Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir vanskelig å få bort skitt og møkk med Swiffer. En god gammeldags bøtte med varmt vann og såpe gjør susen. Det skal jo vaskes for å rengjøre rommet!

 

 

Man må selvsagt bruke klut/mopp/svaber først.

 

 

Det vi gjorde var først å "vanne gulvet", så bruker svaber. Deretter brukte vi klut og svaber, og til slutt gikk vi over med swiffer..(Det gjaldt jo bare rekrutten, etterpå fikk man som regel godkjent med "vanlig" gulvvask)

Lenke til kommentar
Da kan jeg endelig melde meg inn i denne tråden også. 5 oktober reiser jeg nedover til Rena leir, inntrykk HMKG. :)

Lurte på om noen har noe erfaring med å ha med seg bil til førstegangstjenesten? Har nemlig bil, lurer på om jeg skal ta den med eller ikke.

Tja, i rekrutten vil jeg si at det ikke er nødvendig, ettersom man som regel har lite fritid til å kjøre rundt. Men det burde ikke være noe problem å bare ha den der. Nå vet jeg ikke hvordan det er med parkeringsplass på Rena da, men kan ikke tenke meg at det er noe problem.

 

Jeg for min del hadde med bilen til Bardufoss, noe jeg aldri angret på. Utrolig greit å ha mulighet til å dra litt rundt omkring når man er på et sted med relativt dårlig kollektivtilbud og store avstander til stedene rundt.

Blir nok litt annerledes i garden, hvor du tross alt er i og rundt Oslo... Alltid kjekt med bil da. :p

Lenke til kommentar
Da kan jeg endelig melde meg inn i denne tråden også. 5 oktober reiser jeg nedover til Rena leir, inntrykk HMKG. :)

Lurte på om noen har noe erfaring med å ha med seg bil til førstegangstjenesten? Har nemlig bil, lurer på om jeg skal ta den med eller ikke.

I rekrutten vil du være på Terningmoen leir i elverum. Personlig hadde jeg ikke med meg bilen under rekruttskolen, rett og slett fordi det meste er innefor gangavstand, så eneste grunnen er reise til og fra perm. Når du kommer til Huseby leir i Oslo etter 2mnd. på Terningmoen er det 3 min å gå til t-banestasjonen.

 

Hilsen en dimmeklar gardist som er ferdig om 18 dager!

Lenke til kommentar

Takker for kjappe svar. Jeg har vurdert å selge bilen etter rekrutt-tjenesten, men jeg lurer da på om jeg egentlig har tid til bilsalg mens jeg er inne i militæret? Kanskje greit å få det unnagjort før jeg drar. Dessuten har jeg ikke planer om å reise hjem hver helg uansett heller, så det er mye mulig at bilen bare blir ståenes utenfor leiren, ubrukt over lengre tid. Siden jeg bor i Trondheim, så er toget mellom Oslo - Trondheim ganske greit å slenge seg på også.

Lenke til kommentar
Forresten, noen som vet hvordan det er å dra på perm til Nord-Amerika mens man er i HMKG (innrykk i januar)? Har nær familie som nettopp har flyttet dit så lurte på om jeg vil få mulighet til å besøke dem i løpet av 2010 ?

 

det jeg hørte var at man fikk dra hjem, altså til familie eller lignende.

var flere som fikk dekket tur helt andre steder enn til sin bolig, da det var det de regnet som sitt hjem.

 

om det er noe grense på dette aner jeg ikke, men regner med at det er en eller annen grense på hvor dyrt det kan være å dra hjem.

Lenke til kommentar
Det er ikke forbudt. Under trening av SLO (sluttet orden) skal det ikke snuses. Det er heller ikke lov med snus på steder som ekserserplass og oppstillingsplass da disse er "hellige". Utenom det er det fritt frem med snus, selv under leksjoner og felttrening.

 

det er en mye bedre grunn enn at de er "hellige", det er lite kult å ligge i snus og røyk-stumper på oppstilling senere. disse plassene blir brukt til mye rart, så det er greit at det er litt rent.

Lenke til kommentar
Tja, i rekrutten vil jeg si at det ikke er nødvendig, ettersom man som regel har lite fritid til å kjøre rundt. Men det burde ikke være noe problem å bare ha den der. Nå vet jeg ikke hvordan det er med parkeringsplass på Rena da, men kan ikke tenke meg at det er noe problem.

Vet ikke hvordan det er i hæren men på rekrutten hadde jeg nok tid til å kjede meg halvt ihjel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...