Reeve Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 I morgen er det tilbake til Gardermoen igjen. :/ 1 Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Går av vakt om en tre og en halv time og har perm i tre uker Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Noen som tjenestegjør i Rusta leir her? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Tjenestegjorde i Heggelia Leir for 4 år siden, under regionstropp 1. Noen her som holder i den troppen ? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Reg1 eksister nok ikke lengre. Telekp og de gammle kompaniene har byttet navn til alfa, bravo og charlie. Også består nå bravo og charlie av hver sitt kull med rekrutter. Bravo er sommerinnrykket og Charlie er vinter. Men for å svare på spørsmålet ditt, så var jeg i teletropp 1 kbp B inntill jeg dimmet for et par uker siden. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Noen som tjenestegjør i Rusta leir her? Jeg var ferdig der for et år siden. Hva slags stilling har du? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) 2 mnd til dimmisjon nå Jeg og, egentlig,.. Men nå ser det ut til at jeg har en uke igjen, så perm i 8 dager og rett til basen for å førtidsdimme Er det noen som vet om Forsvaret har noen form for støtte til dem som skal studere rett etter militæret og flytte ut pga avstand til skole? Eller skal vi klare oss emd dimmepenga og studielån mens de som sitter hjemme og ikke gjør noe får støtte? Endret 27. juli 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Det finnes nok konsulenter på tjenestestedet ditt som kan svare deg på det Luftvernet på Ørland dimma 16. juli Det var et fantastisk bra år! Ønsker alle nye luftvernartillerister på Ørland Hovedflystasjon lykke til med året som kommer Det blir bra! Lenke til kommentar
Pimmy Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hei, "endelig" kan også jeg skrive i denne tråden med god samvittighet. Har vært inne i ca. 2 uker nå og pga overflytting til Terningmoen får vi perm nå til onsdag. Til det skal permuniform samt beret være klar, men bereten holder på å ta livet av meg, det er helt umulig å få den til å se pen ut. Jeg tror jeg har fått litt for stor størrelse, noen som har noen tips? Forresten er jeg i garden, så vi skal ha "infanteri beret" IKKE panser utgaven med femmer bak kongemerket osv. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hei, "endelig" kan også jeg skrive i denne tråden med god samvittighet. Har vært inne i ca. 2 uker nå og pga overflytting til Terningmoen får vi perm nå til onsdag. Til det skal permuniform samt beret være klar, men bereten holder på å ta livet av meg, det er helt umulig å få den til å se pen ut. Jeg tror jeg har fått litt for stor størrelse, noen som har noen tips? Forresten er jeg i garden, så vi skal ha "infanteri beret" IKKE panser utgaven med femmer bak kongemerket osv. Husker jeg sleit med bereten selv på Terningmoen. Trikset er vel å være tålmodig og veksle mellom å bruke masse varmt og kaldt vann. I tillegg så må barberingen være bra før du starter med vannet. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Må si jeg er fornøyd med det jeg har opplevd hittil her på GMF. I dag fikk jeg omvisning i hele Antonov AN 124-100 som var innom. 1 Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Når jeg var inne fikk vi en helt ubehandla berret som vi la i en bøtte med varmt vann, så er det bare å ta på seg berreten våt og jævlig, så bare forme den. Når du føler du har fått fasongen du vil / de vil at du skal ha må du bare sitte med den på et par timer til den tørker. Så er det bare å barbere berreten og finjustere fasongen litt med vann. Var ihvertfall sånn vi fiksa det. Du kommer forresten ikke til å se på berreten din engang etter du har vært på huseby 4-5 uker. Da er det gardelue og feltlue det går i Hei, "endelig" kan også jeg skrive i denne tråden med god samvittighet. Har vært inne i ca. 2 uker nå og pga overflytting til Terningmoen får vi perm nå til onsdag. Til det skal permuniform samt beret være klar, men bereten holder på å ta livet av meg, det er helt umulig å få den til å se pen ut. Jeg tror jeg har fått litt for stor størrelse, noen som har noen tips? Forresten er jeg i garden, så vi skal ha "infanteri beret" IKKE panser utgaven med femmer bak kongemerket osv. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Fire år i Bardufoss/Heggelia er gjennomført. Slutta i jobben for en måned siden, og nå venter sivil studiestart om to uker. Både gleder meg og gruer meg. Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Skal til Skjold leir i indre troms i august. Inginiørtropper blir det jeg skal inn i. Noen som vet hvordan det er der? Maten, befalene osv? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Er snart 2 måneder siden jeg dimma, og jeg kjenner savnet. Ikke et stort savn, men det henger liksom over meg. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Ah, beret-snakk Er glad jeg er ferdig med beret-mekking Trikset er som nevnt barbering og varmt vann. For min del, hadde mitt batteri valgt brett med femmer bak kongemerket, så jeg har jukset litt og bruker 2 sikkerhetsnåler for å holde ting på plass slik det skal se ut Funker fett Syns ikke at jeg har juksa Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Fire år i Bardufoss/Heggelia er gjennomført. Slutta i jobben for en måned siden, og nå venter sivil studiestart om to uker. Både gleder meg og gruer meg. Mile? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Ah, beret-snakk Er glad jeg er ferdig med beret-mekking Trikset er som nevnt barbering og varmt vann. For min del, hadde mitt batteri valgt brett med femmer bak kongemerket, så jeg har jukset litt og bruker 2 sikkerhetsnåler for å holde ting på plass slik det skal se ut Funker fett Syns ikke at jeg har juksa Panserbrett? Skal selv inn den 11...gleder meg! Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Skal inn i sjøforsvaret. Oppmøte på madla 26. september Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå