befal om å kle oss. Inne på kjøpesenteret ser jeg to soldater fra Madla-leiren, som ikke akkurat har brydd seg særlig om uniformsreglementet. De gikk i M04-buksa, uten jakken, og med t-skjorta hengende på utsida av buksa. I tillegg gikk han ene med upussa M-77 med buksa hengende slapt ned over støvlene, og med snøringen i buksa hengende på slep. Han andre hadde slitte joggesko, og hadde snøringen hengende han også.

 

Nå er jeg bare grenader, så jeg har ikke noe befalsmyndighet i forsvaret. Hadde jeg derimot hatt tre vinkler på brystet, ville jeg mest sannsynlig gått bort og snakket til dem. De var rett og slett en skam for den norske uniformen :p

Ingenting som hindrer deg i å kommentere det. Du har jo ingen formell myndighet, men de hører nok på deg likevel.

 

 

:ROLLEYES: herregud så glad jeg er at jeg dimma

 

militæret er fullt av sånne som dere

"Sånne som dere"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det må gjøres noe spesielt når man har mistet vernepliktskortet/ID-en? Har dimmet for en liten stund siden. Kortet har gyldighet til 18. august.

 

Fra LVAbn Ørland? Nei, vi trengte ikke gjøre noe med det såvidt jeg forstod.

Jepp! Okei, supert. Mistet det når jeg var på ferie i utlandet nå you see.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...