Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

2,5 år igjen av kontrakten :p

ca 900 dager :wee:

Du har oppsigelsestid på tre måneder... Det har jaggu ikke de som er inne til førstegangstjeneste.

 

Hvis man ikke vil i militæret og ikke klarer å komme seg unna hverken på sesjon, eller ved innrykk, så synes jeg overhodet ikke synd på dem :)

 

Hvor mye får du i året for å gå på kontrakt?

 

Jeg er på fantastiske lønnstrinn 23. Dvs at jeg har ca 14K utbetalt hver mnd.

 

Betaler du for kost og losji? Isåfall, hvor mye? Antar du er grenader pga det du sa om 3 års kontrakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På mandag drar jeg til kaaalde rena. :D

 

Noen som vet om det er noe spesielt klokkeslett man må komme før, hvis man drar en dag før nedover til inntrykk?

Må man være der innen klokka 1800 eller noe i den duren?

 

Det står som regel et klokkeslett på innkallinga di. Dagen før er det nok ikke noe bestemt tidspunkt. Vakta er bemmanet 24/7.

 

I går våkna jeg opp til snø på Rena O.o

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg forstår dette her riktig.

 

Saken er at jeg har innrykk på tirsdag (HMKG) ifølge mil.no har Garden oppmøtestedet på Terningmoen leir, men jeg har fått innrykksted på Rena leir. De to stedene ligger jo ikke så langt i fra hverandre. Men er bare litt forvirret, skal jeg bare møte opp på Rena leir som det står på innrykksarket?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg forstår dette her riktig.

 

Saken er at jeg har innrykk på tirsdag (HMKG) ifølge mil.no har Garden oppmøtestedet på Terningmoen leir, men jeg har fått innrykksted på Rena leir. De to stedene ligger jo ikke så langt i fra hverandre. Men er bare litt forvirret, skal jeg bare møte opp på Rena leir som det står på innrykksarket?

Selvfølgelig skal du møte på Rena. Der skal du ha legesjekk. Deretter bærer det til Terningmoen for litt mer enn to måneder med hat og disiplin.

 

Du kommer til å se frem til å dra til Oslo, for da er du ferdig med rekrutten(tror du). Da begynner nemlig Gardeperioden og du kommer til å drømme deg tilbake til sorgløse dager på Terningmoen. Hvis du i tillegg er så dum at du har søkt deg til et vaktkompani(de fleste gjør dette. Undertegnede også), vil denne perioden bli særs fin.

 

Gardeperioden er en rekrutt uten felt, uten fri, med uniformsplikt(hele tiden), og med masse, masse, MASSE slo. (slo er sluttet orden, og du lærer å gå i takt og å gjøre rare ting med våpenet ditt.(dette finner du selvfølgelig ut at har STOR nytteverdi senere i livet)) Slik går dagene og du gleder deg til perioden er ferdig og at du skal få lov til å gå vakt.

 

Vakt kan ikke beskrives. Det må oppleves. Og får å ikke skremme deg mer velger jeg å la være å si noe om dette.

 

Ønsker deg lykke til i HMKG. Det blir så bra vettu.

 

↑ (Skrevet av min kompis, tidligere gardist.) ;)

Endret av I.A.G.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...