Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Noen som har tjent førstegangstjenesten sin i GSV? Søkte meg dit, og regner med at jeg kommer inn dit da jeg har hørt at det er mangel på folk der.

Tjenestegjorde der for et par år siden og har aldri hatt det så moro verken før eller siden. Har ikke manglet på folk i det siste, men de tar inn veldig mange for å ha litt bedre utvalg å plukke av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får vel vite det i Mars, og kommer til å kjempe for å komme inn der. Har familie som har vært der, samt noen venner av venner og slikt, og det virker som om alle syntes de hadde et fantastisk år. På den annen side virker det veldig hardt under opplæringa, men veldig spennende!

EDIT: Når ble du kalt inn, og når dimma du?

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Ble kalt inn vinter/vår 2006, innrykk juli 06, dimmet juli 07. No such thing as førtidsdimmisjon for tøffe gutter i hæren.

Det er ikke sinnsykt hardt under opplæringa, og det blir stadig mindre hardt. Likevil vil det sikkert bli lange nok dager, mye frysing og tunge sekker. Bare håp at du ikke blir rammet av noen kostnadskutt, og at du får mange øvingsdøgn, det er på øvelse du lærer ting.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284
Vi får "varsel om innkallelse"-brev i slutten av mars, og hvis jeg ikke kommer inn på GSV da, så vil jeg ringe og mase.

De i vernepliktsverket anbefalte meg å sende et brev for å vise interesse..

Lenke til kommentar
Vi får "varsel om innkallelse"-brev i slutten av mars, og hvis jeg ikke kommer inn på GSV da, så vil jeg ringe og mase.

De i vernepliktsverket anbefalte meg å sende et brev for å vise interesse..

Det går også an, men det er ikke noe vits enda det heller. Hvis du IKKE kan overføres per telefon, så sender du brev. I begynnelsen er det ikke noe problem å bli overført vha. en telefonsamtale.

Lenke til kommentar

Problemet er at et "innrykksår" går fra juni til mars. Det er ikke noe problem å bli forflyttet innad i et "innrykksår", men å bli flyttet fra mars til juni/juli eller fra juni/juli til mars er rimelig vanskelig. Å bli flyttet fra mars til juni/juli blir på papiret en utsettelse på ett år. Å bli flyttet fra juni/juli til oktober er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei der, ny på forumet. :cool: Hvertfall..

Var på sesjon i november ellerno sånnt, fikk da beskjed om at jeg sannsynligvis kommer inn. Har veldig lyst, men lurer på hvor stor denne sansynligheten er? Veldig kjipt å ikke komme inn når man ha lyst..

Noen som har erfaring med dette?(fikk full score på alle tester på sesjon)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284
Hvilke muligheter har man etter førstegangstjenesten i GSV?

For de aller fleste er vel TMBN mest aktuelt.

Befalskole/Grenader

Hva med utenlandstjeneste?

Lenke til kommentar

For de aller fleste er vel TMBN mest aktuelt.

Befalskole/Grenader

Hva med utenlandstjeneste?

Da må du verve deg et annet sted enn GSV. de setter ikke opp sine egne avdelinger for utenlandstjeneste. I alle fall ikke mange, noen her snakker jo om MOT-lag satt opp av GSV, men det har jeg ikke sett noe av på mil.no eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...