Kaare_Jay Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Heisann!Jeg skal på sesjon om 13 dager, og har bestemt meg for å komme inn på Hærens Befalsskole. Er desverre nærsynt (-2,5 på begge) og skal ta laseroperasjon. Hvordan ser sesjonslegen på dette? Har selv -2,5 på begge, og på synstesten fikk jeg karakteren 6. Lenke til kommentar
Kasku Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg er stasjonert på Gardermoen Militære Flystasjon, har vært her i 2 mnd, før dette var jeg i rekrutten på madla, og må bare si dette er chill, er Adm. ass, har eget kontor i toppetasjen på hovedkvarteret og hjelper Stasjonssjefen og Stabsjefen med oppgaver. Tia jeg har til overs tilbringer jeg nede i 2. etasje med Velf. ass'ene og spiller TrackMania og drikker Kaffe. Søk dere hit dere som skal i luftforsvaret og rekruttskolen... Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Heisann!Jeg skal på sesjon om 13 dager, og har bestemt meg for å komme inn på Hærens Befalsskole. Er desverre nærsynt (-2,5 på begge) og skal ta laseroperasjon. Hvordan ser sesjonslegen på dette? Har selv -2,5 på begge, og på synstesten fikk jeg karakteren 6. Fikk karakter 5. Altså nok til vanlig førstegangstjeneste, men ikke for befalskolen. Da blir det laseroperasjon Jeg klarer derimot ikke bestemme meg om befolskole på GSV eller Kavaleri. Kan noen fortelle hvordan de forskjellige, hva som gir meg mest i forhold til både minner og fremtidige utenlandsoppdrag? Lenke til kommentar
storkers Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) hær ee de klart beste sålene,uten tvil! gådd nijmegen+++div bruk og tjeneste i 4-5 år. sole funker det og men holder en knapp på de hær: http://www.footcare.no/Lesmer.asp?int_prod...id=25&gid=6 Endret 20. november 2009 av storkers Lenke til kommentar
jedde Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei! Skal i millitæret i januar, var med legen og fikk ett bevis på at jeg har pollenallergi, og i tillegg avrevene leddbånd i ankelen! Blir stiv i ankelen berre av å jogge, og hun nevnte at en operasjon var meget sannsynlig neste år! Har også litt lyst å reise, men hva tror dere om dette? Er det best å la være`? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei! Skal i millitæret i januar, var med legen og fikk ett bevis på at jeg har pollenallergi, og i tillegg avrevene leddbånd i ankelen! Blir stiv i ankelen berre av å jogge, og hun nevnte at en operasjon var meget sannsynlig neste år! Har også litt lyst å reise, men hva tror dere om dette? Er det best å la være`? tviler sterkt på at du kommer inn i det hele tatt med både allergi og trøbbel med ankelen. en av de alene er jo gjerne nok til å ikke komme inn. om du lyver på egen-erklæringen, så blir du uansett sendt hjem pga joggingen. Lenke til kommentar
jedde Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Okey! Men må jeg møte til helsesjekk på gardermoen eller er det noen annen mulighet? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Okey! Men må jeg møte til helsesjekk på gardermoen eller er det noen annen mulighet? mulig du må det uansett ettersom det er så kort tid til. ring VPV på 03003 i morgen og snakk med dem, de vet hva du skal gjøre. mulig du bare kan sende inn en lege-erklæring. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Allergien er ingen grunn, så det må være leddbåndet som stopper deg isåfall. Har selv bjørkepollen-, gresspollen-, husmidd- og pelsdyrallegi uten at det er noe problem. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Allergien er ingen grunn, så det må være leddbåndet som stopper deg isåfall. Har selv bjørkepollen-, gresspollen-, husmidd- og pelsdyrallegi uten at det er noe problem. kjenner folk som ikke kom inn pga allergi... spørs vel litt på både legen og den som skal inn, om man har allergi og ikke vil inn så har man vel ganske stor sjanse for å slippe. uansett, at han ikke kan jogge gjør at han ikke funker i felt og dermed blir han ikke tjenestedyktig. hjelper ikke å ha lege-erklæring når fienden løper etter deg i skogen. jeg testet forresten HK`n her om dagen, ble positivt overrasket etter all dritten jeg har hørt om våpenet. veldig enkelt og nøyaktig, men likte ikke helt lade-mekanismen. Endret 27. november 2009 av aklla Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Da har de helt sikkert noe mer enn allergi som de ikke vil fortelle til deg, for jeg stemplet nemlig arket mitt med "Nei, jeg vil ikke i militæret" eller hva der sto, i tillegg til å få legen til å skrive lavest mulig karakter på fysisk pga allergi. Men måtte inn likevel. Hva er det du ikke liker med lademekanismen på HK-en foresten? Endret 27. november 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Sikkert den opplevde kvaliteten. Den (ladearmen) føles som en plastikkleke. Evt. det faktuk at den er grunnleggende forskjellig fra AG3, hvilket gjør det uvanlig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 jeg kan garantere at han som ikke kom inn pga allergi ikke lyver for meg. liker ikke plasseringen, virker ikke naturlig å ha den helt bakerst, mer praktisk å ha den på siden slik det er på AG`n Lenke til kommentar
oma123 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Allergien er ingen grunn, så det må være leddbåndet som stopper deg isåfall. Har selv bjørkepollen-, gresspollen-, husmidd- og pelsdyrallegi uten at det er noe problem. kjenner folk som ikke kom inn pga allergi... spørs vel litt på både legen og den som skal inn, om man har allergi og ikke vil inn så har man vel ganske stor sjanse for å slippe. uansett, at han ikke kan jogge gjør at han ikke funker i felt og dermed blir han ikke tjenestedyktig. hjelper ikke å ha lege-erklæring når fienden løper etter deg i skogen. jeg testet forresten HK`n her om dagen, ble positivt overrasket etter all dritten jeg har hørt om våpenet. veldig enkelt og nøyaktig, men likte ikke helt lade-mekanismen. Da har du ikke prøvd den om vintern. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Mente ikke at han løy, men at det kanskje var flere grunner enn allergien. Liker heller ikke plasseringen av ladearmen, føler den er litt upraktisk plassert. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 han fikk valget pga allergien, hvis han ville kunne han dra inn, ellers kunne han dimme. han fikk dette valget av legen. HK`n er helt genial på flerskudd i forhold til fjerskudd på AG`n likte virkelig våpenet, selv om jeg kan se for meg at det er upraktisk med ett sårbart rødpunkt-sikte i skogen. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Liker heller ikke ladegrepet på HK'n, men det tar den igjen på å være sinnsykt mye lettere å skyte med enn MP5 (som vi bruker nå). Greit at MP5'n er såpass liten da, kun på skytebanen jeg savner HK. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Et lite spørsmål.. Befalsforlegningen jeg bor på fant forsvarsbygg plutselig ut at de skulle bygge om kjøkkenet på. Dette medførte fjernet mulighet for å lage mat. Dette ble ikke varslet. Vi godtok dette i uka som var, men når de har brukt unormalt lang tid, og kjøkkenet står enda uferdig nå som vi går inn i helga. Vet noen om vi har noen rettigheter? For eksempel gå i messa og kreve at FB skal betale tilbake pengene til kost? Fant ut at kjøkkenet ikke var ferdig etter arbeidstid, dermed umulig å få tak i FB. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvor holder du til hen? Regner med at du har en befalsmesse hvor du kan spise mat? Der må du jo betale uansett. Hvis du til daglig ikke får dekket kost, så kan du ikke nå kreve å få dekket det sånn uten videre. Jeg ser selvsagt kjøkkenproblematikken i og med at jeg selv bor på en befalsmesse der kjøkkenstandarden nærmest gjør at matlagingsmulighetene ikke eksisterer. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) HK med GUR festet under, er på flerskudd som å skyte med bipod. Det er utrolig stabilt. Men flerskudd er ikke særlig mye vits i, annet enn i starten av kontakter eller slutten av en rally, imo. HK'en er MYE enklere å pusse enn AG'en. Aimpointen er helt fantastisk, og vertikalgrepet er til god hjelp de gangene det trengs. Magasinkapasiteten er også bedre enn på AG'en. Men sinnsykt kjipt å bruke AG-magtasker til HK-mags. Men, HK'en har så mye... stasj. Så mange kanter, en pissdyr aimpoint, ei lykt som koster flerfoldige tusen i TS, og ting som går i stykker hele tiden. Likevel liker jeg den bedre enn AG'en i stridsdriller og lignende. Endret 27. november 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå