Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Har blitt kalt inn til førstegangstjeneste i luftforsvaret den 28. juli.. tenker på å søke som Vakthold- og sikringssoldat (basesett II greiene).. noen som har tall på hvor mange prosent som kommer inn osv? Er ikke i helt villt bra fysisk form, men er veldig innstilt på å få en spennende tjeneste (les: ikke sitte på rævva et år).

 

Noen tips til hva jeg bør gjøre for å få komme inn der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal inn 28 juli jeg å!

 

Det er 3 "grupper/ kompanier" i vakt og sikkring ettersom jeg har forstått det!

 

Hvorav basesett 2 er en av de, mener at det er 36stk i basesett 2.

 

De som ikke klarer det blir plassert i de 2 andre som "Fredsoldat" mener jeg det er.

 

Så det er vel 1-2 av 3 som kommer inn? Siden det er noen som vil tjenestegjøre som fredssoldat!

 

Men nå er alt det her "kansje" har lest det her rundt i andre forum , så veit ikke om du burde stole på det her!

 

Men først så må du komme inn på Vaktkurset å så søke deg inn på basesett 2 derfra!

Endret av Erlandios
Lenke til kommentar
Har et spørsmål selv, jeg. Diskuterte med pappa her om dagen om hvorvidt man lærer selvforsvar i militæret. Han påstod at man ikke gjør det, men jeg sa at man lærte litt. Hva stemmer? Lærer man litt basic selvforsvar når man er inne til førstegangstjeneste? Kanskje avhengig av hvor man er?

Vi har lært litt smått hvordan å effektivt/kontrolert få folk i bakken. Men tror helt ærlig ikke dette var noe annet en befalet vårt som var litt gira på å vise. xP Han snakket derimot om at en del befal skulle bli sendt på kurs for å lære nærkamp/selvforsvar og at det kanskje ville bli satt opp leksjoner av disse befalene for oss i ettertid. Men hos oss virker dette egentlig bare som tidsfordriv. Det er hvertfall ikke noe spesielt fokus på det. Men uten at jeg skal påstå noe, kan jeg tro at andre avdelinger lærer veldig basic selvforsvar/nærkamp som en del av pensum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er fordi det finnes nok av idioter i Sandnes/Stavanger som innbiller seg at rekrutter er en trussel mot dem. Går du med dogtag utenfor genseren ber du om bråk. Da kan du se for deg hvordan disse "lokale heltene" reagerer når hundrevis av soldater sprader rundt i uniform på byen den første frihelgen.

Lenke til kommentar
Det er fordi det finnes nok av idioter i Sandnes/Stavanger som innbiller seg at rekrutter er en trussel mot dem. Går du med dogtag utenfor genseren ber du om bråk. Da kan du se for deg hvordan disse "lokale heltene" reagerer når hundrevis av soldater sprader rundt i uniform på byen den første frihelgen.

Hehe, så de prøver med andre ord å vise hvem som styrer der? :p Morsomme mennesker må jeg si. :D

Lenke til kommentar
Hørt at rekrutter i madla ofte havner i bråk med lokalfolka?

 

Som på så mange andre steder. på HVUV hadde vi møte med politiet på rekrutten før første perm-helg, da de hadde hadde mange uønskede episoder med lokalbefolkningen.

På terningmoen er det ikke mange måneder siden noen gardister ble kjeppjaget hjem fra byen. Men de prøver å tøffe seg bra på byen også da..

 

Og en ting, det finnes ikke mer harry ting enn når soldater begynner å utdøve SLO på byen. Oh my looord

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og en ting, det finnes ikke mer harry ting enn når soldater begynner å utdøve SLO på byen. Oh my looord

 

Joda. Befalselever med push ups-konkurranse.

Lenke til kommentar
Og en ting, det finnes ikke mer harry ting enn når soldater begynner å utdøve SLO på byen. Oh my looord

 

Joda. Befalselever med push ups-konkurranse.

 

Stemmer, det er forsåvidt ille det også. Var med forsvaret på beitostølen i vinter, der veddet gardistene 50push per runde de tapte i billiard. Kan være glad det var mye blinde folk der.

 

Noen som vet hvordan treningsklærne som blir utdelt er? Ukomfortable? Best å ta med egne?

 

Mange avdeliger bruker Craft Flow. Ganske godt treningstøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...