srbz Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Etter 9 timer på Kjevik er jeg mer klar for å slippe vekk herfra enn jeg noengang var etter 8 mnd på tidligere tjenestested Og FOS har ikke begynt enda. Har stort sett sittet i kantinen, først nå merker jeg at det tilsynelatende kun er jeg her som har uniform... Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Satt selv i kantinen på Kjevik før i dag (men av andre årsaker), så det var noen FOS-ere som satt der. Kan jeg spørre om det er noen logikk i å møte opp så tidlig? Opptaket begynner ikke før på mandag uansett. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 De er jo kommende BS-elever, må jo "insje" og være først vettu. Kysse mest mulig ræv før alle andre. Haha, neida, kødder bare. Kjenner jeg gleder meg til dimm 4 juli, men er jævlig spent på søknaden til afghanistan nå til jul med oppsetting fra september av. Håper det skjer! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Var det du som var i samband på bardufoss? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Er akkurat ferdig sersjant selv, (fenrik i august ) så vet litt om det der. Klassesjefen min er forøvrig sjef under organiseringen der nede, og han kunne i hvert fall ikke skjønne hvorfor folk kom så tidlig. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg er langtfra noen militær ekspert. Men er ikke det norske forsvaret ganske topptungt når det gjelder rang? Burde man ikke ha flere underoffiserer enn offiserer? Det er vel ikke for ingenting at amerikanerne sier at sersjantene er ryggraden i hæren deres. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg er langtfra noen militær ekspert. Men er ikke det norske forsvaret ganske topptungt når det gjelder rang? Burde man ikke ha flere underoffiserer enn offiserer? Det er vel ikke for ingenting at amerikanerne sier at sersjantene er ryggraden i hæren deres. Tidligere så var man bare sersjant under praksisåret på befalskolen, derfor endte mann med en haug med fenriker. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det er vel en av sakene jeg har lest om på mil.no tror jeg. At det bør omstruktureres. Slik løpet mitt blir nå, så kan jeg fint bli Lt. når jeg er 21 år, etter 3 år i forsvaret.. (Hvis jeg velger det utdanningsløpet som jeg har fått tilbud om å søke..) Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Var det du som var i samband på bardufoss? Nesten, er i css tvers over gata Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Grunnen til at jeg snart blir fenrik er at jeg skal begynne på Luftkrigsskolen. Forøvrig er det allerede gjort grep for å hindre at folk stiger "for raskt" i gradene. Blant annet blir man ikke automatisk fenrik etter et år som sersjant lenger. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Satt selv i kantinen på Kjevik før i dag (men av andre årsaker), så det var noen FOS-ere som satt der. Kan jeg spørre om det er noen logikk i å møte opp så tidlig? Opptaket begynner ikke før på mandag uansett. Jeg satt der ganske mange timer i går, så du så meg sikkert en eller annen gang. Jeg er innkalt i dag lørdag kl 15:00. Pga sen bestilling var det kun ledig fly på torsdag. Derfor. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Kjipt... Da er det nok sånn at de kaller inn folk forskjellige dager, for at ikke alle skal dukke opp samtidig, selv om opptaket først begynner mandag. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Digg. Håper det medfører at jeg, siden jeg er tidlig ute, blir forlagt på kaserne. Det er satt opp 400 senger i idrettshallen. Vi var vel ca 50 stk som sov der i natt, merkelig nok merket jeg ikke en eneste snorker. Men feltsengene var ganske vonde. Greit nok i felt, men jeg har lite lyst å være øm i ryggen når jeg skal testes. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Ohh, da er det mindre enn 2 uker igjen til jeg dimmer! Neste uke kommer til å gå med i rydding, retesting av GHVE og pussing av AG3, så har vi mønstring i tre dager før vi dimmer. Woho! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Tre-dagers mønstring høres ut som det er til å dø av. Kanskje litt mer uthvilt enn når man mønstrer, og pusser i 9 timer etter en f.eks, men alikevel. Det er kjedelig å pusse, vente, gnikke, vente pakke, telle, vente, rydde, vente i 3. TRE. 3 dager ffs Endret 21. juni 2008 av espennyh Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 3 dager med mønstring? Ånei, stakkar. Vi hadde vel, tja, litt over 3 uker med mønstring og tjeneste fra 07:30 til 22:00 omtrent hver dag. Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) ... Endret 31. mars 2011 av toysekopp Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Gressrøyking? Som i naboens ugress fra hagen, eller type hasj etc? Hvis det er sistnevnte, noe jeg tror, så blir det testa for, ja. Vi hadde ikke pisseprøve på innrykket, men når vi ankom bardufoss ble vi losja inn i en hall hvor narko-nord gikk med hund som lukta på oss og klær, samt at ting vi tok med ble saumfart og sjekka(alt fra sekken til lommene på buksa). Dagen etter første perm derimot, da kom pisseprøven. Har også nettop vært en tilfeldig pisseprøve, tok helt random. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ohh, da er det mindre enn 2 uker igjen til jeg dimmer! Neste uke kommer til å gå med i rydding, retesting av GHVE og pussing av AG3, så har vi mønstring i tre dager før vi dimmer. Woho! 3 dagers mønstring er ikke mye. Men mønstring av cv90 er et sant helvette. tar 7-8 tjenestedager. Heldigvis er vi snart ferdig. 11 DTD Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Altså, for å se på Nato sine hemmelige saker trenger man CTS, for å se Norge sine trenger man SHI tillegg til autorisasjon. http://www.nsm.stat.no/Arbeidsomrader/Pers...t/Autorisasjon/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå