Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du har fått ett skjema å fylle ut så bør den være ferdig med all info som fødselsnummer, drikkevaner, straffer osv.

eller så kan du spørre om det er noe enkelt du lurer på, f.eks avkryssninger osv.

 

jeg har fylt ut en del klareringer, så det er godt mulig jeg kan svare...

Lenke til kommentar

Har fått skjema. Lurer egentlig mest på om det skal fylles ut med "ingenting å føre opp" i hvert jævla felt der jeg ikke har noe. La oss si at det er to like linjer på punkt 3.17, med tre felter på hver linje. Jeg har ingenting å føre opp der. Skal ja da fylle ut med "ingenting å føre opp" i alle seks feltene? Eller skal jeg fylle ut de tre feltene i første linjen? Eller bare i det første feltet på første linjen?

Og om det jeg trenger å fylle ut "ingenting å føre opp" på partner-/samboerinfo når jeg krysser av for ugift. Eventuelt om det må gjøres i alle feltene (16 stk), eller bare det første.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

"ingenting å føre opp" skal fylles inn i første feltet du ikke har noe å føre inn på, altså bare 1 linje pr punkt.

men, de er ikke veldig strenge på akkurat dette hvis det bare er hemmelig du skal ha.

SH og CTS bør du sette inn "ingenting å føre opp" i alle felter.

Lenke til kommentar
SH og CTS bør du sette inn "ingenting å føre opp" i alle felter.
I alle feltene, eller alle førstefeltene?

 

"ingenting å føre opp" skal fylles inn i første feltet du ikke har noe å føre inn på, altså bare 1 linje pr punkt.
Alle feltene på linje 1, eller bare felt 1 på linje 1?
Lenke til kommentar

sjansen er store for at den går gjennom selv om du ikke skriver "ingenting å føre opp" i noen felt.

de er ikke så strenge på det.

 

på Værnes fikk vi utdelt saken og skulle fylle den ut på egen hånd og levere den tilbake dagen etter, så det varierer.

men, befalet ser uansett gjennom før de ditt leverer det videre for behandling.

 

regner med at du skal ha klareringen Hemmelig, der skrev jeg det på første felt i første linje.

søkte etter CTS-klarering senere, der måtte jeg skrive i alle felt.

du skal garantert ikke ha CTS-klarering, så da skal det ikke være nødvendig å skrive det i alle felt.

Lenke til kommentar
Cosmic Top Secret. Ser ut som at det er sidestilt med SH (Strengt Hemmelig).

 

det er same nivå ja

forskjellen er at Cosmic Top Secret er en Nato-klarering, SH er en Norsk klarering.

altså, for å se på Nato sine hemmelige saker trenger man CTS, for å se Norge sine trenger man SH

 

SH og CTS er like høyt, men ikke det samme, SH gir ikke tilgang til Nato-saker og CTS gir ikke tilgang til Norges-saker

Lenke til kommentar

Da har jeg levert våpen og utklareringsskjema. Fikk vite i går at jeg skulle utklareres i dag så det har vært ganske hektisk. Bl.a. måtte jeg kjøre 40 min for å få tak i tre underskrifter til skjemaet, og tilbake igjen :p

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli litt småforbanna. Har sovet lite, så jeg klarte jaggu å sovne på Gardermoen mellom transfer fra Bodø til Kr.sand. Det medførte at jeg har tatt tog i hele natt, når jeg egentlig skulle vært på Kjevik i går kveld.

Jeg kom inn bommen på Kjevik for under to timer siden, og har nå funnet ut 1: at vi blir forlagt i idrettshallen og ellers over hele basen, noe jeg ikke hadde regnet med siden vi fikk kaserneplasser på vinteropptaket (men det er jo betraktelig flere kandidater nå), og 2: at velferden er stengt under hele FOS. Jeg klarer sikkert å toppe det hele med å stryke for andre gang =\

Lenke til kommentar

Nei jeg var vel egentlig klar over akkurat det hva sengeplasser angår, men fortrengt det. Så lenge jeg får låst inn sakene mine på en eller annen måte, og ingen notoriske sagbruksnorkere havner innenfor min hørevidde om natten, så lever jeg nok. Grenser for hvor fine man skal være på det, men nå er jeg også vant til å ha et tomannsrom for meg selv :p

Litt verre er at velferden stenges. Ihvertfall hvis vi får portforbud, noe jeg hørte snakk om av en fyr jeg kjenner som var på FOS i fjor.

Får håpe vi får utdelt våpen litt kvikt da slik at jeg kan aktivisere meg selv med våpenpuss og klikkdrill. Og generelt andre ting som er greit å terpe på ettersom det er 9 mnd siden jeg var ferdig med rekrutten.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...