Gjest medlem-161766 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Her har du det meste du trenger å vite ang. Luftkrigsskolen. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Flere som har blitt gode i bordtennis i løpet av førstegangstjenesten? Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Her har du det meste du trenger å vite ang. Luftkrigsskolen. Har allerede lest litt innpå der, men lurer på hva hensikten er? Kommer man høyere opp i gradene om man går på krigsskolen? Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Og er det 4 års plikttjeneste det er? Endret 22. juli 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det siste spørsmålet der får du I HVERT FALL svar på på nettsidene. Du lærer ting som gjør at du kan bekle stillinger som gir høyere grad, ja. Ta ett skritt av gangen, du Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det siste spørsmålet der får du I HVERT FALL svar på på nettsidene. Du lærer ting som gjør at du kan bekle stillinger som gir høyere grad, ja. Ta ett skritt av gangen, du Takker Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Flere som har blitt gode i bordtennis i løpet av førstegangstjenesten? Jeg har blitt god i Guitar Hero. :!: Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Vi hadde en øvelse med en tropp fra krigsskolen på vinteren, vi hadde det veldig morsomt. Kan ikke fortelle det så detaljert, men vi fikk gleden av å mishandle dem. Synd at undertøyet til kvinnene i forsvaret er så enormt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Flere som har blitt gode i bordtennis i løpet av førstegangstjenesten? Jeg har blitt god i Guitar Hero. :!: Jeg har blitt en JÆVEL på fifa 09. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Flere som har blitt gode i bordtennis i løpet av førstegangstjenesten? Jeg har blitt god i Guitar Hero. :!: En velferdsjegers verste fiende!! Mohaha. (Men joda, har da blitt rimelig dreven der også ja) Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det er med andre ord mye fritid i militæret? Ca. hvor mye? (Gi eg en pekepinn ). Og en siste ting: hvordan er det med internett? Kan man ha med egen pc og koble seg til trådløst nett fra rommet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det spørs jo hvilken type stilling du har blitt tildelt. Noen har turnusordning som oftest 2 uker på og 2 uker av, men dette varierer fra tjenestestilling og tjenestested. Andre har vanlig dagtjeneste (det vil si at de har vanlig helgefri) I tillegg blir man utdelt 20 permdager iløpet av hele førstegangstjenesten. Her jeg er stasjonert (Bodø Hovedflystasjon) har vi trådløst internett som er ganske bra! Bare å koble seg opp, trenger ikke passord. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Det spørs jo hvilken type stilling du har blitt tildelt. Noen har turnusordning som oftest 2 uker på og 2 uker av, men dette varierer fra tjenestestilling og tjenestested. Andre har vanlig dagtjeneste (det vil si at de har vanlig helgefri) I tillegg blir man utdelt 20 permdager iløpet av hele førstegangstjenesten. Her jeg er stasjonert (Bodø Hovedflystasjon) har vi trådløst internett som er ganske bra! Bare å koble seg opp, trenger ikke passord. Verdt å nevne at nettet er evig tregt. Noen som vet grunnen til at ikke alle får beret? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Fordi kun de som tjenestegjør i vakt og sikring eller luftvern skal ha beret i luftforsvaret. Alle de andre løkene som går rundt med det har rappet den. Ingen bryr seg, men du får ikke ut på depot med mindre du skal bruke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Er det lov til å ha på kjeder og arm-lenker osv. Har fått med meg at piercing er forbudt omtrent? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Er det lov til å ha på kjeder og arm-lenker osv. Har fått med meg at piercing er forbudt omtrent? Du kan ha på deg hva enn du vil så lenge det ikke synes mens du har på deg X uniform. Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Det er med andre ord mye fritid i militæret? Ca. hvor mye? (Gi eg en pekepinn ). Og en siste ting: hvordan er det med internett? Kan man ha med egen pc og koble seg til trådløst nett fra rommet? Ikke reis i militæret for å ha mye fri, det blir feil. Kom deg i en avdeling der du får sjangsen til å bli venner med nye folk og ha et godt år sammen. Bruk helgene til å feste med kameratene og finne på aktiviteter og utflykter sammen. Ikke bli liggende i sengen med datamaskinen, det er bare tragisk.. Så ironisk som det enn no må høre blir fri endo bedre om du har mindre av det! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Å være med venner, feste osv går jo under "fri" for min del. Lurer altså på hvor mye tid vi disponerer selv (... og bestemmer selv hva vi vil gjøre)? Edit: flyvåpenet, Ørlandet, artilleri. Om det har noe å si. Og en ting til: regner med det ikke er noe poeng i å søke om stipend siden jeg skal i armyen? Endret 24. juli 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det spørs jo hvilken type stilling du har blitt tildelt. Noen har turnusordning som oftest 2 uker på og 2 uker av, men dette varierer fra tjenestestilling og tjenestested. Andre har vanlig dagtjeneste (det vil si at de har vanlig helgefri) I tillegg blir man utdelt 20 permdager iløpet av hele førstegangstjenesten. Her jeg er stasjonert (Bodø Hovedflystasjon) har vi trådløst internett som er ganske bra! Bare å koble seg opp, trenger ikke passord. Verdt å nevne at nettet er evig tregt. Mobilt Bredbånd er raskere, anbefales hvis det blir for ille der du oppholder deg. Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Korleis stiller militæret seg til kosttilskudd? Eg skal i førstegangsteneste i militærpolitiet og lurer på om eg kan ta med zink-tabletter (zma) og kreatin (krea-bolic)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå