GunnarGul Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har blitt innkalt til GSV i juli. Betyr dette automatisk at jeg blir grensejeger, og skal patrulere grensa, eller finnes det andre ting man kan bli der oppe også? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har blitt innkalt til GSV i juli. Betyr dette automatisk at jeg blir grensejeger, og skal patrulere grensa, eller finnes det andre ting man kan bli der oppe også? Det, hundefører eller en så får du eller annen form for administrativ oppgave i garnisonskompaniet. Evt. blir du sendt til en annen avdeling med personellbehov. Da stort sett til relativt kjedelige stillinger. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Det er ingen krav til alder til C-lappen (så lenge du fyller 19 året du tar den, mener jeg?), men for å ta busslappen må du være fyllt 20 (også usikker). Aldersgrensen for klasse C er 18 år. (I tillegg må du (selvfølgelig) ha klasse B før du kan begynne å øvelseskjøre.) Buss er 21 år sivilt, men er du i forsvaret kan du ta den når du fyller 20. Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Sitter for øyeblikket på FLO/TRANS i bardufoss, og vi driver med handling av fly og booking av flybilletter til folk som skal på perm. Begynner å bli lei, men kan ikke klage. Vi har 4 uker på og 2 uker av, og ikke fått utdelt våpen eller feltutstyr engang. Vi har biler vi kan bruke så mye vi vil, og har en 08:00 - 15:30 jobb og fri i helgene. Glad vi slipper felt og nazi-inspeksjoner og slikt som på madla, det holdt for meg:) Endret 19. mars 2010 av mortenmm Lenke til kommentar
Etyz Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg ble innkalt til sesjon idag, (2 år forsent (er født i 1990)) og jeg vil inn i sjøforsvaret som radar eller sonar operatør, noen som vet hvordan det er? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) ... Endret 3. august 2011 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Nå sitter jeg på Madla, og stortrives hittil! Begynt å spise fast og sunt (og mye). Jeg er 188cm høy og veier 73-74 kilo, så vil gå opp litt i vekt. Har også funnet ut at jeg liker å trene. Er det noen andre her som er inne, tenker da spesielt på folk fra 2. kompani. Selv er jeg på 2.1, med Fenrik Aasekjær som troppsjef, noe jeg synes er ekstremt bra, og samtidig skikkelig uflaks (kommer an på hvordan man ser på det). Han er hard, vil at vi skal være best på kompaniet, har vunnet før, så er ekstra motivert på å vinne det), men samtidig er han fair, flink, gir god oppfølging, og til slutt får vi veldig mye ekstra fra han som de andre troppene og kompaniene ikke får, om vi gjør det bra. Jeg er forresten inne i luftforsvaret, noe de fleste som er på Madla vet, siden det selvsagt gjelder hele 2. kompani. 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 GSV som jeg ville inn i ble fult, så i farten sa jeg ja til Panserbataljonen i august. Var vist endelig sa han. Indre Troms :O Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Setermoen er jo ingenting. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Oh shh.. Noen som vet når Panserbn skal møte opp? Har egentlig en mnd interrail planlagt! Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Oh shh.. Noen som vet når Panserbn skal møte opp? Har egentlig en mnd interrail planlagt! Kan se ut som det ikke er avklart enda, men jeg vil tippe det er sånn omtrent i midten av måneden. Det har i alle fall vært det vanligste blant hæravdelingene i nord. Men ikke regn med det! Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ok. Men må man møte opp et annet sted først? Må avlyse ferien om jeg må hjem før tidlig august ;/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ok. Men må man møte opp et annet sted først? Må avlyse ferien om jeg må hjem før tidlig august ;/ Hva mener du med møte opp et annet sted først? Spørs nok om du ikke må avlyse. Var det ikke du som ville til GSV? De har i slutten av juli... Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Leste noe om at man måtte møte opp et annet sted først for helsesjekk osv som var en stund før? Eller så surrer jeg. Ville er stikkordet her, var ikke plass til meg. Så ble Panserbn Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Vet det. Poenget er at hvis du hadde fått det som du ville, hadde du i hvert fall måttet avlyse. Uansett. Du skal ikke inn før du skal inn. Innrykksdagen er første dagen av militærtjenesten. Send mail til [email protected] (eller ring 03003) og spør når pbn har planlagt innrykksdato. Evt. når de vet det sikkert. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ok, takk da er det enda håp! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Og du møter opp på Sessvollmoen. De siste årene har GSV hatt innrykk tidligere og tidligere Første avdelingen som har innrykk. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Når det står innrykk i august, skjer det ingenting før det. Hvis du ikke planlegger noe ferie etter slutten av juli, kan du nok føle deg rimelig trygg. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Skal på en mnd interrail som starter rett etter skoleslutt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Skal på en mnd interrail som starter rett etter skoleslutt. Hvis det starter rett etter skolen slutter er du jo hjemme i juli måned. Mellom 20 og 30. en plass, regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå