Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som har erfaring med laser-korrigering av øynene?

 

Godkjent av (så vidt jeg vet) alle avdelinger i Forsvaret med unntak av pilot-utdanning.

 

MEN, det er to måter å gjøre dette på, du må IKKE velge den metoden som skaper et lite sår på øyet. Husker ikke hva den heter. Det er en av de 2 måtene å gjøre dette på som er veldig uglesett i forsvaret, og du vil IKKE få muligheten til å reise utenlands, samt mange avdelinger som vil nekte deg å være der.

Lenke til kommentar
Noen her som har erfaring med laser-korrigering av øynene?

 

Godkjent av (så vidt jeg vet) alle avdelinger i Forsvaret med unntak av pilot-utdanning.

 

MEN, det er to måter å gjøre dette på, du må IKKE velge den metoden som skaper et lite sår på øyet. Husker ikke hva den heter. Det er en av de 2 måtene å gjøre dette på som er veldig uglesett i forsvaret, og du vil IKKE få muligheten til å reise utenlands, samt mange avdelinger som vil nekte deg å være der.

 

Takker for info, visste at det var 3 metoder, men ikke at 2 var uakseptable i forsvaret.

 

Men jeg lurte egentlig på om det var noen som hadde noen personlige erfaringer med laser-korrigering. Jeg har begynt å tenke tanken etter at jeg fant ut at det finnes muligheter for vaksinering av allergien min.

Lenke til kommentar
Noen her som har erfaring med laser-korrigering av øynene?

 

Godkjent av (så vidt jeg vet) alle avdelinger i Forsvaret med unntak av pilot-utdanning.

 

MEN, det er to måter å gjøre dette på, du må IKKE velge den metoden som skaper et lite sår på øyet. Husker ikke hva den heter. Det er en av de 2 måtene å gjøre dette på som er veldig uglesett i forsvaret, og du vil IKKE få muligheten til å reise utenlands, samt mange avdelinger som vil nekte deg å være der.

 

Du tenker på den metoden der man kutter av en lapp før man utfører operasjoen, for å så legge den tilbake. Problemet med denne er at lappen kan løsne og flytte på seg senere om man f.eks får en kvist på øyet, slag ol. Skjer det, så risikerer man permant skade på øyet hvis man ikke kommer seg til en øyelege straks.

 

Så derfor er ikke denne metoden godkjent av forsvaret, da det er en del risiko i ettertid.

Lenke til kommentar

Hørt om folk som søker pilotutdanning med laser opererte øyne, og regner med at det ikke blir funnet ut av. Det er hvertfall ingen vits da de finner ut av det uansett.

 

EDIT: HerrBrun, tenkte jeg ikke på, så endret hele innlegget..

Endret av bn_olsen
Lenke til kommentar
Takker for info, visste at det var 3 metoder, men ikke at 2 var uakseptable i forsvaret.

 

Men jeg lurte egentlig på om det var noen som hadde noen personlige erfaringer med laser-korrigering. Jeg har begynt å tenke tanken etter at jeg fant ut at det finnes muligheter for vaksinering av allergien min.

Jeg tok laseroperasjon i Desember. Brukte ASA 2, overflatebehandling hos Argus Øyne. Advanced Surface Ablation.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Takker for info, visste at det var 3 metoder, men ikke at 2 var uakseptable i forsvaret.

 

Men jeg lurte egentlig på om det var noen som hadde noen personlige erfaringer med laser-korrigering. Jeg har begynt å tenke tanken etter at jeg fant ut at det finnes muligheter for vaksinering av allergien min.

Jeg tok laseroperasjon i Desember. Brukte ASA 2, overflatebehandling hos Argus Øyne. Advanced Surface Ablation.

 

Gik det bra? Fikk du noen bieffekter eller noe?

Lenke til kommentar
Takker for info, visste at det var 3 metoder, men ikke at 2 var uakseptable i forsvaret.

 

Men jeg lurte egentlig på om det var noen som hadde noen personlige erfaringer med laser-korrigering. Jeg har begynt å tenke tanken etter at jeg fant ut at det finnes muligheter for vaksinering av allergien min.

Jeg tok laseroperasjon i Desember. Brukte ASA 2, overflatebehandling hos Argus Øyne. Advanced Surface Ablation.

Gik det bra? Fikk du noen bieffekter eller noe?

Ja, det gikk veldig bra. Synet bruker litt tid på å stabilisere seg, det blir bedre og bedre. I dag kunne jeg vel ikke sett bedre. De første dagene gjør det vondt og du er følsom for lys. Så du bør legge forholdene til rette for å kunne ta noen rolige innedager de første dagene.

Lenke til kommentar
Takker for info, visste at det var 3 metoder, men ikke at 2 var uakseptable i forsvaret.

 

Men jeg lurte egentlig på om det var noen som hadde noen personlige erfaringer med laser-korrigering. Jeg har begynt å tenke tanken etter at jeg fant ut at det finnes muligheter for vaksinering av allergien min.

Jeg tok laseroperasjon i Desember. Brukte ASA 2, overflatebehandling hos Argus Øyne. Advanced Surface Ablation.

Gik det bra? Fikk du noen bieffekter eller noe?

Ja, det gikk veldig bra. Synet bruker litt tid på å stabilisere seg, det blir bedre og bedre. I dag kunne jeg vel ikke sett bedre. De første dagene gjør det vondt og du er følsom for lys. Så du bør legge forholdene til rette for å kunne ta noen rolige innedager de første dagene.

 

 

 

 

Flott for deg, takk skal du ha. :)

 

Jeg blir litt skremt når jeg hører om folk som får et mer uheldig resultat, så jeg er i dag fortsatt ikke sikker på om dette er noe jeg kunne tenkt meg å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Da fikk jeg varsel om innkalling i dag til GSV ( :woo: ), men i januar 2010, noe som kræsjer en del med tanke på studier. Er de behjelpelige med å bytte tidspunkt for tjenestestart?

 

Det kommer helt ann på, beste måten å finne det ut på er å kontakte dem og finne det ut.

 

Men har du tenkt på å ta 1 semester før du skal inn, så ta 2. semester et år etter. På den måten mister du på en måte ikke et helt år du kunne brukt på utdanningen.

Lenke til kommentar

Har tenkt tanken, men det blir veldig komplisert med tanke på bosted. Jeg føler også at det er litt kjedelig å avbryte utdanningen for å dra i militæret, samtidig som jeg har veldig lyst til å gjennomføre førstegangstjenesten.

 

Jeg skal ringe i morgen. Stengte kl 15 i dag så.

Lenke til kommentar
Takker for info, visste at det var 3 metoder, men ikke at 2 var uakseptable i forsvaret.

 

Men jeg lurte egentlig på om det var noen som hadde noen personlige erfaringer med laser-korrigering. Jeg har begynt å tenke tanken etter at jeg fant ut at det finnes muligheter for vaksinering av allergien min.

Jeg tok laseroperasjon i Desember. Brukte ASA 2, overflatebehandling hos Argus Øyne. Advanced Surface Ablation.

Gik det bra? Fikk du noen bieffekter eller noe?

Ja, det gikk veldig bra. Synet bruker litt tid på å stabilisere seg, det blir bedre og bedre. I dag kunne jeg vel ikke sett bedre. De første dagene gjør det vondt og du er følsom for lys. Så du bør legge forholdene til rette for å kunne ta noen rolige innedager de første dagene.

 

Har selv tatt laserkorrigering der de "pusser" vekk den ytterste delen av hornhinnen, for så å bruke laseren for å korrigere. Man går da i noen dager med et åpent sår på øyet, og er svært utsatt for infeksjon (fikk det). Men det er den beste måten og gjøre det på med tanke på resultat og med tanke på tjeneste i forsvaret.

 

Og btw. Dersom du bruker briller/linser, anbefaler jeg deg på det STERKESTE å korrigere øynene dine. Hjelper veldig i felt da man slipper å tenke på dugg, og uhygieniske forhold mtp linser.

 

Mvh Ildlederen ;-)

Lenke til kommentar
Da fikk jeg varsel om innkalling i dag til GSV ( :woot: ), men i januar 2010, noe som kræsjer en del med tanke på studier. Er de behjelpelige med å bytte tidspunkt for tjenestestart?

Du får utsatt førstegangstjenesten dersom du er mitt i studiene dine (noe du vil være dersom du begynner høsten 2010). Tror ikke du får fryst plassen din på universitet/høgskole, ettersom du ikke er i militæret ved studiestart.

 

Dermed kan du få utsatt førsteganstjenesten til du er ferdig med studiene. Tipper du kan få mer info dersom du kontakter vernepliktsverket på telefon 03003 eller e-post [email protected].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...