Βlur Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 I mange tilfeller blir HOS gjennomført hvis rekruteringen under FOS ikke var like god som forventet. Da kan de arrangere HOS for å fylle opp BS-kullene. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Når man bestiller togreise til Sessvollmoen hva velger man da? Militær 50% eller Sivil tj.pl.? Lenke til kommentar
doej Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Noen som har sett dette før? Hva er det? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) En sånn gammel termo-matbeholder som mat fra feltkjøkken ble levert i back in the days? Endret 4. juli 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 En sånn gammel termo-matbeholder som mat fra feltkjøkken ble levert i back in the days? Det er mitt forslag også! Forrsten er ikke det noe som bare ble brukt før. De brukes fortsatt Funker fint både til å holde mat og drikke varmt. doej: Er dette en spørrelek eller spør du fordi du ikke selv vet hva dette er for noe? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Er da bruksforbud på de der? I alle fall for mat, er vel lov til kaffe og annen varm drikke. Mat er det dog ikke lov å bruke de til, for bakteriebefengt. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Tenkte jeg skulle ringe militæret og høre om det var den minste sjanse for at jeg blir kastet ut ved innrykk (på grunn av allergi). Noen som vet hvilket nr jeg bør ringe? Skal til Ørlandet om det har noe å si. Fant det: 03003. Endret 20. juli 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 En god regel i mange avdelinger er : Plager det ikke deg, plager det ikke dem. Har selv ganske alvorlig pollen allergi som går helt bananas her i fredrikstad om sommeren, men var aldri noe problem når jeg var i fgtj. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 2bb1: Vil du inn eller ikke? Hvis du ikke vil inn, ring til vernepliktsverket og klag over hvor mye pollen har plaget deg i sommer og at du tror du har 0 sjanse til å klare fgtj. Hvis du vil inn, er det vel bare å møte på oppmøtedagen og hvis de spør fortell at du har allergi, men at det ikke plager deg nevneverdig. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg har lyst i militæret, men har òg lyst å begynne på studiene. Så tror nok jeg møter opp og later som om allergien er nada problem. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Akkurat samme som meg Men allergien er faktisk ikke et problem lenger, grunnet allergivaksine, funker dritbra! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Tar allergitablett hver dag (pga "helårsallergi", pelsdyr osv.), så merker egentlig ikke noe spesielt til allergien jeg heller. Men du kjenner ikke mer etter å ha tatt vaksine altså? Mot pollen eller mot allergi generelt? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg tar mot pollen (bjørk og gress), tror det bare er det du får ta det i mot, da det koster mye for staten og dyr og nøtter er lett å unngå. Jeg var ekstremt plaget (fikk maks på blodprøvetesten og gigantiske utslag på prikktesten) selv med medisin under gresspollensesongen i fjor, men kjenner nesten ingenting nå uten medisin når det er kraftig spredning. Og nå har jeg kun drevet med vaksinen i 6 måneder (må drive på i 2-3 år) så blir vel enda bedre også. Men hvis du ikke kjenner noe til det med medisin så er det ikke så mye poeng, er ganske stress å ta den vaksinen (i oppstartsfasen er det 2 sprøyter 2 ganger i uken i 3 uker, så 2 sprøyter 1 gang i uken i 4 uker, og deretter 2 sprøyter ca. annenhver måned i 2-3 år) Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 De allergitabelettene som er så dyre på apoteket er gratis under førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ååå?? How? Det er gratis akkurat som alle andre nødvendige medisiner er det. Jentene får jo til og med p-piller gratis. Du må stikke innom saniteten og spørre pent, rett og slett. Det kommer jo av at du lever for 4200 kroner i måneden. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 "Alle andre nødvendige medisiner" er ikke gratis utenom militæret, så synes ikke det var så selvsagt. Men den er grei, det skal jeg nok få fikset. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 allergi i forsvaret er somregel, ikke no problem, har greit med pollenallergi, men dette var ikke no problem, før jeg søkte lederutdanning, men gikk da greit der også, så lenge jeg ikke var plaget av det så var det egnetlig ikke no problem. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Har spm. ang Luftkrigsskolen. Hva er egentlig formålet med Luftkrigsskolen? Altså, hva lærer man, hva kan man bli, og hva er det som er forskjellen på utdanning ved Luftkrigsskolen og annen utdanning i Luftforsvaret? Kommer man høyere opp i gradene hvis man tar flyteknisk utdanning på Luftkrigsskolen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå