Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reg1 eksister nok ikke lengre. Telekp og de gammle kompaniene har byttet navn til alfa, bravo og charlie. Også består nå bravo og charlie av hver sitt kull med rekrutter. Bravo er sommerinnrykket og Charlie er vinter. Men for å svare på spørsmålet ditt, så var jeg i teletropp 1 kbp B inntill jeg dimmet for et par uker siden.

Lenke til kommentar

2 mnd til dimmisjon nå :D

 

Jeg og, egentlig,..

Men nå ser det ut til at jeg har en uke igjen, så perm i 8 dager og rett til basen for å førtidsdimme :D

 

Er det noen som vet om Forsvaret har noen form for støtte til dem som skal studere rett etter militæret og flytte ut pga avstand til skole?

Eller skal vi klare oss emd dimmepenga og studielån mens de som sitter hjemme og ikke gjør noe får støtte?

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Hei, "endelig" kan også jeg skrive i denne tråden med god samvittighet. Har vært inne i ca. 2 uker nå og pga overflytting til Terningmoen får vi perm nå til onsdag. Til det skal permuniform samt beret være klar, men bereten holder på å ta livet av meg, det er helt umulig å få den til å se pen ut. Jeg tror jeg har fått litt for stor størrelse, noen som har noen tips? Forresten er jeg i garden, så vi skal ha "infanteri beret" IKKE panser utgaven med femmer bak kongemerket osv.

Lenke til kommentar

Hei, "endelig" kan også jeg skrive i denne tråden med god samvittighet. Har vært inne i ca. 2 uker nå og pga overflytting til Terningmoen får vi perm nå til onsdag. Til det skal permuniform samt beret være klar, men bereten holder på å ta livet av meg, det er helt umulig å få den til å se pen ut. Jeg tror jeg har fått litt for stor størrelse, noen som har noen tips? Forresten er jeg i garden, så vi skal ha "infanteri beret" IKKE panser utgaven med femmer bak kongemerket osv.

 

Husker jeg sleit med bereten selv på Terningmoen. Trikset er vel å være tålmodig og veksle mellom å bruke masse varmt og kaldt vann. I tillegg så må barberingen være bra før du starter med vannet.

Lenke til kommentar

Når jeg var inne fikk vi en helt ubehandla berret som vi la i en bøtte med varmt vann, så er det bare å ta på seg berreten våt og jævlig, så bare forme den. Når du føler du har fått fasongen du vil / de vil at du skal ha må du bare sitte med den på et par timer til den tørker. Så er det bare å barbere berreten og finjustere fasongen litt med vann. Var ihvertfall sånn vi fiksa det. Du kommer forresten ikke til å se på berreten din engang etter du har vært på huseby 4-5 uker. Da er det gardelue og feltlue det går i :)

 

 

 

Hei, "endelig" kan også jeg skrive i denne tråden med god samvittighet. Har vært inne i ca. 2 uker nå og pga overflytting til Terningmoen får vi perm nå til onsdag. Til det skal permuniform samt beret være klar, men bereten holder på å ta livet av meg, det er helt umulig å få den til å se pen ut. Jeg tror jeg har fått litt for stor størrelse, noen som har noen tips? Forresten er jeg i garden, så vi skal ha "infanteri beret" IKKE panser utgaven med femmer bak kongemerket osv.

Lenke til kommentar

Ah, beret-snakk :) Er glad jeg er ferdig med beret-mekking :p Trikset er som nevnt barbering og varmt vann. For min del, hadde mitt batteri valgt brett med femmer bak kongemerket, så jeg har jukset litt og bruker 2 sikkerhetsnåler for å holde ting på plass slik det skal se ut :) Funker fett ;) Syns ikke at jeg har juksa :p

Lenke til kommentar

Ah, beret-snakk :) Er glad jeg er ferdig med beret-mekking :p Trikset er som nevnt barbering og varmt vann. For min del, hadde mitt batteri valgt brett med femmer bak kongemerket, så jeg har jukset litt og bruker 2 sikkerhetsnåler for å holde ting på plass slik det skal se ut :) Funker fett ;) Syns ikke at jeg har juksa :p

Panserbrett?

Skal selv inn den 11...gleder meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...