Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Er litt i tvil på hvordan jeg skal pakke til rekrutten. Regner med at jeg trenger ett sett sivile klær eller noe i den duren, men jeg aner jo ikke om jeg får plass til det eller ikke. Eller har jeg i det hele tatt bruk for mer sivilt tøy enn det jeg kommer i til rekrutten?

Lenke til kommentar

Craft ja, stemmer, var slikt vi hadde. Rød jakke og svart bukse.

 

 

Hadde med meg laptop og endel sivile klær fra dag 1 jeg, ingen problem. Vi hadde felleskap på rommet med lås på hvor vi kunne ha stæsj i. Alle hadde laptopen sin der etc.

 

I det vanlige skapet hadde vi en liten hylle i døra til sivile ting og den øverste vanlige hylla til toalett saker.

Lenke til kommentar
Ok. Er litt i tvil på hvordan jeg skal pakke til rekrutten. Regner med at jeg trenger ett sett sivile klær eller noe i den duren, men jeg aner jo ikke om jeg får plass til det eller ikke. Eller har jeg i det hele tatt bruk for mer sivilt tøy enn det jeg kommer i til rekrutten?

 

Det sivile du kommer i er mer enn nok, hvis du trenger mer klær så henter du det når du er hjemme. Husk å tenke litt framover, en tynn sommerjakke er ikke bra når det pissregner ute, eller når det er -30, så ta med en god sivil jakke til kalde tider. Husk også en klokke, den er nødvendig, og mobil får du ikke bruke, det er heller ikke praktisk å bruke den på øvelse, da den kan bli ødelagt.

 

Vært rom fikk hos oss et sivilskap der vi hadde alt untatt laptop, shampo, og diverse verdisaker, det hadde vi i skapet.

Lenke til kommentar

Fint du kommer fram som skråsikker, cinesque.

 

Vil tro dette varierer fra sted til sted. Hos oss kunne du ha på hva du ville i fyfo, en utrolig spennede karakter fra en djup dal en plass i sør-norge stilte til fyfo med olabuksa, rød3 i venstre baklomme og 1.5l cola i andre og vanlig genser til fyfo. Sprang tilogmed 3000metern i det antrekket.

 

Var fritt frem(dog, de fleste brukte det utleverte da det var ganske bra).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Regnet med han mente fyfo på rekrutten. Når jeg hadde soldater i fyfo fikk de gå i hva de ville, men det var etter de første ukene på Madla. Kunne kanskje uttrykt meg bedre, ja.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Hva er reglementet når det gjelder FYFO o.l? Kan bruke egne kortbukser/t-shorter/løpetightser?

 

Varierer fra tropp til tropp faktisk, vi måtte stille likt på oppstillingsplassen, men når vi dro for å trene kunne vi bruke hva vi ville. De andre troppene i kompaniet hadde snodige befal, så der stilte alle i forskjellig antrekk.

Lenke til kommentar
Regnet med han mente fyfo på rekrutten. Når jeg hadde soldater i fyfo fikk de gå i hva de ville, men det var etter de første ukene på Madla. Kunne kanskje uttrykt meg bedre, ja.

 

oftest kan man bruke hva man vil under FYFO, treningstøyet er ikke en uniform og det er dermed ingen krav om at de er like.

men, enkelte befal kan jo kreve det, men stort sett er det valgfritt...

Lenke til kommentar

Regner med at det står at du skal møte på Sessvollmoen. Alle leirene i nord har første selektering gjennom legesjekker og medisinske tester på Sessvoll før dere tar fly til Bardufoss og buss til Setermoen.

 

--

 

Forresten artig med nye rekrutter i troppen. Dritgøy med lange dager, ferdigstilling og AG-gym samtidig som jeg skal lære bort alt jeg kan i faget mitt til de nye.

Lenke til kommentar
Jeg skal i pbn i januar. Skal jeg ta møte opp på sessvollmoen, eller skal jeg møte rett på setermoen?

 

 

Velkommen i klubben for oss som skal opp i PBN i januar :D

 

Du skal møte opp på Sessvollmoen. Husker ikke helt dato, men er i starten av januar. Kan 6-7 stemme?

Hvertfall... all info du trenger kommer når du får den endelige inkallingen i posten. Den kommer noen måneder før inrykk, og kan derfor befinne seg i postkassen din rundt september/oktober. Hvordan står det til med treningen og forbredelsene? Har du tenkt litt på hvilke av eskadronene du har lyst til å prøve deg nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...