Herr Brun Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Astralnoise: Nye stridsvester og (ikke minst) magasintasker er på vei. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Jeg vet. Men befalet vet ikke når de kommer til vår avdeling, så vi må bare belage oss på å bruke CV2-vesten en stund til. Endret 27. november 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Nå har de jo sagt i over et år at det skal komme hvert øyeblikk, så hvor lenge de fortsetter å si det, er uvisst... Ting tar tid. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Nå er det ganske merkbar framgang i dette prosjektet, skal det nevnes. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Eneste jeg har å klage på av utstyret jeg har fått av forsvaret, er vel splintvesten. Den er rett og slett grusom i lengden, spesielt under etablering av stilling. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Mhm. All vektene blir jo liggende på skuldrene føler jeg. Må nesten bruke en splintvest som er for liten for at den skal bli noen lunde behagelig i lengden. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Man føler seg litt EOD-mann med den vesten. Skritt-flappen er temmelig ubehagelig. Men man må vel lide for beskyttelsen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Mhm. All vektene blir jo liggende på skuldrene føler jeg. Må nesten bruke en splintvest som er for liten for at den skal bli noen lunde behagelig i lengden. du må feste den skikkelig i sidene, så mest vekt kommer der. jeg brukte god tid til å tilpasse den i sidene, brukte den og gru i 3 døgn kontinuerlig etterpå(tok den ALDRI av), var ikke noe problem. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Gidder ikke å lage egen tråd for dette spørsmålet, så jeg prøver meg her. Er det noen som vet navnet på trompet-fanfaren som kommer ved revelje? Har så utrolig lyst på den som vekkelyd på mobilen De på rommet er glad den er borte etter rekrutten, men jeg har såååå lyst til å bringe den tilbake Alle tips som fører til at jeg finner den, mottas med stoooor takk! Lenke til kommentar
elveblest Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 http://www.mil.no/multimedia/archive/00012...elje_12472a.WMA Fra http://www.mil.no/haren/hmkg/start/avd/mus...articleID=32124 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 http://www.mil.no/multimedia/archive/00012...elje_12472a.WMAFra http://www.mil.no/haren/hmkg/start/avd/mus...articleID=32124 Tusen hjertelig takk Konge! Lenke til kommentar
zhoe Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 revelja blir fiksa nå til uka tv teamet skal filme på kasserna når revelja går så ikke bli overasket om du får et kamera i trynet 0615 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Visste ikke at vi hadde noe kamera-crew på basen engang jeg Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Bare et lite spørsmål til dere som er i militæret. Finner ikke noe godt svar noen plass.. Er der fellesdusj i forsvaret og under førstegangstjenesten? Ikke det at jeg har et sterkt ønske å dusje med andre - tvert imot, men jeg bare lurer. Går det ann å f.eks dusje for seg selv eller hvordan er det? Tenker da på rekrutten og under tjeneste i ettertid. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Det er svært få kaserner som ikke har fellesdusj. Jeg var såpass heldig at jeg nesten utelukkende bodde på slike kaserner (altså som ikke har det), men det er som sagt ganske uvanlig. I rekrutten tipper jeg det er helt uaktuelt. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Bare et lite spørsmål til dere som er i militæret. Finner ikke noe godt svar noen plass.. Er der fellesdusj i forsvaret og under førstegangstjenesten? Ikke det at jeg har et sterkt ønske å dusje med andre - tvert imot, men jeg bare lurer. Går det ann å f.eks dusje for seg selv eller hvordan er det? Tenker da på rekrutten og under tjeneste i ettertid. Det kommer an på hvor du er. I de aller fleste leire er det kasserner med fellesdusj, men jeg vet at blant annet de nye kassernene hos sanitetsbataljonen på Setermoen har egen dusj på rommet, altså du deler den kun med de du bor på rom med. Endret 1. desember 2009 av I.A.G. Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Fast mannskapkasernene på Madla har bad på hvert rom. På Rena tror jeg det er ett bad per to rom, andre leire er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Terningmoen - dusjer på hvert rom. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 http://www.dagbladet.no/2009/12/02/nyheter...enriks/9314270/ Haha. Hva synes folket om dette? IMO, ridiculous. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Mener det ble gitt tilsvarende føringer når jeg var inne (SBBN 2008-2009), men husker ikke eksakt hvordan det var. Har ikke helt problem med å se for meg at kåte tenåringer med sjalusidrama kan bli problematisk, og hvis slike føringer kan hjelpe å dempe evt. problemer så er det jo helt legitimt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå