mkon Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Snodig at du får bereten så sent da. Hadde innrykk tidlig i august og fikk den ei god stund før første langperm for å si det sånn. Men, TTT. Ting tar tid i militæret:D Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Haha, you wish. Du har krav på 2 dager perm per måned, helg og helligdager ikke inkludert. Heldigvis kommer de fleste permer i forbindelse med helger og helligdager, så det blir jo i de fleste tilfeller litt mer. Ikke mer nei Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Haha, you wish. Du har krav på 2 dager perm per måned, helg og helligdager ikke inkludert. Heldigvis kommer de fleste permer i forbindelse med helger og helligdager, så det blir jo i de fleste tilfeller litt mer. 27 juli. Hadde beretløp natt til Torsdag rett etter øvelse. Depotet var tomt. Hadde håpet på å få bereten før første langperm men neida. haha, fantastisk hvor er du? Har nettopp vært på V&S kurs på Rygge, og nå skal jeg i NIS-troppen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Aha. gratulerer. hører det er kult der. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Første halvår tror jeg blir jævli fett iallefall.. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Haha, you wish. Du har krav på 2 dager perm per måned, helg og helligdager ikke inkludert. Heldigvis kommer de fleste permer i forbindelse med helger og helligdager, så det blir jo i de fleste tilfeller litt mer. Ikke mer nei Han fikk det til å høres veldig lite ut da.. Du har krav på 7 fastsatte langpermer og en nummer 8 som du selv bestemmer når du skal ha. Langpermene varierer med å vare alt fra torsdag til søndag og slik som min sommerferie var, hele 3 uker. Det heter vell at du har krav på 24 dager fri eller noe slik. Permen jeg har nå, så kom jeg hjem kl 13.00 sist fredag og reiser opp igjen i morgen, permen teller alikevell bare 5 dager, siden helg og reisedag ikke teller. Dette er igjen min avdeling i hæren jeg snakker om. Men jeg har kompiser rundt i andre avdelinger og det høres ganske likt ut. Luft- og sjøforsvaret har kanskje egne rutiner.. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Haha, you wish. Du har krav på 2 dager perm per måned, helg og helligdager ikke inkludert. Heldigvis kommer de fleste permer i forbindelse med helger og helligdager, så det blir jo i de fleste tilfeller litt mer. Ikke mer nei Han fikk det til å høres veldig lite ut da.. Du har krav på 7 fastsatte langpermer og en nummer 8 som du selv bestemmer når du skal ha. Langpermene varierer med å vare alt fra torsdag til søndag og slik som min sommerferie var, hele 3 uker. Det heter vell at du har krav på 24 dager fri eller noe slik. Permen jeg har nå, så kom jeg hjem kl 13.00 sist fredag og reiser opp igjen i morgen, permen teller alikevell bare 5 dager, siden helg og reisedag ikke teller. Dette er igjen min avdeling i hæren jeg snakker om. Men jeg har kompiser rundt i andre avdelinger og det høres ganske likt ut. Luft- og sjøforsvaret har kanskje egne rutiner.. Ok. Men er det sånn at hvis jeg starter i august og går i millitæret til juni kan jeg ta ut et par uker fri til juleferie f.eks?. eller juleferie fri for alle? Hvordan er det med påskeferie? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Juleferie er som oftest fri for alle, om du ikke er uheldig og får vakttjeneste f.eks. Jeg hadde vel 2 uker fri og fikk med meg både jul og nyttår. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ok. Men er det sånn at hvis jeg starter i august og går i millitæret til juni kan jeg ta ut et par uker fri til juleferie f.eks?. eller juleferie fri for alle? Hvordan er det med påskeferie? Juleferie får du nok ja. Juleferien blir nok noe tilsvarende sommerferien. Med andre ord, sannsynligvis den lengste permen din. Påsken utnyttes vell alltid siden du kun bruker 3 permdager men har fri fra fredag til mandag. Altså 11 fridager med kun 3 tellende dager. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Haha, you wish. Du har krav på 2 dager perm per måned, helg og helligdager ikke inkludert. Heldigvis kommer de fleste permer i forbindelse med helger og helligdager, så det blir jo i de fleste tilfeller litt mer. Ikke mer nei Han fikk det til å høres veldig lite ut da.. Du har krav på 7 fastsatte langpermer og en nummer 8 som du selv bestemmer når du skal ha. Langpermene varierer med å vare alt fra torsdag til søndag og slik som min sommerferie var, hele 3 uker. Det heter vell at du har krav på 24 dager fri eller noe slik. Permen jeg har nå, så kom jeg hjem kl 13.00 sist fredag og reiser opp igjen i morgen, permen teller alikevell bare 5 dager, siden helg og reisedag ikke teller. Dette er igjen min avdeling i hæren jeg snakker om. Men jeg har kompiser rundt i andre avdelinger og det høres ganske likt ut. Luft- og sjøforsvaret har kanskje egne rutiner.. kan vel ikke bestemme når man skal ha perm nr 8? man kan vel søke om nr 8, men må ha en grunn etter det jeg har hørt, man kan altså ikke bare ta den når man vil. det må jo passe for befalet og opplegget de har. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Det heter vell egentlig at den 8 permen skal bli brukt til f.eks jobbintervju og diverse andre viktige gjørmål på slutten av året. Men såvidt jeg vet er dem ikke så nøye på va du bruker permen på. Den kalles vell for "snillgutt-perm" eller noe slikt også. Jeg har min om 3 uker. Søkte for ei stund siden og fikk flybilettene rett etter. Har perm fra torsdags formiddag til søndags kveld. Hadde ikke noe spessiel grunn jeg hvertfall. Vi fikk beskjed at om det var noe som var viktig for deg, var det god nok grunn til å få permen. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 hvor er du? Hjemme på perm. På mandag derimot starter jeg som journalist i HV-bladet (ironsik nok er jeg i luftforsvaret), Base Viken/AK i Oslo. Har hatt et 3-ukers kurs på Kjevik i forkant av dette. Før det var det rekrutten, veldig morsom tid. Du var i vaktsoldat i sjøforsvaret? Hvor tjenestegjør du, og "byttet" du uniform? Noen som har noe positivt å si om å tjenestegjøre i Oslo? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvilke muligheter har du for å tjenestegjøre i Oslo? Trodde dette bare var garden... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Det er noen litt spesielle stillinger på akershus festning, bl.a. på forsvarets mediesenter, som man må søke seg til. Man kan da tjenestegjøre som journalist, videotekniker, fotograf, webdesigner m.m. Ellers har man mulighet for å tjenestegjøre som vaktsoldat og idretsassistent (etter rekrutten i luftforsvaret, andre forsvarsgrener vet jeg ikke). Sikkert noe mer også... Endret 18. oktober 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du har en god del administrative stillinger for menige i Oslo-området. Godt over 100 stykker, faktisk. Jeg er vaktsoldat på olavsvern. Har byttet uniform ja (), går i gakkgakk nå i helgen Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 går i gakkgakk nå i helgen Det tror jeg ikke jeg kunne sett meg selv gjøre... Men frakkene sjø har er jo kule da. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Frakken er bra. Dog, jeg ser ut som en idiot inne i vaktbua Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Gardeperiode = Lenke til kommentar
Minus Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Lurer på hvor jeg skal søke om å få komme om jeg skal i militæret. Jeg har lyst å gjøre noe unikt, krevende og utfordrende. Slik som ikke alle andre gjør på en måte. Må man søke allerede på sesjon? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 De setter deg opp med tre ønsker på sesjon, men er bare å ringe til vernepliktsverket og forandre dem senere. Søk deg til GSV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå