xWeeNx Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Nummeret til Vernepliktsverket er 03003. Lenke til kommentar
SML Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Jeg vet ikke om det har blitt spurt om tidligere, fant heller ingen annen egnet tråd. Jeg kom ikke videre til sesjon del 2 grunnet "utdanningen du velger egner seg ikke" eller noe lignende. Jeg går nå på automasjon del 2, skal inn på allmenn påbygg neste år. Hvorfor egner ikke allmenn påbygning seg til førstegangstjenesten? Takker for svar Endret 6. mai 2010 av SML Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Det var usannsynlig merkelig? Ta en telefon til VPV. Jeg har ikke gått VGS, og kom rett inn i 2bn 2011. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Skal i Marinen i September, og ønsker å komme på båt, da helst MTB... Er det noen høydebegrensninger? Er godt over 190... Lenke til kommentar
masato Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg vet ikke om det har blitt spurt om tidligere, fant heller ingen annen egnet tråd. Jeg kom ikke videre til sesjon del 2 grunnet "utdanningen du velger egner seg ikke" eller noe lignende. Jeg går nå på automasjon del 2, skal inn på allmenn påbygg neste år. Hvorfor egner ikke allmenn påbygning seg til førstegangstjenesten? Takker for svar Starter du på sisteåret til høsten? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Da skyldes det nok nettopp at du ikke er ferdig med utdanningen enda (at du ikke går sisteåret). Sannsynligvis vil du bli kalt inn senere, etter hva jeg har forstått. Lenke til kommentar
SML Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det jeg ikke skjønner, 2-3 stykker i klassen som skal gå allmenn påbygg også, kom inn til del 2. Fatter det ikke. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 OK. Jeg kom ikke videre til sesjon del 2 grunnet "utdanningen du velger egner seg ikke" eller noe lignende. Nøyaktig hva stod det? Jeg antar at disse klassekameratene dine logisk nok har og tar samme utdannelse som deg? Lenke til kommentar
SML Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Er borte, og brevet er hjemme. Men her er mailen jeg fikk etter å ha spurt: Ut ifra det du skriver her om utdanningen din, er det riktig at du ikke skal kalles inn til sesjon del 2 ennå. Til høsten vil du bli bedt om å fylle ut ny egenerklæring (sesjon del 1), og da krysser du av den aktuelle utdannelsen du driver med da. Dersom du skal kalles inn til sesjon del 2, skal dette skje på riktig tidspunkt i henhold til utdanningen din. Jeg skjønner bare ikke da hvorfor flere i klassen kom inn allerede nå, mens jeg kanskje kommer inn senere. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Er det noen her som vet hvordan fasilitetene på kjevik er? Skal på CCA-kurs på skolesenteret om noen uker, så hadde vært fint å vite hva som er der av luksus Er der solarium f.eks? Hvordan er treningsrommet osv? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Maten skal visst være ganske god. HAr en kompis som gikk sambandskurs der i et par uker. Han likte seg Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Er borte, og brevet er hjemme. Men her er mailen jeg fikk etter å ha spurt: Ut ifra det du skriver her om utdanningen din, er det riktig at du ikke skal kalles inn til sesjon del 2 ennå. Til høsten vil du bli bedt om å fylle ut ny egenerklæring (sesjon del 1), og da krysser du av den aktuelle utdannelsen du driver med da. Dersom du skal kalles inn til sesjon del 2, skal dette skje på riktig tidspunkt i henhold til utdanningen din. Jeg skjønner bare ikke da hvorfor flere i klassen kom inn allerede nå, mens jeg kanskje kommer inn senere. Ikke godt å si, men da vet du ihvertfall at du ikke ble avvist på grunn av utdanningen din, og dermed har en god mulighet for å bli innkalt senere. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Er borte, og brevet er hjemme. Men her er mailen jeg fikk etter å ha spurt: Ut ifra det du skriver her om utdanningen din, er det riktig at du ikke skal kalles inn til sesjon del 2 ennå. Til høsten vil du bli bedt om å fylle ut ny egenerklæring (sesjon del 1), og da krysser du av den aktuelle utdannelsen du driver med da. Dersom du skal kalles inn til sesjon del 2, skal dette skje på riktig tidspunkt i henhold til utdanningen din. Jeg skjønner bare ikke da hvorfor flere i klassen kom inn allerede nå, mens jeg kanskje kommer inn senere. Det er vel uansett ikke aktuelt for deg å dra i militæret før du er ferdig med videregående, og da er det vel likegyldig når du drar på sesjon, bare det skjer før den tid. Min erfaring er også at det kan være stor variasjon i når folk blir kalt inn til sesjon, jeg tror det gikk minst et år fra de første i mitt årskull var på sesjon til jeg var det. Aner ikke hva som er bakgrunnen for rekkefølgen, det virket egentlig ganske tilfeldig. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 må si det er sykt deilig og komme til Bodø vert her i 5 uker nå og stortives på transporten noen andre her som er i bodø eller?? hva driver dere med?? Lenke til kommentar
Sillycup Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei Jeg er 17 år og medlem av HVU (Heimevern ungdomen) og lurte på om det var lov å bære M98 under 17. Mai? Eller må man være vernepliktige da? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Syns det blir litt teit å gå i uniform når du ikke er militær. M98 er jo mer eller mindre ikke i bruk i forsvaret lenger også. Gjør som du vil, men jeg syns det blir for dumt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Med mindre du faktisk er i tjeneste, ikke bruk arbeidsuniform. Enkelt og greit. Om du har tjenesteuniform, eller galla, så bruk for all del det, men ikke bruk M98 eller M02 på 17. mai, med mindre du har ansvar for en flaggborg eller noe sånn (vet en del HV-ungdom styrer med kransenedlegging og sånn på 17. mai). Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) I og med at HVU ikke "egentlig" er en del av forsvaret, og at man ikke tjener den norske stat som soldat, ville jeg vært forsiktig med å gå med flagg på skulderen. Men jeg skal trappe opp i blådressen på nasjonaldagen. Mest fordi jeg må reise tilbake til basen. Hvis jeg havner på V&S-kurset på rygge, da vil jeg vel få skyte litt? Har hørt at dette er litt bedre enn de andre V&S kursene, og at man har stort fokus på HK416, og ikke MP5 og glock (altså ingen sidearm). Vet at dette er syyyykt tregt, men det blir ei hel uke med skyting på V&S-kurset på Rygge. Tro meg, du vil bli godt lei av dobbeltskudd med HK 416 i løpet av den uka Det blir nada av andre våpen. For de heldige som prøver seg på opptaket til Nasjonal Innsatsstyrke (Bare januar/juli-kullene), kan jeg love at dere får skutt mest skudd av alle vernepliktige i hele forsvaret, med unntak av jegerstyrkene. Endret 15. mai 2010 av Astralnoise Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Takk, hadde allerede funnet ut det du skrev. Timingen var unsett fin den, reiser til rygge i morgen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå