Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

12 mnd, er dimmet.

Noen som vet når UB starter på LSK etter rekrutten? Jeg som har fullført rekrutten stiller jo ikke før i mars, men jeg vil helst vite eksakt dato asap. I innkallelsen som jeg fikk i dag står det mandag 11. mars. Problemet er at 11. mars ikke er en mandag? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASAP= As Soon As Posible(så snart som mulig)

ASAP ZULU= NÅ!

vet ikke om ASAP ZULU er brukt riktig, men vi brukte det hvis det var noe som skulle tas NÅ og ikke så snart som mulig. var bare å slippe alt man drev med og iverksette.

edit: ser at ZULU betyr for en time siden, ASAP ZULU blir dermed "så snart som mulig for en time siden"

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Vist noen sier at du skall sette opp teltet ASAP, og du driver med noe annet mens du får ordren, vil det da si at du skall gjøre deg ferdi med din opprinelige oppgave og så sette opp telt?

og vist det er ASAP-ZULU menes det alså at det haster så mye at teltet SKULLE ha vært oppe for en time siden?

Lenke til kommentar
Vist noen sier at du skall sette opp teltet ASAP, og du driver med noe annet mens du får ordren, vil det da si at du skall gjøre deg ferdi med din opprinelige oppgave og så sette opp telt?

og vist det er ASAP-ZULU menes det alså at det haster så mye at teltet SKULLE ha vært oppe for en time siden?

stemmer nok det.

ASAP-ZULU er bare en melding om at det virkelig haster, med ASAP så bare haster det.

Lenke til kommentar
Høres ut som om det hastet? :p

Hentet fra milforum, den der. Befalet vårt brukte aldri den remsa der, gikk mer i "NU" og "ASAP" der. Men den jeg skrev tidligere i tråden har jeg tatt meg selv i og bruke i daglig tale noen ganger. Har en søster i armyen, så når hun bruker for lang tid på badet, så får hun høre den :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...