christer-R Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det er vel ca. 4 km til kiwi'en. Jeg har jo gått de strekningene masse ganger, det er bare kjipt på den strekningen fra porten og utover. Den er snorrett, og ser ekstra lang ut Det går jo flust med tog fra stasjonen og. Men selve basen er helt død i helgene. "Alle" reiser ut. Helgen før jeg dro på perm var det fire mennesker på kaserna. Da er det kjipt å ikke ha en pc! Det blir bedre når vi kommer i gang med tjenesten skal du se. Men jeg har selv kjøpt meg laptop på Milrab nå, må nesten ha det. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har kjøpt meg pc på milrab nå, og jeg angrer på¨at jeg ikke gjorde det før! Milrab er vel "kjøp nå, betal med dimmepengene"? Det ville ikke jeg personlig gjort Ikke gøy å handle med penger man ikke har Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har kjøpt meg pc på milrab nå, og jeg angrer på¨at jeg ikke gjorde det før! Milrab er vel "kjøp nå, betal med dimmepengene"? Det ville ikke jeg personlig gjort Ikke gøy å handle med penger man ikke har Joho, det er jo akkurat det som er gøy. Lenke til kommentar
Scampi Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Fordi Rygge er en horribelt trist plass i helgene. Ingen velferd, ingen kantine, og milevis til både transport og butikk. Heihei, snakk pent om bygda mi Du er altså inne nå? Jeg kommer derfra nå, hang litt i porten, drakk kaffe og prata skit med gutta på vakt. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Godkjent luftvernartillerist ftw! Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Augh. Var det jeg ville bli. Enten luftvernartilleriet, artilleribataljonen eller panserbataljonen. Lenke til kommentar
zhoe Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Har du tatt S1 allerede galexon? 0o Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Har du tatt S1 allerede galexon? 0o Nei har ikke det, bare blitt godkjent luftvernartillerist Gjenstår fremdeles en god del fagopplæring før det blir berett på meg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Beret, heter det. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Tips til såler jeg kan ha i feltskoene? Gelesåler? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 På denne tiden av året: De vanlige sålene. For guds skyld. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Så er det spørsmålet INGEN i løpet av min tid i førstegangstjenesten kunne svare likt på: Ulla opp eller ned? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Noen som er i patruljetroppen i Kavalerieskadronen i 2. bataljon nå i år? Var der i fjor og lurer litt på hvordan det har blitt i år. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ulla skal ned. Da danner du et isolerende lag mellom foten din og skosålen. Har du ulla opp blir den våt og etterhvert kald av din egen svette. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Nå har vel ull bedre egenskaper til å holde på varmen i vått miljø en hva hard "papp" har. Argumentene er mange og diskusjonen er lang. Selv merket jeg aldri noe forskjell, eneste jeg gjorde på fyringsvakt var å "børste opp" ulla med klesbørsten Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det er en grunn til at dyr har ulla på utsiden, ulla på sålen skal være ned. Fungerer foresten greit med de gele/plastsålene foreløpig, men skal visstnok være jævlig kaldt om vinteren. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det er en grunn til at dyr har ulla på utsiden, ulla på sålen skal være ned. Fungerer foresten greit med de gele/plastsålene foreløpig, men skal visstnok være jævlig kaldt om vinteren. ikke bruk de på vinteren. var en kar i kompaniet mitt som brukte slike på en standard dag ute i felt, han fikk massive frostskader under foten. det var ikke unormalt kaldt den dagen, var heller ikke ute i felt mer enn kanskje 8 timer. forresten, så skal ulla ned, dette gir ett isolerende lag, husk at lag på lag isolerer MYE bedre enn ett lag. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Heia Alfa-støvel. Kjipe med den er at den er så ekstremt stiv. Har sine fordeler det og, så klart. Endret 4. november 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ikke etter uante mengder skokrem og godt bruk, mine ble i overkant slappe etterhvert, men spittskoene som ikke fikk gjennomgå "felten" var fortsatt litt for stive, selv mot slutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå