Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Det at referanser fra verneplikten ikke betyr noe, er noe de med dårlig eller ingen referanse liker å påstå.

 

Tror dette avhenger litt av hvem som vurderer cv`en. I mange tilfeller tror jeg ikke det betyr noe som helst. Kanskje teller det positivt dersom man har gjennomført en tjeneste som krever mye, enten fysisk eller intellektuelt. Dvs, at man har prestert på noe vis og ikke kan anses som direkte evneveik.

 

Samtidig hjelper det ikke hvilken tjeneste du har hatt viss "under norm" går igjen på uttalelsen. Har hørt mange artige forklaringer på hvorfor folk har fått dårlig referanse, felles for dem alle er at det ALDRI er deres egen skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det noen som fikk med seg rallyshowet på KNM HH i dag da? Ekstremt gøy og spennende å se på. Det eneste (veldig, veldig) kjipe var at jeg måtte sitte kasernevakt, og fikk derfor ikke muligheten til å være med i loddtrekning om å få sitte på. :/

 

En av en del kortfilmer jeg filmet med kameraet mitt. Lastet den nettop opp, så kvaliteten forbedres fortløpende. Klippet er originalt fullHD.

*video*

Jepp :) Var selv tilstede og fikk tatt en del bilder - både av selve rallye og meg sammen med Solberg. Ganske spesielt og artig arrangement!

Lenke til kommentar

Nei, altså, om du er tjenestedyktig eller ikke blir vel erklært på sesjonen? Eller tenker du på innkallelsen?

 

 

 

Sesjon del 1

 

Sesjon del 1 er et skjema som skal fylles ut på Internett før sesjon del 2. Det er obligatorisk for både gutter og jenter.

 

Svarfristen på sesjon del 1 er utgått. Det er ikke lenger mulig å logge inn. Resultatet av sesjon del 1 sendes i uke 17.

 

I sesjon del 1 skal du avgi informasjon om deg selv til Forsvaret. Her får du spørsmål om:

Helse

Utdanning

Sosial profil

Motivasjon

Fritid, interesser og ønsker

Med disse opplysningene får Forsvaret muligheten til å vurdere om du er egnet for å gå videre til sesjon del 2, som er et oppmøte på et sesjonssenter

 

http://www.mil.no/felles/vpv/start/innrulleringogsesjon/article.jhtml?articleID=191081

Lenke til kommentar

Ja, men om du faktisk er tjenestedyktig blir ikke avgjørt før du er helt ferdig med sesjonen, dvs. sesjon del 2.

 

Det er fortsatt uke 17, så da får du sannsynligvis resultater fra sesjon del 1 i løpet av uka som kommer. :)

Resultatet av sesjon del 1

 

Har du svart på sesjon del 1 og er spent på resultatet? Svaret får du i april i uke 17.

(...)

I dette brevet står det:

Enten informasjon om det videre sesjonsløpet

Eller at du er vurdert som ikke egnet for Forsvaret

 

http://www.mil.no/felles/vpv/start/article.jhtml?articleID=193405

 

Det er ikke uke 17 lenger. D= Siste dagen er i morgen (i dag). Ingen post på søndager.

Lenke til kommentar

Fikk beskjed om at jeg skulle inn i august, da.

 

Såpass ja, var på sesjon i begynnelsen av mars sjøl og skal inn 20 juli.

Men på sesjon fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne bli innkalt i 2010, men tok bare en telefon til forsvaret og spurte om jeg kunne komme inn.

Feil info da ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...