Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10 fuckings dager til dimming!! Whoppydehoo.

Jobber på en mer eller mindre nedlagt leir med navn Jåtta.

Intet annet en ryddig atter ryddig. Skal bli godt å tjene noe skikkelig cash igjen snart!

 

Hvilken avdeling holder til der?

 

sjøops, landops, luftops, iniops, cic, vakt og s, men alle er flyttet opp til Reitan.

 

Er vel noe NATO-kontorer der. Har du vært vaktsoldat eller?

Er i INIOps (FLO IKT)

 

Har koblet ned snart 4-500 pcer.

 

INIOps (FLO IKT) du er vel stasjonert på Kolsås da?

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes det er latterlig at forsvaret har besluttet å legge ned alle solarium på samtlige leirer rundt omkring?

Greit nok at man ikke er her for å bli brun, men det var faktisk en av de godene jeg synes var veldig greit å ha tilgang til. Greit å ta litt sol nå på sommeren så man ikke ser ut som et lik - men nå har altså forsvaret klart å stenge ned alt.

 

Grunnen skal vist være at det i den siste tiden har "vært omdiskutert hvor vidt solarium er sundt for helsen eller ikke"

Her på Ørlandet står det jo et splitter nytt solarium som en god del soldater kunne dratt nytte av etter en lang og slitsom uke, men nei.

Kjenner det er provoserende :thumbdown:

Lenke til kommentar

Solarium er noe som forsåvidt er kosmetisk, og kanskje noe som ikke Forsvaret med sin begrensete økonomi vil fortsette å støtte. Dette synes jeg er helt greit. Hadde vært verre hvis f.eks. treningsrom osv ble fjernet.

Nå er det jo faktisk ganske mange relativt nye solarium rundt om på forsvaret sine leirer, så utgiften er jo allerede der.

Dessuten har dette aldri vært et gratis-tilbud, men en tjeneste man betalte for. Det var ikke mye, men nok til å dekke utgiftene ved drift.

 

"Det har vært omdiskutert hvorvidt solarium er sundt eller ikke.." ganske teit å stenge med det grunnlaget :roll:

Lenke til kommentar

Det går rykter om det ja. Men det tar sikkert titals av år til den tid tipper jeg. Sjøforsvarets rekrutt skal bli på vestlandet, nærmt Haakonsvern. Men først må de jo bygge hele basen og det krever tid, planlegging og penger.

Jeg sysn det er greit å ha vært på rekrutten et annen sted enn tjenestestedet. Og at man har den sammen med en annen gren - luftforsvaret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Ny på tråden.

 

Var på rekrutten på Madla i 1996 i musikk troppen.

Så videre på kurs til Håkonsvern, og Sortland

Tjenestegjorde videre på KV Ålesund. Flott tjeneste med flere utenlandsturer siden båten var spiltter ny, og skulle vises fram.

Tjenestegjorde som kokk.

 

Har senere vært inne som kokk i SFOR IV(Camp Anneli, Ungarn)

Og som kokk i KFOR III-IV Camp Banski Rid (FYROM - Makedonia)

Lenke til kommentar

Har oppløvd sjøl også at ting tar tid, når jeg var inne var jeg i Bodin, som skulle legges ned året før. Ble vel ikke fraflytta før i 07/07? og vet ikke om det er lagt ned enda. TTT.

 

Bodin er langt ifra nedlagt, var noe styr der med kaserner som var soppinfestert og er nå under oppussing pga dette, for øvring fram til arbeidet er ferdig tror jeg samtlige derfra holder til på BHFS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...