Herr Brun Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 http://www.mil.no/fst/forsvarssjefen/start...rticleID=153467 Her står en del om OMLT-bidraget, blant annet at dette blir større. De offiserene som da sendes nedover, må jo taes fra ett eller annet sted. Når en da styrker OMLT-bidraget, samtidig som antall mekinf-kompanier i 2bn blir redusert til en tredel, så er det nok en sammenheng. Jeg vil tro grunnen til at det bare er kpC igjen er en lett blanding av offisersmangel og pengemangel, men det har jo vært nevnt flere ganger i det siste, både i media og på diverse forum og på mil.no, at det er mangel på befal av god nok kvalitet til å instruere og lære opp de nye soldatene (derfor avdelingsbefalordningen ble opprettet, http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=134543). Det sier seg selv at når en da må sende instruktører og annet befal til Afghanistan for å trene opp afghanske soldater, må disse taes fra ett eller annet sted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det er bra. Just checking in Er litt yrkesskadet selv. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 tar det her jeg for dere har sikkert greie på det. Sikkert et dumt spørsmål men kan jeg ha med laptoppen inn i militæret? Eller er det noe vits i det hele tatt. jeg skal til kuftforsvaret på madla 28. juli Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det kan du. Du får en personlig hylle i skapet hvor du kan oppbevare den (tror det er plass). Hva skal du med den, forresten? Jeg er ganske nerd (obviously) og jeg savnet den ikke. Bruk heller tiden på å bli kjent med nye folk, trening og drilling. Det er kulere. Helt til du blir lei. Du skal tross alt bare være der i syv uker. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 altså jeg vet faktisk ikke helt hva jeg skal med den. er vel kanksje dårlig med nett-tilgang? tenkte for å ha musikk/underholdning og for å holde kontakten med de hjemme. Men tror ikke jeg gidder å ta den med første gangen får se om behovet melder seg Jeg tillhører faktisk det fåtallet som gleder meg skikkelig til jeg skal inn. Gleder meg til å få tankene over på noe annet en driten jeg driver med nå. Et år med noe helt annet blir DIGG! Lenke til kommentar
40mm Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 altså jeg vet faktisk ikke helt hva jeg skal med den. er vel kanksje dårlig med nett-tilgang? tenkte for å ha musikk/underholdning og for å holde kontakten med de hjemme. Men tror ikke jeg gidder å ta den med første gangen får se om behovet melder seg Jeg tillhører faktisk det fåtallet som gleder meg skikkelig til jeg skal inn. Gleder meg til å få tankene over på noe annet en driten jeg driver med nå. Et år med noe helt annet blir DIGG! Kom deg over i Hæren, bedre tjeneste enn Madla og sjø kan gi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Han får nok neppe flyttet på seg nå, så tett på opptaket. Dessuten finnes det en rekke gode tjenestesteder i både Luft og Sjø. Det gjelder bare å prate med de som har peiling, være motivert og flink, samt ha en liten porsjon flaks. Kom deg bort fra Madla etter rekrutten, det bør være første bud. Hold deg unna Vakt & Sikring er andre. Bodø har jeg hørt mye bra om. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 blåser forsåvidt glatt i hva jeg skal gjøre bare jeg kommer meg bort litt Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 blåser forsåvidt glatt i hva jeg skal gjøre bare jeg kommer meg bort litt Enig med deg. Madla 28. juli her også. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er mange kule "stillinger" man kan søke på Madla så vidt jeg veit. De fleste på soldatene på leiern jeg jobber kommer ifra Madla. Kommer jo helt ann på hva man vil gjøre i fgtj. Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er mange kule "stillinger" man kan søke på Madla så vidt jeg veit. De fleste på soldatene på leiern jeg jobber kommer ifra Madla. Kommer jo helt ann på hva man vil gjøre i fgtj. Hvilken leir holder du til på? og hvilke kule stillinger tenker du på Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 altså jeg vet faktisk ikke helt hva jeg skal med den. er vel kanksje dårlig med nett-tilgang? tenkte for å ha musikk/underholdning og for å holde kontakten med de hjemme. Men tror ikke jeg gidder å ta den med første gangen får se om behovet melder seg Jeg tillhører faktisk det fåtallet som gleder meg skikkelig til jeg skal inn. Gleder meg til å få tankene over på noe annet en driten jeg driver med nå. Et år med noe helt annet blir DIGG! Du trenger ikke laptop de første ukene, det er alt for hektisk og det er bedre å bruke tiden til å bli kjent med de andre. Derimot etter rekrutten og etter du har blitt kjent med folk så blir det mye dødtid, da kan det være greit å bruke laptopen til å se filmer, evt surfe litt, det er ikke alltid man orker å være sosial 24/7. Vi hadde hvertfall LAN og hele pakka i helgene ved HVUV, morsomt . Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er mange "kule stillinger" man kan søke på Madla så vidt jeg veit. De fleste på soldatene på leiern jeg jobber kommer ifra Madla. Kommer jo helt ann på hva man vil gjøre i fgtj. Hvilken leir holder du til på? og hvilke kule stillinger tenker du på Jeg jobber på Gardermoen Militære Flystasjon. Ikke at det er så mange kule steder å tjeneste der, men man kan få en tjeneste som er alt annet enn å løpe rundt i skogen osv. for de som ikke liker det Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Du hadde rekrutten på Madla? Hvordan stilling har du? Bor i Oslo, så kan tenke meg noe på gardermoen Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Er madla dårlig? Absolutt ikke. Genialt å være rekrutt der. Men ikke akkurat plassen jeg ville vært etter rekruttperioden. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Du hadde rekrutten på Madla? Hvordan stilling har du? Bor i Oslo, så kan tenke meg noe på gardermoen Jeg hadde ikke rekrutten på Madla nei, var på HVUV jeg. Jeg er lærling som IKT-driftsoperatør i FLO/IKT. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ah, deilig å komme inn i livet som sivilist igjen, men, tro det eller ei, tanken på å aldri dra opp og se gutta igjen er faen meg ikke noe stas. Kommer til å savne gjengen! Kont 07/08 CSS! Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Dimmet for snart 3 uker siden... Er en litt rar følelse å ikke dra tilbake til Bodø. Men skal vel klare meg tenker jeg. 07/07 LVABn Lenke til kommentar
mr-awesome- Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Vurderer vognfører og Crew chief assistent som tjeneste. Vil ha vognfører, i tilfelle jeg kan få gratis sertifikater, og Crew chief ass for at det virker interessant å jobbe med fly. Noen som har erfaring med noen av disse tjenestene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå