Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Noen som har Erfaring fra Luftforsvaret her?

 

Skal inn 28juli og har lurt mye på "Vakthold- og sikringssoldat"

 

 

Noen som har erfaringer derfra?

 

Vanskelig å komme inn? på www.mil.no Beskriver de Vakthold- og sikringssoldat som en av de mest Fysisk krevende avdelingene.

 

Forsvaret har en tendens å overdramatisere de tingene de skriver på sidene deres. Men tjenestegjør ikke selv der da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har Erfaring fra Luftforsvaret her?

 

Skal inn 28juli og har lurt mye på "Vakthold- og sikringssoldat"

 

 

Noen som har erfaringer derfra?

 

Vanskelig å komme inn? på www.mil.no Beskriver de Vakthold- og sikringssoldat som en av de mest Fysisk krevende avdelingene.

 

Har du en link fra mil.no?

 

Jeg har lest ganske mye der, og har aldri kommet borti utsagnet om at vakt og sikring er en av de mest krevende stillingene.

Lenke til kommentar
Noen som har Erfaring fra Luftforsvaret her?

 

Skal inn 28juli og har lurt mye på "Vakthold- og sikringssoldat"

 

 

Noen som har erfaringer derfra?

 

Vanskelig å komme inn? på www.mil.no Beskriver de Vakthold- og sikringssoldat som en av de mest Fysisk krevende avdelingene.

 

Har du en link fra mil.no?

 

Jeg har lest ganske mye der, og har aldri kommet borti utsagnet om at vakt og sikring er en av de mest krevende stillingene.

 

 

 

http://www.mil.no/luft/start/karriere/vern...rticleID=142721

 

 

 

Tjenesten i vakthold- og sikringstyrken i basesett II er kanskje den fysisk mest krevende tjenesten du kan få som soldat i Luftforsvaret. Du må regne med høy aktivitet i form av øvelser og skarpe oppdrag.

 

 

Noen som veit hva krava er? Noen som faktisk veit det å ikke trur:P

Endret av Erlandios
Lenke til kommentar
Japp, var vognfører på en Scania P93.

 

Fylte 19 idet jeg gikk inn, så nei, ingen krav til det. Det er det, om du skal ta den lappen sivilt, da må du være over 21 eller noe, men forsvaret er untatt den regelen.

I luftforsvaret? Hvordan er arbeidstidene, er det turnus? Takker for svar ;)

Nei, var i hæren i css bataljonen. Ikke noe mye turnus der nei :) Som regel 7:30 til 16:00, hvor mye forskjellig ble gjort. Hadde vel helgjobbing 2 ganger tror jeg iløpet av hele førstegangstjenesten(og nei, får ikke avspasering :p )

 

På øvelser var det jo omtrent full fart hele tida, utenom mat og soving, men det er veldig morsomt.

Lenke til kommentar

Til Erlandios.

 

Anbefaler deg og søke vakt og sikringsopplegget, og videre fra der inn på basesett2. Vil du ha mye ut av førstegangstjenesten i luftforsvaret er basesettet veien og gå. Tjenestegjør for øyeblikker selv på basesettet og stortrives :) Mye variert opplegg med bra befal. Eneste minuset er at det ikke er så mye fri, men har jo fri i helgene og blir noen ekstra dager her og der.

Lenke til kommentar
Noen som veit om VPV sitter på Syn , hørsel og fysikk resultatene jeg fikk på sesjon? Fikk aldri noen svar på hvordan det gikk:P

 

Fikk bare resultatene på den teorietiske prøva, de hadde jeg klart meg fint uten:P

 

De på VPV har tilgang til P3, så de kan hente ut resultat at testene dine.

 

det registreres ikke i P3...

Lenke til kommentar
Noen som veit om VPV sitter på Syn , hørsel og fysikk resultatene jeg fikk på sesjon? Fikk aldri noen svar på hvordan det gikk:P

 

Fikk bare resultatene på den teorietiske prøva, de hadde jeg klart meg fint uten:P

 

De på VPV har tilgang til P3, så de kan hente ut resultat at testene dine.

 

det registreres ikke i P3...

 

Karakterene registreres, men ikke selve besvarelsen.

Lenke til kommentar
Noen som veit om VPV sitter på Syn , hørsel og fysikk resultatene jeg fikk på sesjon? Fikk aldri noen svar på hvordan det gikk:P

 

Fikk bare resultatene på den teorietiske prøva, de hadde jeg klart meg fint uten:P

 

De på VPV har tilgang til P3, så de kan hente ut resultat at testene dine.

 

det registreres ikke i P3...

 

Karakterene registreres, men ikke selve besvarelsen.

 

sist jeg sjekket var det ikke noe karakterer der heller...

ja, jeg har tilgang til P3...

Lenke til kommentar
Er det noen som tjenestgjør internasjonalt eller har gjort det? Er ikke kalt inn, men har lenge vurdert å verve meg.

Anyone? Vil gjerne vite litt om hvordan det egentlig er. Er det en erfaring som er verdt å ha med seg?

 

 

 

20sec på google så kan du lese om det til krampa tar deg;P

Lenke til kommentar

De stillingene som krever fullført førstegangstjeneste, har det noe og si "hvor" du har fullført førstegangstjenesten?

 

Hvis jeg vil på et opptak i hæren som krever " fullført førstegangstjeneste" må jeg ha fullført førstegangstjenesten i hæren da?

 

Takke for svar.

Endret av Erlandios
Lenke til kommentar
De stillingene som krever fullført førstegangstjeneste, har det noe og si "hvor" du har fullført førstegangstjenesten?

 

Hvis jeg vil på et opptak i hæren som krever " fullført førstegangstjeneste" må jeg ha fullført førstegangstjenesten i hæren da?

 

Takke for svar.

Fjernesk og Tmbn krever i alle fall bare at du har fullført førstegangstjeneste. Uavhengig av tjenestested. Så klart er jo en tjeneste med en viss relevanse til hva du søker å foretrekke for dem, som de og nevner på internettsidene sine, men er ikke noe krav. Så vidt jeg vet.

 

Har et spørsmål selv, jeg. Diskuterte med pappa her om dagen om hvorvidt man lærer selvforsvar i militæret. Han påstod at man ikke gjør det, men jeg sa at man lærte litt. Hva stemmer? Lærer man litt basic selvforsvar når man er inne til førstegangstjeneste? Kanskje avhengig av hvor man er?

Lenke til kommentar
De stillingene som krever fullført førstegangstjeneste, har det noe og si "hvor" du har fullført førstegangstjenesten?

 

Hvis jeg vil på et opptak i hæren som krever " fullført førstegangstjeneste" må jeg ha fullført førstegangstjenesten i hæren da?

 

Takke for svar.

Fjernesk og Tmbn krever i alle fall bare at du har fullført førstegangstjeneste. Uavhengig av tjenestested. Så klart er jo en tjeneste med en viss relevanse til hva du søker å foretrekke for dem, som de og nevner på internettsidene sine, men er ikke noe krav. Så vidt jeg vet.

 

Har et spørsmål selv, jeg. Diskuterte med pappa her om dagen om hvorvidt man lærer selvforsvar i militæret. Han påstod at man ikke gjør det, men jeg sa at man lærte litt. Hva stemmer? Lærer man litt basic selvforsvar når man er inne til førstegangstjeneste? Kanskje avhengig av hvor man er?

 

Jo da, vi har hatt en viss grad nærteknikk, men ikke mye. Tror det er obligatorisk i førsegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...