Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-161766
Flere som har blitt gode i bordtennis i løpet av førstegangstjenesten? :p

Jeg har blitt god i Guitar Hero. :!:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766

Det spørs jo hvilken type stilling du har blitt tildelt. Noen har turnusordning som oftest 2 uker på og 2 uker av, men dette varierer fra tjenestestilling og tjenestested. Andre har vanlig dagtjeneste (det vil si at de har vanlig helgefri) I tillegg blir man utdelt 20 permdager iløpet av hele førstegangstjenesten. Her jeg er stasjonert (Bodø Hovedflystasjon) har vi trådløst internett som er ganske bra! Bare å koble seg opp, trenger ikke passord. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det spørs jo hvilken type stilling du har blitt tildelt. Noen har turnusordning som oftest 2 uker på og 2 uker av, men dette varierer fra tjenestestilling og tjenestested. Andre har vanlig dagtjeneste (det vil si at de har vanlig helgefri) I tillegg blir man utdelt 20 permdager iløpet av hele førstegangstjenesten. Her jeg er stasjonert (Bodø Hovedflystasjon) har vi trådløst internett som er ganske bra! Bare å koble seg opp, trenger ikke passord. :thumbup:

Verdt å nevne at nettet er evig tregt.

Noen som vet grunnen til at ikke alle får beret?

Lenke til kommentar
Det er med andre ord mye fritid i militæret? Ca. hvor mye? (Gi eg en pekepinn :)).

Og en siste ting: hvordan er det med internett? Kan man ha med egen pc og koble seg til trådløst nett fra rommet?

Ikke reis i militæret for å ha mye fri, det blir feil. Kom deg i en avdeling der du får sjangsen til å bli venner med nye folk og ha et godt år sammen. Bruk helgene til å feste med kameratene og finne på aktiviteter og utflykter sammen. Ikke bli liggende i sengen med datamaskinen, det er bare tragisk..

Så ironisk som det enn no må høre blir fri endo bedre om du har mindre av det!

Lenke til kommentar

Å være med venner, feste osv går jo under "fri" for min del. Lurer altså på hvor mye tid vi disponerer selv (... og bestemmer selv hva vi vil gjøre)? :)

Edit: flyvåpenet, Ørlandet, artilleri. Om det har noe å si.

Og en ting til: regner med det ikke er noe poeng i å søke om stipend siden jeg skal i armyen? :innocent:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766

Verdt å nevne at nettet er evig tregt.

Mobilt Bredbånd er raskere, anbefales hvis det blir for ille der du oppholder deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...