Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her på Madla leiren finnes det ihvertfall ingen regler om trafikksikkerhet innenfor leiren.

Virker som om de som kjører inne i leiren kjører hvor fort de vil og hvor de vil.

Enkelte parkerer også bilene på idiotiske måter.

 

Da skulle du sett Ørland. Her snakker vi fartsdumper og fartsgrense på 30. Likevel kjører enkelte slik at det er rett før GW'en/bussen velter :p

Lenke til kommentar
Her på Madla leiren finnes det ihvertfall ingen regler om trafikksikkerhet innenfor leiren.

Virker som om de som kjører inne i leiren kjører hvor fort de vil og hvor de vil.

Enkelte parkerer også bilene på idiotiske måter.

 

Joda er regler Madla også. Det er førøverig MP som har ansvaret for at disse reglene blir fulgt.

Her på Rena hender det at det er fartskontroll inne i leir.

Lenke til kommentar

Jeg tror militærleir går under stort sett de samme reglene som for lukket/privat område med tanke på offentlige lover, men så kommer jo alle Forsvarets regler i tillegg.

Jeg vil i alle fall tro det, med tanke på for eksempel hvor mye vi fikk kjøre diverse kjøretøyer inne i leir før vi hadde offentlig førerkort på det.

Lenke til kommentar
Det er vegtrafikkloven som gjelder på alle Norske militærleirer.

Evt. egne regler i tillegg.

 

(militære) Flyplasser har et helt unikt sett med kjøreregler, sånn til informasjon.

På Rygge kjører man ikke, man løper. I alle fall gjør vi det. Slitsomt, når leiren strekker seg fra ene enden av flystripen til den andre. :sleep2:

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar
Har fått min innkallelse nå :D. 13 januar skal jeg møte opp på gardemoen for videre transportering til sessvollmoen om jeg har forstått det riktig. Hva foregår der?

 

Skal tjeneste gjøre i 2. bataljon på skjold :)

 

Da jeg skulle til SBBN i 2006, møtte vi ved ankomsthallen på Gardermoen, hoppet ombord i en buss og kjørte til Sessvollmoen.

Der var det blodprøver, synsprøve, generell helsesjekk og "det vanlige".

Deretter er det ombord i et chartret fly og til Bardufoss, deretter videre til Skjold for resten av innrykket, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Ikke verre enn det altså :)

Regner med jeg må ha alt som jeg skal ha med til skjold helt ned dit?

 

Stemmer.

Bagasje blir lagt på bussen og deretter ombord i flyet, og det er en jævla prosess å hente bagasjen på Bardufoss dersom de ikke har gjort noe med bagasjehallen der siden jeg var inne.

 

Mulig noen har nevnt det før meg, men ved innrykk og rekrutten generelt er det i mange tilfeller null poeng å ha med personlige effekter som f.eks. laptop.

De første ukene er det mye hardkjør fra morgen til kveld og resten av tiden går som regel med til å bli kjent med gutta på rommet, troppen og resten av leiren. Da jeg var inne fikk vi faktisk ikke tillatelse til å ta med laptop før etter andre perm, noe som egentlig var helt ok. Fint med en liten pause og man ble mye bedre kjent på den måten. TV fikk vi heller ikke leie til rommet før etter en god stund.

Men MP3-spiller og andre småting er helt ok, om ike nødvendig ;)

Lenke til kommentar
Skjønner det med laptop/tv godt, og blir bare å ta med det mest nødvendige dit i første omgang. Orker ikke sitte som en usosial jævel i en krok fra første stund.

 

Tror jeg skal begynne å planlegge allerede nå hva jeg må ha med meg :p

 

Ta med laptop første gang du. Det gjorde ikke jeg, og jeg angra. Kan være sosial, men likevel bruke PC'en blant annet til musikk, film, spill osv...

Lenke til kommentar

Det er vel ca. 4 km til kiwi'en. Jeg har jo gått de strekningene masse ganger, det er bare kjipt på den strekningen fra porten og utover. Den er snorrett, og ser ekstra lang ut :p

Det går jo flust med tog fra stasjonen og. Men selve basen er helt død i helgene. "Alle" reiser ut. Helgen før jeg dro på perm var det fire mennesker på kaserna. Da er det kjipt å ikke ha en pc!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...