Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Hangups er et sårt punkt for meg. Er det nødvendig å være fysisk sterk i forhold til egen kroppsvekt i GSV?

Nei. Så godt som ikke en dritt å si. Noe som teller er at du ikke går downs det sekundet du får en reconpack på ryggen.

 

Da har jeg sannsynligvis en fordel da jeg er forholdsvis svær ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hangups er et sårt punkt for meg. Er det nødvendig å være fysisk sterk i forhold til egen kroppsvekt i GSV?

Nei. Så godt som ikke en dritt å si. Noe som teller er at du ikke går downs det sekundet du får en reconpack på ryggen.

 

Da har jeg sannsynligvis en fordel da jeg er forholdsvis svær ;)

 

Ikke begynn å tenke slik. Da får du fort en nedtur når du får sekken på ryggen og det gjør j*vlig vondt etter en halvtime. Stort sett er det de tynne og seige som klarer seg best, men uansett er det psyken det går på. Forbered deg på at det gjør vondt, og det er heller ikke dumt å gå et par lange turer med 20-30 kg på ryggen før innrykk.

Lenke til kommentar

Fikk innkalling til Madla 27. september i år. Men er det ikke mulig å få forskjøvet det frem til august?? :) For hvis ikke må jeg jo vente to(!) år før jeg kan begynne å studere på universiteted. Det virker litt for dumt spør du meg.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

I går ble jeg ringt opp av en løytnant fra Luftforsvaret, som lurte på om jeg var interessert i å gå befalsskolen i Kristiansand. Det svarte jeg selvfølgelig ja på. Imponerende responstid, siden jeg sendte nettsøknaden på mandag, dog Luftforsvarets Befalskole ikke var førstevalg.

 

Jeg var visst den eneste som han hadde pratet med over telefonen, som var kritisk til hvem han var og om han i det hele tatt kom fra forsvaret. :) Likevel litt dumt at jeg kom på at det kunne være en tulling som prøvde å lure fra meg personopplysninger, først etter at jeg hadde gitt i fra meg alle. :S

 

Ye ye, får se om jeg i det hele tatt kan komme inn siden jeg har, i løpet av året, pådratt meg en eller annen rar lungegreie. Livet er hardt. :(

Lenke til kommentar
Jeg var visst den eneste som han hadde pratet med over telefonen, som var kritisk til hvem han var og om han i det hele tatt kom fra forsvaret. :) Likevel litt dumt at jeg kom på at det kunne være en tulling som prøvde å lure fra meg personopplysninger, først etter at jeg hadde gitt i fra meg alle. :S

 

du vet at samtlige som driver med opptak og lignende, samt en del andre "tilfeldige" personer har tilgang til MASSE person-opplysninger?

saker som person-nummer, addresse, familie og lignende er inne i ett system som forsvaret har, som han burde ha tilgang til hvis han drvier med det han sier han drev med.

 

hørtes noe merkelig ut...

Lenke til kommentar
Fikk innkalling til Madla 27. september i år. Men er det ikke mulig å få forskjøvet det frem til august?? :) For hvis ikke må jeg jo vente to(!) år før jeg kan begynne å studere på universiteted. Det virker litt for dumt spør du meg.

Ingen som vet? Ikke meningen å mase, men skulle ha ringt dem innen morgendagen hvis det er mulig å få fremflyttet oppmøte på Madla med en måned eller to.

Lenke til kommentar

Jeg skal også til Madla i September.

Jeg ringte dem og spurte angående skole.. De sa at man kan søke om perm såman kan avslutte tjenesten fortere, dvs i August. Må vell sende inn en søknad når du har fått skoleplass.

Søk skoeplass nå så du får reservert den til når du kommer tilbeke.

Lenke til kommentar

Okei. I VERSTE tilfelle så kan jeg jo også spare opp de 24 permdagene man får iløpet av førstegangstjenesten, og bruke de helt på slutten sånn at jeg er ferdig 30. august (24 permdager totalt mener jeg å huske).

 

Edit: men det vil i så tilfelle bli et jævla kjipt år, uten kontakt med omverden. :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Okei. I VERSTE tilfelle så kan jeg jo også spare opp de 24 permdagene man får iløpet av førstegangstjenesten, og bruke de helt på slutten sånn at jeg er ferdig 30. august (24 permdager totalt mener jeg å huske).

 

Edit: men det vil i så tilfelle bli et jævla kjipt år, uten kontakt med omverden. :p

 

permdager er ikke noe du tar ut når du føler for det, det er bestemt fra og til når du har perm.

du kan nok ikke samle de opp og ta de ut ved slutten, vi fikk vite at vi ikke fikk lov til å være i leiren en gang når det var perm...

 

mulig det varierer litt etter tjeneste, men det er nok slik stort sett over alt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

aklla: Okei, får ringe å høre i morgen.

 

Hørte en kommentar tidligere i dag: "Alle på Madla må ut på sjøen i båter".

 

Er dette tilfelle? Jeg har 0% lyst ut i båt, og vil vurdere fluktforsøk om det skulle bli tilfelle. :hmm: Hvordan fungerer inndelingen på Madla? Søkte forøvrig luftvern i sjøforsvaret, altså på land. Men det er tydeligvis mye byråkrati ute å går.

Lenke til kommentar
Okei. I VERSTE tilfelle så kan jeg jo også spare opp de 24 permdagene man får iløpet av førstegangstjenesten, og bruke de helt på slutten sånn at jeg er ferdig 30. august (24 permdager totalt mener jeg å huske).

 

Edit: men det vil i så tilfelle bli et jævla kjipt år, uten kontakt med omverden. :p

 

permdager er ikke noe du tar ut når du føler for det, det er bestemt fra og til når du har perm.

du kan nok ikke samle de opp og ta de ut ved slutten, vi fikk vite at vi ikke fikk lov til å være i leiren en gang når det var perm...

 

mulig det varierer litt etter tjeneste, men det er nok slik stort sett over alt.

Vissvass. Det er som du beskriver i hæren. I sjø og luft derimot, søker du om perm hvis du har opparbeidet deg permdager, og får den innvilget med mindre det skjer noe spesielt den perioden, eller mange andre allerede har perm. Med mindre du har turnustjeneste, selvfølgelig.

 

Du kan søke om "administrativ førtidsdimisjon" eller noe i den duren. Det er det befalet som innvilger, og da dimmer du opptil seks eller sju (husker ikke helt) uker før, hvis du har en jobb som MÅ ha akkurat DEG, eller hvis du har skoleplass...

 

Og de som sier at alle på madla skal på båt, skal du aldri mere høre på i forsvarsrelaterte saker. Punktum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...