Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg ser at dette er tråden for de som er i militæret, men spør her likevel :innocent:

 

Felles seleksjon og opptak i år er fra 21. juni til 10. juli. Det jeg lurer på er om jeg må være på Kjevik hele perioden, eller om jeg må være der kun på utvalgte dager. Saken er den at jeg har sommerjobb, så skal jeg ta høyde for at jeg blir borte hele perioden, eller kan jeg gå ut fra at jeg kun blir borte bestemte dager? Jeg skal søke henholdsvis FIH og BSES på første- og andrevalget hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar

BSES kommer du sannsynligvis ikke med på med 4,5 i snitt, de er visstnok ganske kresne på det. FIH er ikke fullt så selektive på den biten. Uansett så har karakterene dine rimelig lite å si, det er andre ting du mer sannsynlig ryker ut på.

Og du kommer til å være opptatt med FOS 24/7 i hele perioden hvor FOS varer. Punktum.

Lenke til kommentar
jeg skal ut å reise på forsvarets regning snart, tar flyet fra gardermoen.

 

er det parkeringsplasser jeg kan bruke på den militære delen der eller?

 

Det er det. Men skal du fly fra den sivile siden?

 

regner med at jeg skal fly fra den sivile siden, men vet ikke helt.

alt jeg egentlig vet er at jeg skal fly fra gardermoen, vet ikke hvilken flyplass jeg lander på engang, vet at jeg skal til nordnorge ett sted :p

 

er det forresten langt fra den militære til den sivile delen?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
jeg skal ut å reise på forsvarets regning snart, tar flyet fra gardermoen.

 

er det parkeringsplasser jeg kan bruke på den militære delen der eller?

 

Det er det. Men skal du fly fra den sivile siden?

 

regner med at jeg skal fly fra den sivile siden, men vet ikke helt.

alt jeg egentlig vet er at jeg skal fly fra gardermoen, vet ikke hvilken flyplass jeg lander på engang, vet at jeg skal til nordnorge ett sted :p

 

er det forresten langt fra den militære til den sivile delen?

 

Det er vel rundt 1mil rundt på bilvegen. Det er ikke lov å ta snarvegen over flystripa lenger :p

Men hvis du skal fly fra den militære er det parkering der ja.

 

Er det ifm CR09? Og har du booket via FLO/TRANS og fått billett osv?

Lenke til kommentar
Det er vel rundt 1mil rundt på bilvegen. Det er ikke lov å ta snarvegen over flystripa lenger :p

Men hvis du skal fly fra den militære er det parkering der ja.

 

Er det ifm CR09? Og har du booket via FLO/TRANS og fått billett osv?

 

det er ikke ifm CR09.

billetter og slikt vet jeg ikke med, det er ikke jeg som har bestillt, men det blir fikset.

Lenke til kommentar
Parkeringsbilletten kan du ta på reiseregningen. Hør med den ansvarlige for turen din først.

 

jeg fører så klart alt på reiseregningen, det er ikke det som er problemet.

trodde ikke det var så stor avstand mellom militær og sivil del, tenkte jeg kunne ha bilen min stående på den militære delen uansett, men må finne ut av hvor jeg skal dra fra først.

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å sende inn elektronisk søknad til befalsskolen, men fikk beskjeden "du kan bare søke én gang i 2008" (noe som er løgn siden jeg strøk på UB-opptak 2 ganger i 2008. Jessda, skal man inn så skal man inn :p ). Nå er det 2009.

 

Sendte så søknad per epost til [email protected] (fikk oppgitt den adressen i feilmeldingen) 3 ganger med en ukes mellomrom mellom hver gang, men har ikke fått svar. Skal printe ut søknadsskjema og sende per brev til uken.

 

Flere som opplever å sende til denne adressen uten å få svar?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Akkurat det har jeg erfart tidligere ja, men like fullt kan jeg ikke levere muntlig søknad. Søknad per brev skal jo funke, så da går jeg for den.

 

Men jeg har søkt via epost tidligere (pga samme feilmelding), og da mener jeg det var den samme epostadressen. Hadde ikke noe problem med å få svar den gangen.

Forøvrig sendte jeg en mail til [email protected] helt i starten av februar fordi jeg ikke fant valg for V&S BS i den elektroniske søknaden og lurte på hvordan jeg kunne søke det. Valget har nå kommet på plass, men de svarte meg aldri på mailen. Syns rett og slett det er for ille.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...