Forumforumforum Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 ing-cognito: blir overført til Bodø etter kurset på Hauerseter. Har aldri hørt om noen avdeling som heter "Bodø" før jeg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 ing-cognito: blir overført til Bodø etter kurset på Hauerseter. Har aldri hørt om noen avdeling som heter "Bodø" før jeg Men all den tid det ikke er så mange avdelinger i Bodø hvor du har hundeførere som tjenestegjør, så kan du nok gjette deg til hvilken avdeling han skal til. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er det noen som vet om man kan prøve seg flere ganger på Befalsskole? Hvis jeg for eksempel søker i år, men ikke kommer gjennom seleksjonen, kan jeg da prøve på nytt året etter? Er veldig keen på en ekstra vinkel og en karriere i forsvaret Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er det noen som vet om man kan prøve seg flere ganger på Befalsskole? Hvis jeg for eksempel søker i år, men ikke kommer gjennom seleksjonen, kan jeg da prøve på nytt året etter? Er veldig keen på en ekstra vinkel og en karriere i forsvaret Ja, det kan du. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er det noen som vet om man kan prøve seg flere ganger på Befalsskole? Hvis jeg for eksempel søker i år, men ikke kommer gjennom seleksjonen, kan jeg da prøve på nytt året etter? Er veldig keen på en ekstra vinkel og en karriere i forsvaret Ja, det kan du. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Ferdig med feltuke!!! Hadde 1 døgn i grønt, resten ble tilbringt på sykestue med nesten 40 i feber. Klarte foresten å ende opp som velferdsassistent på Kjevik, noe som passer meg fint Kjevik har faen meg den beste maten. Skulle gjerne hatt hele tjenesten der bare for maten. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Ferdig med feltuke!!! Hadde 1 døgn i grønt, resten ble tilbringt på sykestue med nesten 40 i feber. Klarte foresten å ende opp som velferdsassistent på Kjevik, noe som passer meg fint Kjevik har faen meg den beste maten. Skulle gjerne hatt hele tjenesten der bare for maten. Maten på Ørlandet må også prøves! Eller, det vil si i det siste har de begynt å kutte litt vel mye ned på sukker, og har tatt inn litt mye økologisk. Selvsagt myyyye bedre for helsa, men har i enkelte tilfeller gått litt ut over smaken. Men alt i alt er maten på Ørlandet virkelig topp! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Beste maten jeg har smakt i forsvaret (på land) er Lutvann! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Maten på OVB var magisk. Rett og slett. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Terningmoen har og nydelig mat. Kommer til å savnde den når det bærer til Huseby. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hvis man har utdannet seg på en annen våpengrens befalskole, men har gått en linje som tilhører en annen våpengren igjen, kan man da søke seg over i den våpengrenen som befalskolen har? eks: HV->Hær Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hvis man har utdannet seg på en annen våpengrens befalskole, men har gått en linje som tilhører en annen våpengren igjen, kan man da søke seg over i den våpengrenen som befalskolen har? eks: HV->Hær Forsvarsgren, regner jeg med du mener. Våpengrener er noe vi har (eller hadde) i hæren. Forsvarsgrenene er hær, sjø og luft. HV er ikke en forsvarsgren. Så har vi det på plass Du kan søke på jobb i alle forsvarsgrener etter endt befalsskole. Men det er selvfølgelig ikke sikkert du har kompetansen som trengs. Jeg hadde en kort periode i rekrutten en (veldig flink) sersjant som hadde gått UB vakt og sikring (tror jeg, muligens BS), som nå jobba i 2bn. Han fikk dog ikke jobb som lagfører eller lignende, så han satt i en adm.-stilling, men var blitt lovet en del kursing og en lagførerstilling senere. Det er stadig vekk folk som går ub i hv som tar plikttjeneste/praksis i hæren, og ikke minst mange som får seg jobb i hæren etterpå. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 ordla meg kanskje litt feil, mente hvis man har gått, HVBS, men har gått en luftlinje, med samme utdannigsløp som de andre elevene på HVBS, kan man da gå fra Luft til HV, altså uniformsmessig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det tror jeg ikke. Du skal vel i utgangspunktet bruke uniform og distinksjoner fra de du sist tok utdanning hos. Så da må du gå KS Han nevnte sjanten min klaga i alle fall på det. At han ble tvunget til å bruke blå distinksjoner. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 ja, er det som er litt kinking, man får jo utdanningen fra HV, men må gå med blått, for de som har gått V&S på HVBS. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det er vel ikke så veldig farlig? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Fredagslunchen på Rygge tar kaka. Og når sølv- og gullgutta fra inspektoratet spiser lunch i messa. DA er det god mat! Apropos stjernegutter, det er merkelig å tenke på at det er mye mer befal enn soldater på basen vår. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Det er tilfelle på ganske mange baser rundt omkring. Jeg er fortsatt temmelig sikker på at maten på OVB var på landstoppen. Spesielt siste tiden, de måtte jo bruke opp alt de hadde på lager osv. før de la ned basen Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Har fast adresse der militæret betaler leien. er inne til førstegangstjeneste. har 5 måneder igjen. det jeg ønsker er å flytte til en annen adresse mens jeg er i førstegangstjenesten. slik at når jeg er ferdi kan jeg begynne rett på studiene evt.- en liten sommerjobb først. Vil fortsatt militæret betale husleia på den nye adressen? Endret 1. mars 2010 av infinety Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) de betaler vel den leien du har nå, altså flytter du til en dyrere adresse vil ikke de betale alt. dette er tatt fritt ut fra hukommelsen, så jeg gir ingen garantier men, ta det opp med befalet ditt, de kan gi svar eller si hvem som kan det. Endret 1. mars 2010 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå