McBitch Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tviler ikke det blir jævlig, men det finner jeg utav når jeg kommer der Noen som har vært/er MP som kan fortelle litt om hvordan det er? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tviler ikke det blir jævlig, men det finner jeg utav når jeg kommer der Noen som har vært/er MP som kan fortelle litt om hvordan det er? 7005736[/snapback] Ikke så mange som gidder å ha så mye kontakt med dem. kjører rundt i MP-bilene sine om kveldene for å ferske folk for å drikke ute. men får mye fri da. tror det er en uke på og en uke av. om ikke enda mere fri. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 min erfaring er at de ikke fersker folk som drikker, har snakket utallige ganger med MP, mens jeg har drukket... det de gjorde for oss var å sørge for at vi kom oss tilbake til leiren og ikke kom i problemer. og hentet oss hvis vi ikke klarte å gå tilbake selv, ble kastet i glatt-cella da, men vi kom oss trygt tilbake... hendte også at de kjørte oss til leiren hvis vi spurte pent Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tviler ikke det blir jævlig, men det finner jeg utav når jeg kommer der Noen som har vært/er MP som kan fortelle litt om hvordan det er? 7005736[/snapback] Ikke så mange som gidder å ha så mye kontakt med dem. kjører rundt i MP-bilene sine om kveldene for å ferske folk for å drikke ute. men får mye fri da. tror det er en uke på og en uke av. om ikke enda mere fri. 7005794[/snapback] Digg da. Hvordan er det etter de 6mnd med opplæring, blir man bare plassert et tilfeldig sted i Norge? Og hva skjer om man ikke klarer kravene for å bli MP, f.eks. 3000m på 13:30. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg begynner å gå lei studiene, og kunne faktisk tenke meg et år i Marinen. Har vært FSR i kystvakten. Dotten, vet du noe om mulighetene for verving til utenlandstjeneste? 6984507[/snapback] Du kan jo alltids søke om verving, om det blir utlandet er nå ikke sikkert. Men om de er nok ikke interessert i noen som kun vil ha et år, verver man seg til samband/ops (som blir naturlig for deg) så må man også gå et halvt års SIS kurs. Men det er jo fullt mulig å søke verving andre steder, men der får du høre mer med forsvaret eller søke rundt på mil.no Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tviler ikke det blir jævlig, men det finner jeg utav når jeg kommer der Noen som har vært/er MP som kan fortelle litt om hvordan det er? 7005736[/snapback] Ikke så mange som gidder å ha så mye kontakt med dem. kjører rundt i MP-bilene sine om kveldene for å ferske folk for å drikke ute. men får mye fri da. tror det er en uke på og en uke av. om ikke enda mere fri. 7005794[/snapback] Digg da. Hvordan er det etter de 6mnd med opplæring, blir man bare plassert et tilfeldig sted i Norge? Og hva skjer om man ikke klarer kravene for å bli MP, f.eks. 3000m på 13:30. 7006193[/snapback] kan søke deg til steder. ofte er det slik at dem som gjør det best på kursa får velge sted først. er egentlig en rettferdig ordning. 3000m på 13:30 klarer de fleste. hvor god form vil du si at du er? har du noen skader? løp dem på rundt 12:30 på madla i hvertfall (skryte litt) Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tviler ikke det blir jævlig, men det finner jeg utav når jeg kommer der Noen som har vært/er MP som kan fortelle litt om hvordan det er? 7005736[/snapback] Ikke så mange som gidder å ha så mye kontakt med dem. kjører rundt i MP-bilene sine om kveldene for å ferske folk for å drikke ute. men får mye fri da. tror det er en uke på og en uke av. om ikke enda mere fri. 7005794[/snapback] Digg da. Hvordan er det etter de 6mnd med opplæring, blir man bare plassert et tilfeldig sted i Norge? Og hva skjer om man ikke klarer kravene for å bli MP, f.eks. 3000m på 13:30. 7006193[/snapback] kan søke deg til steder. ofte er det slik at dem som gjør det best på kursa får velge sted først. er egentlig en rettferdig ordning. 3000m på 13:30 klarer de fleste. hvor god form vil du si at du er? har du noen skader? løp dem på rundt 12:30 på madla i hvertfall (skryte litt) 7006482[/snapback] Kondisen er elendig, men skal begynne å jogge og svømme. Av skader så er ryggmusklene langs ryggraden ikke i toppform. Det bekymrer meg litt. Men tenker meg til legen for å snakke litt med han. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kondisen er elendig, men skal begynne å jogge og svømme. Av skader så er ryggmusklene langs ryggraden ikke i toppform. Det bekymrer meg litt. Men tenker meg til legen for å snakke litt med han. 7006558[/snapback] Usikker på om jeg ville gjort det. hvis du har en ryggskade som dem får vite om er det ikke sikkert du kommer inn. vil være farlig for helsen din og kan sette deg selv og andre i fare. når det kommer til å klare tidskravet så er det ikke noe annet å gjøre enn å ta daglige joggeturer. trenger ikke å være så harde eller lange. bare husk å ikke tren dagen før dere skal ta testene, bruk den dagen på å lade opp batteriene. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 er ekstremt praktisk hvis man er i heimeværnet, kan tenke meg hvordan langt hår ser ut etter 2 timers gjørmeløype, eller 5 dager ute i felten, uten noe form hygiene 7005397[/snapback] Hvorfor skulle dette være noe spesielt for HV? Uansett, det går bra for jentene, så hvorfor skal det ikke gå bra for en gutt? Ikke for å snakke stygt om MP, men vær klar over det: MP er ofte ikke den mest populære avdelingen i verden. De var ansvarlige for "fangetjenesten" under vår avsluttende mestringsøvelse i førstegangstjenesten, og slikt -- i tillegg til mye annet -- blir man ikke populær av. Når det er sagt har jeg ingen tvil om at det kan bli et bra år Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 MP-utdanningen er meget bra, blant de beste valgene for førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 er ekstremt praktisk hvis man er i heimeværnet, kan tenke meg hvordan langt hår ser ut etter 2 timers gjørmeløype, eller 5 dager ute i felten, uten noe form hygiene 7005397[/snapback] Hvorfor skulle dette være noe spesielt for HV? Uansett, det går bra for jentene, så hvorfor skal det ikke gå bra for en gutt? 7008911[/snapback] vet ikke hvor mange andre enn heimeværnet som har ca 1mnd med øvelse i militæret, hvilken nytte har f.eks MP-soldater av kort hår, det er jo ikke akkurat de som kryper i gjørma og blandt buskene hver dag... Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 vet ikke hvor mange andre enn heimeværnet som har ca 1mnd med øvelse i militæret, hvilken nytte har f.eks MP-soldater av kort hår, det er jo ikke akkurat de som kryper i gjørma og blandt buskene hver dag... 7009447[/snapback] Rekruttene i Sambandsbataljonen nå hadde 12 dager i felt bare i rekruttperioden, som varte i én måned. I fjor hadde vi nesten fem uker i felt bare i forbindelse med NATO-øvelsen, i tillegg til at vi hadde en hel masse øvelser utover det -- og det er planlagt flere øvelser i år enn i fjor. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 de dagene jeg snakker om er bare øvelse, fordelt på 6 mnd... ellers hadde vi ca 2 felt-dager pr uke og trasket dere mye i gjørma, blant busker og andre ting som ikke er helt godt for håret?? sier ikke at det BARE er hv det er praktisk med kort hår, mente det mer som også HV, vet at mange sitter inne i fjell og styrer saker, evt kontorer... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 de dagene jeg snakker om er bare øvelse, fordelt på 6 mnd... ellers hadde vi ca 2 felt-dager pr uke og trasket dere mye i gjørma, blant busker og andre ting som ikke er helt godt for håret?? sier ikke at det BARE er hv det er praktisk med kort hår, mente det mer som også HV, vet at mange sitter inne i fjell og styrer saker, evt kontorer... 7009807[/snapback] Jeg har hatt spy, tyggis, øl, mat osv i håret, og får ofte skryt av hvor mykt håret mitt er, så noe gjørme skal vel ikke skade Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Første helgeperm hjemme nå fra madlaleiren var egentlig ganske digg å komme seg hjem en tur tilbake igjen i morra kveld Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hatt en deilig høstferie nå. Mandag er det tilbake til Huseby Leir for en tøff gardeperiode. Hører at man kommer til å slite veldig med bena fordi man går så sinnsykt mye. Har gode såler, men hva annet kan være lurt å huske på å ha med seg før portene stenges for 3 uker. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hatt en deilig høstferie nå. Mandag er det tilbake til Huseby Leir for en tøff gardeperiode. Hører at man kommer til å slite veldig med bena fordi man går så sinnsykt mye. Har gode såler, men hva annet kan være lurt å huske på å ha med seg før portene stenges for 3 uker. 7021985[/snapback] Gnagsårplaster (dvs. compeed) og evt. en fil for å file vekk hard hud. Hvis du er mye plaget med gnagsår kan du også vurdere å kjøpe damestrømper du kan bruke -- det er faktisk veldig effektivt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Mye marsjering pleier ikke være et problem, men det selges jo såler for slikt. Personlig har jeg stive og lette Alpha tøy/skinn-sko, men det er nok ikke tilgjengelig for dere, så da ville jeg anskaffet meg såler med demping. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Blitt kalt inn til sesjon nå i slutten av oktober.. Noen tips eller råd? Vet ikke helt hva jeg vil, men skal ikke dimme/late som om jeg har noe psykiskt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hva vil du selv? Være i Forsvaret 1 år eller mer? Ha en nyttig tjeneste eller gjøre minst mulig? Eksempler på givende tjenester er sanitetssoldat eller militær politi. Vil du ta deg helt ut er UB-kurs å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå