aklla Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) hvor kan jeg få tak i en liten strids-sekk? altså, denne typen: edit: etter å ha googlet en stund uten å finne det, så dukket det plutselig opp. http://www.miltrad.no/webshop/index.jsp?ac...active.item=119 men, 959,- var litt stiv pris, mulig å få tak i den litt billigere? Endret 17. august 2009 av aklla Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Lett! Her har du Forsvars-modellen til Cato Ringstad Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg gadd ikke og starte ny tråd så spør her:P Har vurdert utdannelse innen militæret. Hvor er aldersgrensen får og søke om militærtjeneste? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Lett! Her har du Forsvars-modellen til Cato Ringstad takker ser de for tiden er utsolgt, får drøye litt da tror jeg, er ingen hast enda. skal sjekke litt mulighetene for å bestille internt også, men usikker på hvordan det funker... Hanihagen: så vidt jeg vet er det 18 år Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg gadd ikke og starte ny tråd så spør her:P Har vurdert utdannelse innen militæret. Hvor er aldersgrensen får og søke om militærtjeneste? Du må fylle 18 i løpet av innrykksåret ditt, det er kravet. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Er det noen som vet om luftvernsartillerister på Ørland Hovedflystasjon får egne perm-uniformer? Disse blå luftforsvars-uniformene? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Klarer ikke å finne igjen det grønne dobbeltsidige arket som man liksom skal ha med ved fremmøte. Er dette noe man kan få nytt der oppe? Eller er det krise at jeg ikke har med dette? Edit: fant det nå heldigvis. Holder det med førerkort/VISA-kort som ID? Eller må man ha med pass liksom. Endret 18. august 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Førerkort eller bankkort med bilde er godkjent som legitimasjon i Norge. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 på leiren jeg jobber godtar de kun forsvarets ID-kort, pass og førerkort godtatt som ID, alt annet blir avvist. så jeg regner emd at det varierer fra leir til leir... det vanligste er vel alt som er gyldig legitimasjon. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Nå var det vel snakk om legitimasjon ved innrykk - før man får utdelt Forsvarets ID-kort. For tilgang til militære leire må man selvsagt ha Forsvarets ID-kort. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Er det noen som vet om luftvernsartillerister på Ørland Hovedflystasjon får egne perm-uniformer? Disse blå luftforsvars-uniformene? Alle får de blå dressene i luftforsvaret. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg har pådratt meg betennelse i leggen. Jeg går på tabletter for å bli kvitt det, men hvordan kan dette påvirke fgtj for meg? Jeg vil virkelig ikke dra hjem Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Er det noen som vet om luftvernsartillerister på Ørland Hovedflystasjon får egne perm-uniformer? Disse blå luftforsvars-uniformene? Alle får de blå dressene i luftforsvaret. Det har vi fått ja Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg har pådratt meg betennelse i leggen. Jeg går på tabletter for å bli kvitt det, men hvordan kan dette påvirke fgtj for meg? Jeg vil virkelig ikke dra hjem Hvordan vet man at man har fått leggbetennelse? Er bare redd for å få det selv, så prøver å finne eventuelle symptomer. Er syko sliten i legger, lår og generelt hele kroppen etter styrketestene/utholdenhetstestene i dag. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg har pådratt meg betennelse i leggen. Jeg går på tabletter for å bli kvitt det, men hvordan kan dette påvirke fgtj for meg? Jeg vil virkelig ikke dra hjem Hvordan vet man at man har fått leggbetennelse? Er bare redd for å få det selv, så prøver å finne eventuelle symptomer. Er syko sliten i legger, lår og generelt hele kroppen etter styrketestene/utholdenhetstestene i dag. Fordi jeg har vært hos legen med det, fått tablettkur, og det ble bedre. Nå har jeg de samme symptomene som før, så kan med ganske stor sikkerhet si det er legghinnebetennelse Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Jeg har pådratt meg betennelse i leggen. Jeg går på tabletter for å bli kvitt det, men hvordan kan dette påvirke fgtj for meg? Jeg vil virkelig ikke dra hjem Skaff deg også betennelsesdempende krem! Har slitt med beinhinnebetennelse i flere år selv, grunnet mye halltrening, og det har fungert fint (I tillegg til at jeg har gått med feltstøvler i 2 år nå, hjelper ikke på det eller) Endret 25. august 2009 av ing-cognito Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg har pådratt meg betennelse i leggen. Jeg går på tabletter for å bli kvitt det, men hvordan kan dette påvirke fgtj for meg? Jeg vil virkelig ikke dra hjem Hvordan vet man at man har fått leggbetennelse? Er bare redd for å få det selv, så prøver å finne eventuelle symptomer. Er syko sliten i legger, lår og generelt hele kroppen etter styrketestene/utholdenhetstestene i dag. Om det gjør forpult vondt i leggene når du for eksempel løper, så har du legghinnebetennelse. Det er ikke snakk om slitsomhet, såre muskler eller noe slikt. Selve smerten er stikkende. Du vet det vanligvis ganske godt når du har det. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Jeg skal overnatte ute i felten nesteuke, er på helgeperm nå. Noen tips til forberedelser og sånn? Skal ihvertfall kjøpe inn masse sjokolade og finne ting som vil holde humøret oppe (det er spådd drittvær) Endret 29. august 2009 av Ripz911 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 sats heller på rosiner enn sjokolade, alt sjokoladen gjør er å gi deg masse energi en liten stund, så går det langt nedover... ellers er vel første feltøvelse stort sett bare en forberedende sak, der du lærer hvordan ting funker i felt. hva skal du forresten gjøre for å holde humøret oppe? kan ikke akkurat sitte rundt leirbålet å synge kombaja sammen med resten av troppen, regner med at du ikke får så alt for mye fritid til å finne på ting... men, pakk sekken skikkelig, få lik vekt på begge sider. hold deg til liste over ting du skal ha med, ikke dropp noe av det selv om det kan virke unødvendig. hør på befalet, de vet hva som er best, ikke du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå