Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Lurer på noe. Kan man protestere hvis du blir innkalt til noe du ikke har lyst til? 3 valget ditt eller noè?

Nei. Det er forsvarets behov som betyr noe. Jeg fikk en tjeneste jeg virkelig, virkelig ikke hadde lyst til, men det er bare å bite tenna sammen og gjennomføre.

Forøvrig, hvis du blir innkalt et annet sted enn du vil, er det bare å ringe 03003 og spørre om å bli flyttet.

Ok :) Hvor lenge etter sesjon får du vite hvor og hva du skal gjøre?

Er tjenesten 11 eller 12 måneder egentlig? Har hørt noe som at den varer fra august til juni...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter vell at du er inne 12 måneder, men alle blir sluppet en måned (og kanskje litt til) før.. Jeg hadde innrykk 17 januar og dimmer rundt 15 desember. Har enda ikke hørt om noen som ikke gjør det. Du er riktig nok enda under militært lovverk den siste måneden hjemme, og kan f.eks pådra deg militær dom om du er uheldig. Dimmepenger og slik kommer også etter den egentlig datoen (16 januar i mitt tilfelle). Såvidt jeg vet har jeg heller ikke lov å begynne å jobbe før etter den datoen.

Edit: Nå snakker jeg om hæren. De andre grenene skal jeg ikke utale meg noe om.. :p

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Men da mister du også muligheten til å slippe det, er jo ikke alle som bli kalt inn siden de ikke har kapasitet?

Tror det er bedre å gjennomføre førstegangstjenesten med en gang. Om man slipper et år, kan man være uheldig å bli kalt inn senere når det ikke passer seg.

Jeg hadde mulighet for å få utsatt fgtj på grunn av studieplass, men det hadde vært kjipt å bli innkalt etter å ha studert. Sikkert mindre risiko, men den er der så absolutt.

Tjenestegjør nå, og kan ikke si at jeg har angret et sekund!

Lenke til kommentar

Samme her, Kristoffer. Angrer litt på at jeg ikke sørget for å slippe helt (lyge på meg noe tull på sesjon), i og med at jeg nå har fått en jævla løk-stilling, men prøver å gjøre det beste utav det. Skulle jo egentlig vært i 2.bn. nå, men det gikk til helvete :p

hvor er du?

Lenke til kommentar

Jeg elsket rekrutten i hæren. Morsomste jeg har vært med på. trives ganske godt her i marinen også, som vaktsoldat, men jeg kjeder ræva av meg. Dessuten føler jeg at jeg ikke får noe ut av det (lærer ingenting nytt what so ever), så det hele virker ganske bortkastet nå. Ble flyttet over til marinen pga. (veldig, veldig) manglende resultater fysisk, kombinert med at jeg havnet i den aller, aller tøffeste troppen i rekrutten.

Lenke til kommentar

Haha, you wish. Du har krav på 2 dager perm per måned, helg og helligdager ikke inkludert. Heldigvis kommer de fleste permer i forbindelse med helger og helligdager, så det blir jo i de fleste tilfeller litt mer.

27 juli. Hadde beretløp natt til Torsdag rett etter øvelse. Depotet var tomt. Hadde håpet på å få bereten før første langperm men neida.

haha, fantastisk :p

hvor er du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...