Juleniss1 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 I utgangspunktet skal bare de under baseforsvaret og luftvern ha beret i luft. Vakta, hundefører og -røktere -- altså baseforsvaret -- skal ha mørkeblå beret, mens luftvern har en lysere gråblå beret. Det kan være at dette praktiseres litt forskjellig fra sted til sted, men det er altså slik det i utgangspunktet skal være. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Så de som ikke er Luftvernartillerister eller i Baseforsvar bruker fortsatt båtlue? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ja. Men de fleste foretrekker nok feltlue til vanlig. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 det ryktes om slapp rekrutt i art.bat.... kan dette stemme? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg er ikke i forcen men poster her likevel. Noen fra 2bt. her? Broren min er der oppe og herjer nå nemlig Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 noen i esk2 her`? Du bør vel kanskje si at du mener Esk 2 i PBN, da det kanskje finnes flere esk2 rundt om kring :!: Lenke til kommentar
IICN Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 noen i esk2 her`? Du bør vel kanskje si at du mener Esk 2 i PBN, da det kanskje finnes flere esk2 rundt om kring :!: ja,han sa alt for meg! noen i esk 2 i PBN Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 noen i esk2 her`? Du bør vel kanskje si at du mener Esk 2 i PBN, da det kanskje finnes flere esk2 rundt om kring :!: Det gjør det ikke. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) det ryktes om slapp rekrutt i art.bat.... kan dette stemme? Kommer ann på hva du mener med slapp. 3 uker (nesten sammenhengende?) i felt, i løpet av rekrutten høres ikke kos ut. Endret 30. september 2008 av espennyh Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vi hadde 7 uker rekrutt. Eller, "grunnperiode" som de så fint kalte det. Den var ikke fysisk hard, var bare jævla mye stress. Preppe natoplanker til 2300 er IKKE gøy Snakka med søstern, som er i sanitet nå. De hadde 4 uker rekrutt. Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Et kjapt spørsmål som dere sikkert kan svare på: hva om jeg har behov for å dra til apotek, optiker og lignende under rekutten (for å kjøpe diverse)? Etter som man ikke kan bevege seg utenfor leiren. Litt dumt med 6 uker på en "øde øy". Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Et kjapt spørsmål som dere sikkert kan svare på: hva om jeg har behov for å dra til apotek, optiker og lignende under rekutten (for å kjøpe diverse)? Etter som man ikke kan bevege seg utenfor leiren. Litt dumt med 6 uker på en "øde øy". de har stort sett alt du trenger på velferden/kiosken. men, du trenger jo ikke dra på apoteket, hva skal du der? alt du trenger får du av forsvaret, trenger du noe spesiellt fra optiker så kjøp inn det på forhånd. regner med at du ikke plutselig trenger andre briller... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Bah. I dag ble jeg flyttet. Nå er jeg plutselig gakk-gakk. Stasjonert på Olavsvern, som vaktsoldat. Blir gøy, dog ikke heeeelt det jeg hadde sett for meg for i år. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Bah. I dag ble jeg flyttet. Nå er jeg plutselig gakk-gakk. Stasjonert på Olavsvern, som vaktsoldat. Blir gøy, dog ikke heeeelt det jeg hadde sett for meg for i år. Hva skjedde? Ville ikke skrive beredskapskontrakt eller noe i den dur? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Skriver gjerne kontrakt jeg. Flere som gjennomførte rekrutten enn det var stillinger til. Dermed ble til sammen 40 mann overført til andre avdelinger. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Tror jeg har en slått en rekord her. Blitt innkalt til repetisjonsøvelse 30. oktober. Og jeg dimmet fra førstegangstjenesten for nøyaktig 1 måned siden. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Dimmet 3 juli, innkalt 1 september. Du er ikke alene. Nå skal det sies at jeg hadde min førstegangstjeneste i HV, og meldte meg frivillig inn i HV-I, men men Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 HMKG her. Har null felterfaring da, var i drilltroppen, folka tror de sikkert får en vaktgardist. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Er det ikke krav om å gjennomgå grunnleggende utdanning for alle soldater under rekrutten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå