Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Velkommen i klubben for oss som skal opp i PBN i januar :D

 

Du skal møte opp på Sessvollmoen. Husker ikke helt dato, men er i starten av januar. Kan 6-7 stemme?

Hvertfall... all info du trenger kommer når du får den endelige inkallingen i posten. Den kommer noen måneder før inrykk, og kan derfor befinne seg i postkassen din rundt september/oktober. Hvordan står det til med treningen og forbredelsene? Har du tenkt litt på hvilke av eskadronene du har lyst til å prøve deg nå?

Du er en real susekopp, Thomsi. Det skal du ha! :wee: Du har spurt meg om dette kanskje 4-5 ganger :p

 

Men får vel oppsummere for deg igjen, så du virkelig får det inn :D

 

Går faktisk greit med treningen nå. Vært et par turer ute i skogen og gått. Også har jeg begynt å trene kondisjon. Regner med dette skal gå bra. Og esk'en jeg helst vil komme inn i er kavesk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Velkommen i klubben for oss som skal opp i PBN i januar :D

 

Du skal møte opp på Sessvollmoen. Husker ikke helt dato, men er i starten av januar. Kan 6-7 stemme?

Hvertfall... all info du trenger kommer når du får den endelige inkallingen i posten. Den kommer noen måneder før inrykk, og kan derfor befinne seg i postkassen din rundt september/oktober. Hvordan står det til med treningen og forbredelsene? Har du tenkt litt på hvilke av eskadronene du har lyst til å prøve deg nå?

Du er en real susekopp, Thomsi. Det skal du ha! :wee: Du har spurt meg om dette kanskje 4-5 ganger :p

 

Men får vel oppsummere for deg igjen, så du virkelig får det inn :D

 

Går faktisk greit med treningen nå. Vært et par turer ute i skogen og gått. Også har jeg begynt å trene kondisjon. Regner med dette skal gå bra. Og esk'en jeg helst vil komme inn i er kavesk ;)

 

Haha.. sorry! Får unskylde meg med en lang og hektisk dag på jobben, så var ikke psykisk til stede da jeg skrev innlegget :D

 

Men jeg klarte jo å svare på det du egentlig spurte om da!

Lenke til kommentar
Men jeg klarte jo å svare på det du egentlig spurte om da!

Det klarte du! Så den skal du få!

 

Når vi først er inne på det med inrykk, så snakket jeg nettopp med en som dro inn i 2bn. i går. Venting, venting venting venting, og etter endel timer med enda mer venting var han rett og slett drit lei :!:

 

Men han kom seg til slutt opp til Skjold, og når man får utdelt uniformen og utstyr på depoet, så tror jeg man ikke tenker på all den ventingen lenger!

Lenke til kommentar
Jeg lurer en ting på angående militærer. Hva med de som er muslimer? De spiser jo ikke svinekjøtt, får de egen mat?

 

Serveres ikke bare svin, det er nok av andre retter som blir tilbydt.

 

Dessuten så har man som muslim fult lov å spise svinekjøtt, hvis man må.

Regelen mot svinekjøttet er ikke der for at folk skal sulte, og i henhold til koranen så kan man se vekk i fra denne regelen hvis man er ute å reiser, eller står i fare for å sulte.

Lenke til kommentar
Når vi først er inne på det med inrykk, så snakket jeg nettopp med en som dro inn i 2bn. i går. Venting, venting venting venting, og etter endel timer med enda mer venting var han rett og slett drit lei :!:

 

Men han kom seg til slutt opp til Skjold, og når man får utdelt uniformen og utstyr på depoet, så tror jeg man ikke tenker på all den ventingen lenger!

Hørt det er en del venting, ja. Gruer meg litt til det egentlig. Men det blir forhåpentligvis bedre når man kommer seg på vei nordover :)

Lenke til kommentar
Når vi først er inne på det med inrykk, så snakket jeg nettopp med en som dro inn i 2bn. i går. Venting, venting venting venting, og etter endel timer med enda mer venting var han rett og slett drit lei :!:

 

Men han kom seg til slutt opp til Skjold, og når man får utdelt uniformen og utstyr på depoet, så tror jeg man ikke tenker på all den ventingen lenger!

Hørt det er en del venting, ja. Gruer meg litt til det egentlig. Men det blir forhåpentligvis bedre når man kommer seg på vei nordover :)

 

Nei, det blir ikke det. Du har venting hver dag. I kø for å komme inn i messa, vente på inspeksjon på morningen, vente på alt egentlig. Er ingenting som går raskt før man blir vandt til å være der.. :p

Lenke til kommentar

Hele året er et jævla vent. Vent på befal, vent på høyere befal, vent på mat, vent på å pusse skoene, vent på at andre skal vaske kjøretøyet sitt før du kan, deretter vaske vaske vaske, også vaske litt til, så vente på å stille den 5'te omvasken. Til og med etter jeg dimma måtte jeg vente på dimmepengene.

 

Hihi, men nå fokuserer vi veldig på det negative, innimellom all ventinga og vaskinga lærer du mye, knytter vennskap for livet, og får gjøre mye tøff tjeneste.

 

Du kan si du har hatt en kompis i 10år, men du blir aldri like godt kjent med en person som etter et år i forsvaret. På godt og vondt :p

Lenke til kommentar

Stakkars den som får min sekk, har løsnet det meste av reimer som finnes for å tilpasse den til samband og alt mulig rart, den så ikke ut når jeg leverte den inn, men de sa heldigvis ikke noe som helst.

 

Rart de enda bruker ludvigen, ubrukelig møkkasekk. Vi brukte den på første øvelse, og det var nok for min del.

Lenke til kommentar
Rart de enda bruker ludvigen, ubrukelig møkkasekk. Vi brukte den på første øvelse, og det var nok for min del.

 

Går på økonomi, så lenge våre politikere ikke vinner noe politisk på å styrke forsvaret, så blir man i de fleste vernepliktige avdelinger tvunget til å ta i bruk utdatert utstyr.

 

Men det går ann å bytte ut lerreimene på ludvikken med reimer fra en moderne sekk hvis man finner fram sysaker.

Endret av 40mm
Lenke til kommentar

Ludvigen er en grei sekk. Kommer alt ann på hvordan man strammer den osv.

 

Jeg fikk mer vondt i ryggen av reconpack enn ludvig. Men det mistenker jeg har noe og gjøre med hvordan reconpacken var tulka med. Uansett hva jeg gjorde, så var det faen så ubehagelig og gå med den.

 

Har hatt noia for den, ever since :p

 

BTW: Dere som er på HVUV nå, dere får ikke reconpack med engang. Tok en måned eller to før vi fikk den. Dere får den ikke før dere får bruk for den :p

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...