Forumforumforum Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Som vognfører får du vel en del gratis sertifikater, avhengig av hva slags kjøretøy du skal føre, og alder. Var i tropp med noen på transporten, de tok både minibuss, lastebil og busslappen. Dette kan man jo ta på voksenopplæringen også, mot egenandel. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Og behovserklæring, flaks, bli utvalgt pga. generelt behov(utenom erklæringa), og ditten og datten. Går du inn i forsvaret for å ta førerkort er det CSS som er tingen. Havner du i Tungtransport får du CE, havner du i noen annen tropp skal du være uheldig om du ikke får i det minste C. Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Skal inn i luftforsvaret. Men er det på sessvollmoen opplæringen foregår? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Buss-kurset er der i alle fall. Kan være at de har flyttet minibuss dit også. Crew Chief-kurset er på Kjevik. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Skal inn i luftforsvaret. Men er det på sessvollmoen opplæringen foregår? Ansvaret for føreropplæring i Forsvaret tilligger FKV (Forsvarets kompetansesenter for vognførerutdanning), som ligger på Sessvollmoen. De har også en underavdeling som heter FKB (Forsvarets kjøreskole Bardufoss). Foruten dette har ikke Forsvaret, såvidt meg bekjent, noe føreropplæring i egen regi andre steder enn dette. Hovedaktiviteten foregår med andre ord på Sessvollmoen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jørstadmoen har også en avdeling under FKV, om disse driver med opplæring vet jeg ikke, men regner med at de gjør det... Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Takk for info Hva med crew chief ass? Bra tjeneste? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ble kastet ut av FOS i går, noe som medfører dimming. Nå er jeg ferdig i grønt, ihvertfall frem til januar hvs jeg evt. skulle konkludere med å søke UB-opptak på nytt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ble kastet ut av FOS i går, noe som medfører dimming. Nå er jeg ferdig i grønt, ihvertfall frem til januar hvs jeg evt. skulle konkludere med å søke UB-opptak på nytt. Hvorfor gikk du ut? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ble kastet ut av FOS i går, noe som medfører dimming. Nå er jeg ferdig i grønt, ihvertfall frem til januar hvs jeg evt. skulle konkludere med å søke UB-opptak på nytt. Hvorfor medfører det dimming? Er det ikke vanlig at de som ryker ut fra FOS går rett over til vanlig førstegangstjeneste? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ble kastet ut av FOS i går, noe som medfører dimming. Nå er jeg ferdig i grønt, ihvertfall frem til januar hvs jeg evt. skulle konkludere med å søke UB-opptak på nytt. Hvorfor medfører det dimming? Er det ikke vanlig at de som ryker ut fra FOS går rett over til vanlig førstegangstjeneste? Srbz er ferdig med fgtj Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ble kastet ut av FOS i går, noe som medfører dimming. Nå er jeg ferdig i grønt, ihvertfall frem til januar hvs jeg evt. skulle konkludere med å søke UB-opptak på nytt. Hvorfor medfører det dimming? Er det ikke vanlig at de som ryker ut fra FOS går rett over til vanlig førstegangstjeneste? Srbz er ferdig med fgtj Det var egentlig ganske opplagt, og det burde jegha klart å skjønne selv, ettersom hans uttalelser i diverse tråder tyder på at han har vært inne før. *teit* Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Får man dimmepenger etter hvor lenge man har vært i førstegangstjeneste? Eller får man ingenting hvis man dimmer før tiden? Eller får alle like mye dimmepenger etter to dager som ett år? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Om du førtidsdimmer får du (antall dager siden innrykk)*dimmepengene/365. Dimmepengene er vel på mellom 25 og 30 lapper. Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Har hørt at forsvaret ofte slipper deg før 12 mnd. Altså at hvis du går inn i juli, kan det hende at du får dimme i mai, etter forsvarets ønske. Får man da fortsatt hele dimmesummen? Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Avdelingen kan søke om administrativ dimmisjon inntil 4 uker før tiden. Man kan også selv søke om jobbdimmisjon hvis arbeidsgiver mener det, og man kan dokumentere et behov. I disse tilfeller påvirkes ikke dimmepengene. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Om du førtidsdimmer får du (antall dager siden innrykk)*dimmepengene/365. Dimmepengene er vel på mellom 25 og 30 lapper. Så lenge man har avtjent minst 320 dager av førstegangstjenesten, får man full dimisjonsgodtgjørelse (altså som om han hadde avtjent 365 dager). Dette for at blant annet de som jobbdimmer og andre som dimitteres administrativt før tiden ikke skal gå glipp av de kronene det er snakk om. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Om du førtidsdimmer får du (antall dager siden innrykk)*dimmepengene/365. Dimmepengene er vel på mellom 25 og 30 lapper. Så lenge man har avtjent minst 320 dager av førstegangstjenesten, får man full dimisjonsgodtgjørelse (altså som om han hadde avtjent 365 dager). Dette for at blant annet de som jobbdimmer og andre som dimitteres administrativt før tiden ikke skal gå glipp av de kronene det er snakk om. OK. Det jeg egentlig regnet med (visste ikke nøyaktig hvor mange dager som gjaldt), i og med at de aller fleste dimmer før det er gått 365 dager. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Her kommer sikkert forumets dummeste spm. Hvordan er det med undertøy osv på rekruttskolen? Får vi alt der? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Her kommer sikkert forumets dummeste spm. Hvordan er det med undertøy osv på rekruttskolen? Får vi alt der? Jada, du får undertøy. Du får utdelt alle mulige slags plagg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå