Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Ah, beret-snakk :) Er glad jeg er ferdig med beret-mekking :p Trikset er som nevnt barbering og varmt vann. For min del, hadde mitt batteri valgt brett med femmer bak kongemerket, så jeg har jukset litt og bruker 2 sikkerhetsnåler for å holde ting på plass slik det skal se ut :) Funker fett ;) Syns ikke at jeg har juksa :p

Panserbrett?

Skal selv inn den 11...gleder meg!

 

Er vel en tilnærmet panserbrett ja ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har erfaringer med den lette feltstøvelene av Alfa, eller kontorskoene som de gjerne kalles innad i forsvaret? Det er ikke sikkert jeg får det utlevert av batteriet mitt når jeg returnerer i høst, så lurte bare på om det var vits å bruke penger på dem selv. Får man mindre fotsvette med dette "pustende" stoffet, og slipper man lettere unna beinhinnebetennelsen?

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med den lette feltstøvelene av Alfa, eller kontorskoene som de gjerne kalles innad i forsvaret? Det er ikke sikkert jeg får det utlevert av batteriet mitt når jeg returnerer i høst, så lurte bare på om det var vits å bruke penger på dem selv. Får man mindre fotsvette med dette "pustende" stoffet, og slipper man lettere unna beinhinnebetennelsen?

 

Har ikke brukt dem selv. Men hørt at de er veldig kalde og du blir fort bløt. Men at de er langt mer behagelige å gå i enn m77.

 

Hvis du ikke får de utlevert så kan du gå på sanitet og si at du har prøvd alt (forskjellige såler til m77 blabla) og at ingen av dem funket. Så vil du få et par kontorsko.

 

Baaah gleder meg til avdelingen min får alpha sko! Er så lei m77 nå. Det verste er at jeg må bytte dem inn. Så må jeg gå inn et helt ny par, gøy -.-

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med den lette feltstøvelene av Alfa, eller kontorskoene som de gjerne kalles innad i forsvaret? Det er ikke sikkert jeg får det utlevert av batteriet mitt når jeg returnerer i høst, så lurte bare på om det var vits å bruke penger på dem selv. Får man mindre fotsvette med dette "pustende" stoffet, og slipper man lettere unna beinhinnebetennelsen?

 

Har ikke brukt dem selv. Men hørt at de er veldig kalde og du blir fort bløt. Men at de er langt mer behagelige å gå i enn m77.

 

Hvis du ikke får de utlevert så kan du gå på sanitet og si at du har prøvd alt (forskjellige såler til m77 blabla) og at ingen av dem funket. Så vil du få et par kontorsko.

 

Baaah gleder meg til avdelingen min får alpha sko! Er så lei m77 nå. Det verste er at jeg må bytte dem inn. Så må jeg gå inn et helt ny par, gøy -.-

Du tenker på Alfa Jeger-støvelen du? Den er ikke noe å hoppe i taket for. Jeg har til vanlig ingen problemer med fotsvette, men med Jeger ble jeg så klam og illeluktende på føttene at jeg raskt gikk tilbake til M/77. Lett feltstøvel (kontorstøvel som dere velger å kalle den) er ikke egnet for annet en garnison/innendørsbruk.

Endret av Βlur
Lenke til kommentar

Dimmer om 9 dager, og fikk et megastort hull i beretten min for et par dager siden. Dimmeklar beret!

 

Men som nevnt over, så er det bare å ta på seg bereten og ta seg en tur i dusjen. da vil de krympe/strekke seg til hodet ditt. Og barbere det godt, gjerne med en skarp kniv da det går fortere.

MEN ikke barber den for tynt. Mange som har barbert hull i den, :whistle:

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål: Er det noen som vet om grenaderer i luftforsvaret får den samme hatten til tjenesteuniformen som sersjanter? Ifølge http://www.webstaff.no/300000%20air%20force%20dress%20regulations/300601.htm har grenaderer og sersjanter denne hatten, men det står samtidig ingenting om når denne siden sist ble oppdatert. Har veldig lyst på den hatten til tjenesteuniformen. Man føler seg liksom litt mer viktig enn dersom man går med bereten som alle luftvernartilleristene får rett før jul de også :)

 

Tenker på denne hatten her http://www.webstaff.no/300000%20air%20force%20dress%20regulations/images_lh/lht_106.gif .

 

NB! Fungerte ikke å sette inn linker og bilder på vanlig måte, så ble nødt til å gjøre det slik som dette ;)

 

EDIT: Så nå at det var sist oppdatert i 2002. Kan godt hende det har blitt endringer siden det :) Så hvis noen har erfaring med dette fra nyere tid, hadde det vært supert ;)

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Har oppløvd sjøl også at ting tar tid, når jeg var inne var jeg i Bodin, som skulle legges ned året før. Ble vel ikke fraflytta før i 07/07? og vet ikke om det er lagt ned enda. TTT.

 

Eg var stasjonert i Bodin 05/06, og så vidt eg veit har heile gjengen flytta over til hovudflystasjonen no.

Lenke til kommentar

Stakkars luftvern som må halde til i dei eldgamle fasiliteane der endå..

 

Hvertfall ingenting negativt å si om brakka til luftvern på Ørland ;) God standard!

 

Galexon: Hvis du er heldig, så kanskje? :p

Vet at de Sjø så har Matrosene gått over fra offiserhatt til en ganske fresh båtlue. Men lurer litt på om de får utlevert begge :)

 

Da krysser jeg fingre og tær for at jeg får den hatten :) Ser mye bedre ut enn beret :) Beret passer egentlig bare til den grønne uniformen spør du meg :)

Lenke til kommentar

Er vel en tilnærmet panserbrett ja ;)

Da håper jeg du er i ennten KESK eller Panser :p

 

Er nok luftvernartillerist på Ørlandet ;) hehe

Tsktsk, da skal du strengt tatt ikke ha Panserbrett! :p

utfordrer deg til å finne reglement som underbygger påstanden om at kav har lov til å bruke panserbrett, og bare kav. Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...