haarod Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Noen i GSV som vil fortelle litt om perm og reiser? Hvor ofte, hvor lenge og slikt. Jeg har hørt at man får en uke fri hver åttende uke, sånn circus. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Ble i forrige uke innkalt til fellesopptak for befalskolene i Kjevik. Det var litt overraskende å bli kalt inn, hadde lenge trodd at jeg ikke skulle i militæret. Er både spent, nervøs og litt skremt samtidig. Endret 27. mai 2009 av MetroN Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Overrasket over innkallingen? Du har jo søkt selv Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Nei det var Shybert som søkte for han. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Noen i GSV som vil fortelle litt om perm og reiser? Hvor ofte, hvor lenge og slikt. Jeg har hørt at man får en uke fri hver åttende uke, sånn circus. Du har syv langpermer, på en uke eller 9 dager, det varierer. Vi hadde fire av dem i første halvår, slik at periodene mellom langpermene varte fra en til enogenhalv måned. På grensa hadde vi tre langpermer, som fordeles etter befalets beste evne, men grunnet operativt kapasitetshensyn er det litt ymse permløsninger. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Takk for svar. Det høres jo veldig bra ut, men det er vel kanskje ikke så lett å få permen lagt til ferier og slikt når "alle" er hjemme. Gleder meg hvertfall! Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Overrasket over innkallingen? Du har jo søkt selv Overrasket fordi jeg søkte, ble ringt opp, skulle få noe sendt i posten... men det kom aldri. Og når kompiser fikk innkalling hist og pist, og jeg så uka forsvaret la ut de siste ledige plassene (eller hva de nå enn kalles) gå forbi, så tenkte jeg at det ikke kom til å skje med meg. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hvordan er det med trådløs internett rundt om i militæret? (Ørlandet for min del). Evt. kablet internett tilgjengelig? Og har man plass til klær, data m/tilbehør samt ei 5kg-kasse prottispulver? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/498158 Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/498158 Den så jeg i går kveld! Fikk akutt lyst til å hive på meg ski og recon pack og dra avgårde. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 De fotsårene så tasty ut ja.. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Go mårn. Sivil kar her som søkte befalsskole, men grunnet ferie/ikke fått post rakk jeg ikke svarfristen til hærens befalsskole. Skal sende det inn likevel, verste jeg kan få er et nei Men samtidig når jeg pratet med han fra vpv satt jeg meg opp i 2. bataljon som valg innen førstegangstjeneste. Var igrunn det første og eneste som var ledig, innrykk i Januar. Noen som har erfaringer om 2. bataljon? Vet igrunn lite om det, og googling hjalp ikke så veldig mye. Er det mye action? Givende førstegangstjeneste? Regner med jeg søker befalsskole eller noe annet høyere etter det året. Vil helst ha en mest mulig givende førstegangstjeneste. På forhånd takk Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jada, 2bn er nok ganske koolt. Skal dit i januar selv om jeg ikke kommer inn på BS. Står en del i diverse tråder på www.milforum.no Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Har ingen erfaring selv, men har lest at 2. bataljon er en veldig bra avdeling å være i under førstegangstjenesten. Mye action og veldig givende. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Uten å ha et desidert fasitsvar så vil jeg påstå at 2. BN og panserbataljonen er de "hotteste" vanlige hæravdelingene med mest action man kan komme i under førstegangstjenesten. GSV er også et veldig bra alternativ men der mener jeg man ikke har så mye fokus på strid i bebygd område og større offensive taktikker som i de 2 nevnte avdelingene. Men skal man virkelig ha mye action må man vel nesten kikke mot marinejegerne, kystjegerne og fallskjermjegerne. Det er vel det hardeste du kan oppleve under fgtj. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/498158 Utrolig bra gjort av de som klarte det, 4 måneder i strekk med masjering er ikke akkurat enkelt. Det som derimot hadde vært spennende for å teste moralen hadde vært å fått beskjed om at de skal gå tilbake til HVUV. Så gå i et par dager for å se hvordan de reagerer. "En har kasta opp pga morrpølse" Tåler ikke synet av verken morrpølse eller nøtteblanding, fæle saker. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Artig at du skulle nevne det, den 1. april fikk dem nemlig beskjed om at flyttingen var avlyst \ utsatt og at de måtte gå tilbake. De falt nok ikke for den pga datoen. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Det som derimot hadde vært spennende for å teste moralen hadde vært å fått beskjed om at de skal gå tilbake til HVUV. Så gå i et par dager for å se hvordan de reagerer. Var nettopp det de gjorde på 1. april Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Å gjøre det på 1. april gjør det ganske åpenlyst, snille befal... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå